A.A
Oluşturulma Tarihi: Eylül 15, 2008 16:13
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, son 6 yılda Türkiye'nin ulaşım, iletişim, haberleşme altyapısına 60 milyar YTL'lik yatırım yaptıklarını bildirdi.
Yıldırım, AKP'nin yayın organı “Türkiye Bülteni”ne yaptığı açıklamada, Ulaştırma Bakanlığının 6 yılda yaptığı çalışmalar hakkında bilgi verdi.
İktidara geldiklerinde Türkiye'de 6 bin 100 kilometre bölünmüş yol bulunduğunu anımsatan Yıldırım, bu rakamın 14 bin 500 kilometreye ulaştığını ve 2008 sonu itibariyle 16 bin 500 kilometreye ulaşmayı hedeflediklerini ifade etti. Yıldırım, 2011 yılı sonu itibariyle bölünmüş yol hedeflerinin toplam 21 bin 500 kilometre olduğunu bildirdi.
Türkiye'nin son 50 yılda en fazla ihmal ettiği işlerden birinin, ulaşım türleri arasındaki dengenin gözetilmemesi ve dengenin yurt içi taşımacılıkta karayolu lehine büyümesi olduğuna dikkati çeken Yıldırım, 25 yıl kullanılabilecek karayollarının kapasitelerinin üzerinde kullanılmasından dolayı 2-2.5 yılda bozulduğunu kaydetti.
-TÜRKİYE'NİN KORİDORLARI-
Türkiye'de ulaşımın büyük oranda karayolundan sağlandığına işaret eden Bakan Yıldırım, Türkiye'nin 10 ana karayolu koridorunu şöyle sıraladı:
“Karadeniz Sahil Yolu; Samsun-Hopa, Tarihi İpekyolu; Edirne-Ankara-Kars, Kuzey TETEK Yolu; İstanbul-Gerede-Merzifon-Samsun, Güney TETEK Yolu; İzmir-Muğla-Antalya-Habur, Orta Anadolu Koridoru; İzmir-Konya-Kayseri-Malatya, Kuzey Güney Koridoru (1); Edirne-Tekirdağ- Çanakkale-İzmir-Antalya, Kuzey Güney Koridoru (2); Edirne-İstanbul-Bursa-Balıkesir-İzmir, Kuzey Güney koridoru (3); Samsun-Ankara-Niğde-Pozantı-Adana, Kuzey Güney Koridoru (4); Giresun-Malatya, Kuzey Güney Koridoru (5); Trabzon-Erzurum-Malatya.”
-SULTAN ABDÜLMECİD'İN PROJESİ MARMARAY-
Binali Yıldırım, İstanbul'da denizin altından iki kıtayı birleştirecek Marmaray Projesi'ne değinerek, bu projeyi Sultan Abdülmecid'in planladığını, projeyi hayata geçirdiklerini ifade etti.
Demiryollarının da ciddi yapısal sorunlarının bulunduğuna işaret eden Yıldırım, demiryolu hatlarının 50 yıldır ihmal edilmesinden dolayı işletme hızlarının düşük olduğunu belirtti. Yıldırım, şunları kaydetti:
“Tek hat taşımacılığa mahkumuz. Çift hat miktarımız yüzde 5'i geçmiyor. Hatlarımızın yüzde 80'ni elektriksiz, sinyalsiz, bütün bunlar bir demiryolu sistemi için olabilecek bütün olumsuzlukları getiriyor. Buna rağmen son 5 yılda yük taşımacılığını yüzde 46.6, yolcu taşımacılığını da 11.1 oranında artırdık. Böyle bir yapıyı tersine çevirmek 5 yılda olmaz, 15 yıl boyunca 30 milyar dolar aralıksız yatırım yapabilirsek biz demiryollarında varız diyebiliriz.”
İletişim konusundaki çalışmalarına da değinen Ulaştırma Bakanı Yıldırım, Türkiye'nin bu yıl sonuna kadar en küçük yerleşim birimi dahil geniş bant internet imkanına kavuşacağını bildirdi.