Yetenek kaynağı Türkiye

Güncelleme Tarihi:

Yetenek kaynağı Türkiye
OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 05, 2010 12:04

LEVERKUSEN - Dünya çapında yaklaşık 110 bin çalışanı bulunan ve küresel çapta personel çeşitliliğine öncelikli unsur olarak bakan Alman kimya ve ilaç devi Bayer AG, Türkiye'yi yetenek kaynağı olarak görüyor.

Haberin Devamı

Yönetim anlayışında din, dil, ırk, cinsiyet ve diÄŸer konularda ayrım yapmadan, çeÅŸitlilik ilkesini benimseyen Bayer AG, küresel çaptaki faaliyetlerinde önemli pozisyonlara Türkiye’den de birçok yönetici atıyor.         Â

 

Bayer Türk CEO’su Dr. Sebastian Guth, Türkiye'nin özellikle genç nüfusu bakımından önemli bir potansiyele sahip olduÄŸunu, bu nedenle ÅŸirketin küresel çaptaki faaliyetleri için çok sayıda genç yeteneÄŸe sahip bir insan kaynağı olduÄŸunu söyledi. Â

 

Guth, "Türkiye, ülke dışındaki Bayer ofislerine gönderilen çalışan sayısı bakımından 16'ncı sırada yer alıyor. Şu anda Bayer Türk'te yetişmiş olan 13 Türk yönetici Bayer AG'nin İngiltere, Almanya, Fransa, İsviçre,İran gibi farklı ülkelerdeki ofislerinde çalışıyor. 10 ile 15 yıl içinde Bayer AG'in ana faaliyet grubundaki iş birimlerinden birinin başında bir Türk olabilir" dedi

 Â

Haberin Devamı

KÃœRESEL FARKLILIKLARI ANLIYORUZÂ

Fikirlerdeki çeşitliliğin, daha yaratıcı bir çalışma ortamı sağlayarak yenilikçiliği geliştirdiğine inanan strateji ve insan kaynaklarından sorumlu Bayer AG Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Richard Pott da şirketin çeşitlilikten fayda sağladığına dikkat çekti.

 

Bayer'in dünyadaki tüm pazarlarda faaliyet gösterdiğine ve satışlarının yüzde 80'ini Almanya dışında gerçekleştirdiğini vurgulayan Pott, "Çeşitlilik içeren işgücü, farklı müşteri ve pazarların ihtiyaçlarını daha iyi anlamamıza ve karşılamamıza olanak sağlıyor. Başarımızı sürdürebilmek açısından faaliyet gösterdiğimiz yerlerdeki toplumu yansıtmaya çalışıyoruz" ifadelerini kullandı.

 

Pott, küresel işgücü dinamikleri ve nüfus yapıları incelendiğinde çeşitliliğin artık kaçınılmaz bir gereklilik olduğuna da dikkat çekerek, "Demografik değişimler ve büyüyen pazarlardaki farklılaşma önümüzdeki yıllarda küresel yetenek havuzunda büyük değişikliklere neden olacak" dedi.

 

Haberin Devamı

Bayer AG yönetim kurulu üyesi, özellikle Almanya'nın, düşük doğum oranı ve yüksek yaşam beklentisiyle bu duruma iyi bir örnek oluşturduğunu ve bu tip ülkelerde emekli olan çalışanların yerine eğitimli adaylar bulmanın gittikçe zorlaştığını söyledi.

 

Yetenek kaynağı Türkiye

 

OLAYLARA FARKLI BAKIYORLAR

Anavatanlarından uzakta şirketin küresel çaptaki önemli pozisyonlarında görev alan Türk yöneticiler ise Bayer AG’nin kariyer yollarını açmak için fırsatlar sunduğuna değinerek, dinamik bir ülke olması nedeniyle Türkiye’de sık sık karşılaştıkları problem çözme yeteneklerinin kendilerine burada avantaj olarak döndüğüne işaret etti.

Haberin Devamı

 

Berlin'de, Bayer Schering Pharma biriminin küresel ürün müdürü olan Bahadır Akar, Türklerin esnek düşünebilmesinin, rutinin dışına çıkmasının ve farklı bakış açıları yaratabilmesinin, şirket bünyesinde sayılarının artmasının arkasında yatan en önemli unsurlar olduğuna dikkat çekti.

 

Benzer şekilde, İsviçre'nin Basel kentinde Bayer Consumer Care biriminde küresel tedarik zinciri stratejisi ve Avrupa tedarik zinciri yönetiminden sorumlu yönetici Mehmet Cimit de, Türklerin şirketteki sayısının artmasında, kriz yönetimindeki başarılarının önemine vurgu yaptı.

 

Cimit, "Kriz yönetimi konusundaki tecrübelerimiz bize fayda sağlıyor, onu Bayer'de kullanıyoruz" dedi.

 

Haberin Devamı

50 YILDAN FAZLADIR TÜRKİYE’DE

Toplamda 50 yılı aşkın bir süredir Türkiye'de bulunan Bayer Türk, sağlık ürünleri, beslenme ve ileri teknoloji ürünleri alanlarında faaliyet gösteriyor. Ülke pazarında bu üç alanda bulunduğu iyi konumu korurken, büyüme potansiyeli de vaad ediyor.

 

Şirket, özellikle ilaç sektöründe kutu bazında pazarda ikinci sırada yer alıyor. Bin 500'ün üzerinde çalışanı bulunan Bayer Türk, 2009'da satışlarını yüzde 1 artırarak 429 milyon euro ciro elde etti.

 

Dünya genelinde toplam çalışan sayısı 108 bin 400 olan Bayer AG’nin, 2009 yılındaki toplam cirosu 31.2 milyar euro olurken, şirketin Ar-Ge harcamalarına ayırdığı kaynak aynı dönemde 2.75 milyar olarak gerçekleşti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!