OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 29, 2004 00:00
Hürriyet Oto Yaşam Gazetesi'nin düzenlediği, Türkiye'nin en beğenilen otomobilleri yarışmasında ikinci tur oylama devam ediyor. 11 segmentte 34 aday otomobil yer aldığı ve Petrol Ofisi, Pirelli, Tag Heguer'in desteğiyle düzenlenen yarışmada oy kullanmak için www.hurriyetim.com.tr, www.e-kolay.net, www.arabam.com internet adreslerinden OtoBil logosuna tıkladıktan sonra, ad, soyad, adres bilgilerini doldurmak gerekiyor.Daha önce oy kullandıysanız ve kullanıcı adınız var ise bu adı yazmanız oy kullanabilmek için yeterli. Bu işlemlerin ardından, her segmentte favoriniz olan otomobil için oy kullanabiliyorsunuz. Otomobilseverler 29 Kasım tarihine kadar finalde yarışacak otomobiller için oy kullanabilecekler. İkinci tur oylama bir hafta önce başlamasına rağmen, bugüne kadar kullanılan oy sayısı 6 bin adeti buldu. Siz de geç kalmadan, favori otomobillerinizi belirleyin ve oy kullanın.Türkiye'de yılın otomobilini belirlemede aday otomobilleri deneyecek Jüri ise 6 Ekim'de toplanıyor. Sanatçı ve Kelebek Yazarı Hülya Avşar, Kanal D Genel Yayın Yönetmeni ve Hürriyet Yazarı Fatih Altaylı, Türkiye Ralli Şampiyonu Volkan Işık, Türkiye Pist Grup Maxi Şampiyonu Ethem Genim, Hürriyet Otoyaşam Yayın Koordinatörü Ufuk Sandık, Auto Show Yayın Yönetmeni Sümer Demirciler, Otoyaşam yazarı Didem Çoksayar, Hürriyet Gazetesi Reklam Sat. ve Paz. Koordinatörü Altuğ Acar'dan oluşan jüri, Autodrom'da aday otomobilleri deneyerek puanlayacak. Bu puanlar halk oylarını katsayı olarak etkileyecek. Ancak, birincilerin seçilmesinde, halk oylamasının ağırlığı olması nedeniyle, jürinin puanlaması nihai belirleyici olmayacak. Böylece, 11 segmentte yılın en beğenilen otomobili belirlenecek. 8 Aralıkta ise her segmentin birincisini Hürriyet OtoYaşam'da açıklanacak.Aday otomobillerin tam listesi OtoYaşam sayfalarının dışında, www.hurriyetim.com.tr, www.e-kolay.net, www.arabam.com sayfalarından da ulaşılabilecek. Sürprizlerden haberdan olabilmeniz için her hafta OtoYaşam'da yayımlanan otomobil listelerini takip etmenizi tavsiye ederiz. SÜRPRİZ HEDİYELERFinalistleri belirleyen birinci tur oylama ve ikinci tur oylamaya katılanlar arasında yapılacak çekiliş sonucunda; 10 kişi birer takım Pirelli lastik, 10 kişi Blaupunkt C73 oto radyo-teyp, 20 kişi Ziebart Ultra Boya Koruma Sistemi, 15 kişi Sansui Receiver, 20 kişi Petrol Ofisi'nden 75 milyon liralık
akaryakıt çeki kazanacak.Otobil Jüri üyeleriSanatçı ve Kelebek Yazarı Hülya AvÅŸarKanal D Genel Yayın Yönetmeni ve Hürriyet Yazarı Fatih Altaylı, Türkiye Ralli Åžampiyonu Volkan IşıkTürkiye Pist Grup Maxi Åžampiyonu Ethem GenimAuto Show Yayın Yönetmeni Sümer DemircilerHürriyet OtoyaÅŸam Yayın Koordinatörü Ufuk SandıkHello YazıiÅŸleri Müdürü ve OtoyaÅŸam yazarı Didem ÇoksayarHürriyet Gazetesi Reklam Sat. ve Paz. Koordinatörü AltuÄŸ AcarORTA HATCHBACK SINIFIN FÄ°NALÄ°STLERÄ°ALFA ROMEO 147Gerek iç, gerekse dış tasarımında sportif çizgilere ve hatlara yer verilen Alfa Romeo 147'deki Alfa Romeo'nun klasik modellerinde geleneksel olarak kullanılan kalp ÅŸeklindeki krom ön ızgara, geçmiÅŸe gönderme yapıyor. Ayrıca farların ve stop lambalarının ÅŸekilleri ile kokpit tasarımı da sportif çizgilere sahip. Alfa Romeo 147, iki farklı motor, iki farklı karoser, iki farklı donanım ve yine iki farklı ÅŸanzıman seçeneÄŸine sahip. 5 kapılı 147'nin arka kapı kolları, tıpkı abisi 156'da olduÄŸu gibi C sütununa gizlenmiÅŸ oldukları için, görünmüyorlar ve otomobil üç kapılı izlenimi veriyor. Her ikisi de twin spark teknolojisine sahip iki motor alternatifinden 1.6 litre olanı 120 beygir, 2 litre olanı ise 155 beygir güç üretiyor. Alfa Romeo 147, istendiÄŸi takdirde, selespeed isimli 5 ileri yarı otomatik ÅŸanzımanla da satın alınabiliyor. Selespeed versiyonda vitesler manuel olarak vites kolundan veya direksiyonun üzerindeki düğmelerden deÄŸiÅŸtiriliyor. Sistem debriyajı otomatik olarak kontrol ederken, vites deÄŸiÅŸimi otomatik deÄŸil, manuel ÅŸekilde gerçekleÅŸiyor. Tork konkvertörünün olmadığı bu sistem vitesleri otomatik ÅŸanızmandan daha hızlı deÄŸiÅŸtirebiliyor. Alfa Romeo 147'de deri döşeme, yol bilgisayarı, CD changer, ısıtmalı koltuklar, elektronik klima gibi detaylı bir donanım listesi bulunuyor.AUDI A3Audi'nin yeni tasarım anlayışıyla ÅŸekillendirilen Audi A3'ün hafif çatık farları, aerodinamik yapılı yuvarlak burnu, farların arasındaki büyük radyatör ızgarası, hemen altındaki plakadan sonra devam eden tampondaki hava giriÅŸi gibi öğeler, tamamen bu yeni tasarım anlayışını yansıtıyorlar. 4 metre 20 santimetreyi aÅŸan uzunluÄŸu ile hem iç mekanı, hem de bagaj hacmi büyüyen yeni Audi A3'ün dikiz aynaları açık haldeyken geniÅŸliÄŸi 1 metre 95 cm'yi geçiyor. Yenilenen Audi A3'de iç mekan da bu yeniliklerden nasibini almış. Ön konsoldaki en büyük deÄŸiÅŸim, yuvarlak formlu havalandırma elemanları. Audi A3 Türkiye'de üç farklı motor seçeneÄŸi ile satılıyor. 1.6 litrelik motora sahip A3, 102 beygir gücü ile 0'dan 100 km/s hıza 11.9 saniyede çıkarken, son hızı ise 185 km/s. 2 litrelik FSI motora sahip olan Audi A3 ise 150 beygir gücünde. Bu gücünü 6 ileri manuel ÅŸanzımanla yere aktaran Audi A3 2.0 FSI, 9.1 saniyede 0'dan 100 km/s hıza ulaşırken, 211 km/s'lik maksimum sürate sahip. Yine 2 litre hacmindeki TDI motora sahip Audi A3 2.0 TDI ise 140 beygir gücünde. 9.5 saniyede 0'dan 100 km/s sürate çıkabilen Audi A3 2.0 TDI, 207 km/s'lik maksimum sürate sahip. En yüksek donanım seviyesi Ambition olan Audi A3'ün bu versiyonunda ABS, ESP'ye baÄŸlı EDL (Elektronik Kilitli Diferansiyel), ASR (Patinaj Önleme Sistemi), EBV (Elektronik Fren Gücü Dağıtıcısı), hıza duyarlı direksiyon, elektronik klima, ısıtmalı ve elektrik kumandalı dikiz aynaları, yükseklik ayarlı sürücü koltuÄŸu, ön ve yan havayastıkları gibi zengin bir donanım listesi sunuluyor. VW GOLFYeni Golf, önceki versiyonları hatırlatan çizgilere sahip. Yuvarlak ikili farlar ve Phaeton stilindeki yan dikiz aynasına entegre sinyal lambaları ve çift lens elemanlı stop lambaları gibi detaylar, yeni Golf'ü eskisinden ayırıyor. Aracın eskiye göre 67 milimetre artırılan dingil mesafesi sayesinde arka koltuklar, yolcularına 52 mm'lik daha fazla diz mesafesi sunuyor. Yükseklikteki 39 mm'lik artış, baÅŸ mesafesinin 24 milimetre, gövde uzunluÄŸundaki deÄŸiÅŸimse iç mekan uzunluÄŸunun 54 milimetre artmasını saÄŸlamış. Bagaj hacmi ise 20 litrelik artışla 350 litreye çıkmış. Yeni Golf, Türkiye'ye benzinli ve dizel olmak üzere 5 motor seçeneÄŸi ile ithal ediliyor. Benzinli motor seçenekleri arasında 102 beygir gücünde 1.6 litre, 115 beygir gücünde 1.6 litre FSI ve 150 beygir gücünde 2.0 litre FSI bulunuyor. Dizel motor seçeneklerinde ise 105 beygir gücünde 1.9 litre TDI ve 140 beygir gücünde 2.0 litre 16 subaplı TDI bulunuyor. BeÅŸinci jenerasyon Golf'ün 1.6 litre benzinli ve 1.9 litre TDI dizel motor seçenekleri, beÅŸ ileri ÅŸanzımana sahip. Ayrıca 1.6 litre FSI, 2.0 litre FSI ve 2.0 litre TDI motorlar için standart olarak altı ileri ÅŸanzıman bulunuyor. Yeni Golf 1.6 litre FSI için 6 ileri tiptronik ÅŸanzıman opsiyonu da sunuluyor. Yeni Golf, Türkiye'de Primeline, Midline, Comfortline ve Sportline adı verilen dört farklı donanım paketi ile satışa sunuluyor.ORTA SEDAN SINIFININ FÄ°NALÄ°STLERÄ°MAZDA 3 SEDANJapon üreticiler arasında son yıllarda bir model savaşı yaÅŸanıyor. Bu savaÅŸta geri kalmamak için model gamlarını baÅŸtan aÅŸağı yenileyen Japon üreticiler arasında Mazda da var. Yıllardan beri üretilen ve son birkaç jenerasyonu Türkiye'ye ithal edilen 323 serisinin yerini alan Mazda 3 serisi'nin Türkiye için ayrı bir önemi var. Hem hatchback hem de sedan versiyonları, Türk tasarımcı Hasip Girgin tarafından tasarlanan Mazda 3, sedan versiyonuyla, ailelere sesleniyor. Mazda 3 serisi, Türkiye'ye sadece 1.6 litre 105 beygir gücünde benzinli motor seçeneÄŸiyle ithal ediliyor. 5 ileri vitesli manuel ve 4 ileri vitesli otomatik ÅŸanzıman seçenekleri bulunan Mazda 3 Sedan, pratik kullanımı, yol konforu ve sportif tasarımıyla dikkat çeken bir otomobil. vOLKSWAGEN BORAKuzeni Golf'ün yerini yeni nesil Volkswagen Golf'e terketmesinin ardından, kariyerinin son günlerini yaşıyor. Buna raÄŸmen Türkiye'de ilgi görmeye devam eden Volkswagen Bora, ilerleyen yaşına raÄŸmen hala dinamik bir görünüm sergiliyor. Primeline, Pacific, Comfortline, Highline olmak üzere toplam 4 donanım seçeneÄŸi bulunan Volkswagen Bora, 1.6 lt 16V 105 beygir, 1.6 lt 102 beygir benzinli ve 1.9 lt 90 beygir ile 1.9 TDI 130 beygir olmak üzere iki dizel motor versiyonu ile satılıyor. Volkswagen Bora'yı, manuel, otomatik ve tiptronik ÅŸanzıman seçenekleriyle satın almak mümkün. Serinin en yüksek donanımına sahip olan Highline'da ABS kilitlenmeyi önleyici fren sistemi, EBD'nin (Elektronik Fren Güç Dağılımı) yanında, virajlarda kaymayı engelleyen Elektronik Stabilizasyon Programı (ESP) da standart olarak sunuluyor. Ayrıca, sürücü ve yolcu ön havayastıkları, sürücü ve yolcu yan havayastıkları, bunlara ek olarak sunulan tavan havayastıkları güvenliÄŸi artırıyor.VOLVO S402004 yılının ilk yarısında 2.4 lt ve serinin en güçlü versiyonu olan maksimum 220 beygir güç ve 320 Nm tork kapasiteli T5 versiyonlarıyla Türkiye'de satışa sunulan Volvo S40 modelinin, motor seçenekleri arasına 1.8 lt. 120 beygir versiyonu da katıldı. Eski jenerasyon S40'a göre daha sportif bir dış tasarıma sahip olan yeni S40, bir önceki modele oranla daha kısa, fakat aynı zamanda daha geniÅŸ ve uzun dizayn edildi. Birçok noktada güçlendirilmiÅŸ yeni patentli burun tasarımı ve kompakt motor tasarımı çarpışma anında güvenliÄŸi artıran bir unsur olarak göze çarpıyor. DiÄŸer sürücüler ve yayalar için özel tasarımı sayesinde kaza riskini azaltıyor.S40 modelinin farklı tasarım anlayışı iç mekanda da kendini gösteriyor. Özellikle farklı bir tasarıma sahip super-slim, bağımsız merkezi konsol bölümü şık bir görünüm kazandırıyor. Bu yeni konsol, kabin içinde orta tünel ve gösterge panelini ince bir çizgide birleÅŸtiriyor.RENAULT MEGANE SEDANSadece Türkiye'de üretilen ve dünyaya ihraç edilen Megane Sedan büyük bagajıyla ailelere hitap eden bir otomobil. Renault Megane Sedan'ın bir baÅŸka özelliÄŸi ise tasarımı... Megane Sedan, hatchback'ten türetilen bir sedan deÄŸil. DoÄŸuÅŸtan bir sedan olarak tasarlanmış... Ãœretimine baÅŸlanmasından kısa bir zaman sonra tam 4 motor seçeneÄŸine kavuÅŸan Renault Megane Sedan, bu anlamda her kullanım tipine ve bütçeye uygun alternatifler sunuyor. Benzinli motor seçenekleri arasında 1.4 litre 98 beygir, 1.6 litre 115 beygir ve 2 litre 136 beygir gücündeki güç üniteleri bulunan Renault Megane Sedan'ı, 1.5 litre hacimli turbo-dizel motorlu versiyonla da tercih etmek mümkün. Turbo-dizel motorun gücü ise 80 beygir.Â
button