OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 28, 2005 00:00
Audi’nin orta üst sınıfıtaki temsilcisi A4, geçirdiği makyaj operasyonu sonrasında Türkiye’de satışa sunulmuştu. Sedan versiyonundan sonra piyasaya çıkan Avant versiyonunu (Audi Station Wagon’a Avant diyor) test ettiğimiz A4, başarılı motoru ve kaliteli iç mekanı ile dikkat çekiyor.A4 Avant’ın baz donanıma sahip modelinin fiyatı 36 bin 358 Euro’dan başlıyor. Bu haftaki test konuğumuz olan, 2.0 litre 140 beygirlik dizel motor ve multitronik şanzımana sahip versiyon ise 53 bin 612 Euro’luk fiyat etiketine sahip.Geçirdiği makyaj operasyonundan sonra markanın diğer Geçirdiği makyaj operasyonundan sonra markanın diğer modellerine benzeyen Audi A4, daha alımlı bir tasarıma kavuştu. Yeni model ilk bakışta kendini belli eden çizgilere sahip. Hem sedan hem de Avant modellerinin ön tasarımında, yeni Audi yüzünü yansıtan tek çerçeveli ızgara göze çarpıyor. Arka bölüm de yatay çizgileriyle ve omuz çizgilerinin panelleri şekillendirdiği ayırt edici tasarımıyla yepyeni bir duruşa sahip. Yeni ve son derece gelişmiş teknolojiler aracın her yerinde ve parçasında kendisini gösteriyor. İsteğe bağlı dinamik uyarlanabilir aydınlatma teknolojisine sahip ‘xenon plus’ ön farlar, sürekli değişken oranlı multitronic şanzıman ve ‘quattro’ sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi bu teknolojilerden bazıları. İki aşamalı ön hava yastıkları ve aktif koltuk başlıklarından oluşan kapsamlı yolcu koruma sistemleri ile son derece gelişmiş en son nesil elektronik denge sistemi ESP yüksek düzeyde güvenlik sağlıyor.YENİ BİR YÜZ KAZANMIŞÇarpıcı tek çerçeveli ızgara ve yeni tasarımlı saydam camlı ve kenara doğru incelen ve yükselen ön farlar yeni Audi A4’e bütünüyle yeni bir yüz kazandırıyor. Tek çerçeveli ızgaranın trapezoid şekli motor kapağının çizgilerinde sürdürülüyor. Bu detay, aracın diğer yeni Audi modelleri ile aynı aileye üye olduğu gösteriyor. İç bölümdeki malzemelerin ve işçiliğin kalitesi lüks sınıfla karşılaştırılabilecek düzeyde. Sürücü bölümü, özellikle de kokpit ergonomisi ve tasarımıyla beğeni topluyor. Test aracımız S-Line donanım paketine sahipti. Avant’ı daha da sportif gösteren bu pakette bulunan spor süspansiyon, aracı yaklaşık 20 milimetre yere yaklaştırıyor. Bu sayede daha sert amortisör ve
yay ayarlarına sahip olan araç, daha da iyi sürüş özellikleri saÄŸlamasının yanında görsel çekicilik de sunuyor. Ön ızgarada ve arka sürtünme bantlarında logolar, sürücü bölümü için özel kaplama, sürücü ve öndeki yolcu için sırt destekli spor koltuklar ve elektrik ayarı ve çeÅŸitli 3 kollu deri spor direksiyon simitleri de S-Line logosu ve çekiciliÄŸi taşıyor. S-Line dış tasarım paketleri, S-Line desenine sahip radyatör ızgarası, özel ön ve arka tampon tasarımı ve tavan spoyleri sayesinde gövdeye özel bir sportif görünüm kazandırıyor. 140 BEYGÄ°RLÄ°K MOTORU TEST ETTÄ°KYeni Audi A4’te, güçlü ve ekonomik benzinli ve TDI motorlar görev alıyor. A4 Avant’ta 255 beygirlik 3.2 FSI V6 ve 200 beygirlik dört silindirli turbo 2.0 TFSI, 130 beygirlik 2.0 litre sıralı dört silindirli motor ve 163 beygirlik 1.8 litre Turbo dört silindirli motor ve 102 beygirlik 1.6 litrelik ünite de benzinli motor seçeneklerini tamamlıyor. Bu son derece güçlü V6 motor A4’te 204 beygir ve 450 Nm tork sunuyor. Dizel motorlar ise 1.9 litre 115 beygir ve 2.5 litre 163 beygirlik güç paketlerinden oluÅŸuyor. Bütün benzinli ve TDI dizel motorlar gücünü yola ön tekerlekler yoluyla ya da quattro sürekli dört tekerlekten çekiÅŸ sistemiyle aktarıyor. Motor versiyonlarına göre 5 ve 6 ileri vitesli düz ÅŸanzıman veya multitronic otomatik ÅŸanzıman seçenekleri sunuluyor. Bu hafta test konuÄŸumuz olan A4 Avant, 2.0 litre hacmindeki 140 beygirlik motora sahipti. VW grubu bünyesinde geliÅŸtirilen motor tüketim ve performans deÄŸerleriyle beÄŸeni topluyor. Motorun 140 beygirlik gücü ve 1750 ile 2500 d/d arasında sunduÄŸu 320 Nm’lik torku A4 Avant’ın çok baÅŸarılı performans sergilemesini saÄŸlıyor. Bu motorla A4 Avant sıfırdan 100 km/s hıza 10.2 saniyede ulaşıyor ve azami de 201 km/s hıza ulaşıyor. 2.0 TDI dört silindirli motorun diÄŸer artısı ise 100 kilometrede 5.7 litrelik düşük yakıt tüketimi ve Euro 4 emisyon standartlarına uygunluÄŸu. Aktif kafalıklar zedelenmeyi önlüyorAudi A4 ve A4 Avant orta sınıftaki standartları yükselten bir standart donanım düzeyi sunuyor. A4’lerde sürücü ve yolcu için ayrı sıcaklık kontrolüne sahip otomatik klima bulunuyor. BeÅŸ koltukta da üç noktadan baÄŸlantılı otomatik emniyet kemeri (ön emniyet kemerlerinde kemer gücü sınırlayıcısı ve kemer gergi sistemiyle emniyet kemeri takılmadı uyarısı bulunuyor) ve koltuk baÅŸlığı var. Ön koltuklarda aktif koltuk baÅŸlıkları yer alıyor. Bu baÅŸlıklar arkadan araca çarpılması durumunda oluÅŸabilecek boyun zedelenmelerini önemli oranda azaltıyor. Güvenlik donanımında iki aÅŸamalı olarak devreye giren ön hava yastıkları ve ‘sideguard’ olarak bilinen büyük kafa hava yastıkları bulunuyor. Elektrikli ön camlar, elektrikli ayarlanabilir yan aynalar ve uzaktan kumandalı merkezi kilit standart donanımda yer alıyor. Araç yüksek miktardaki opsiyonel donanımlar ile kiÅŸiselleÅŸtirilebiliyor. Bunlardan bazıları, xenon plus ön farlar, far/yaÄŸmur sensörü, BOSE müzik sistemi. S-Line donanım paketi. A4 Avant’ın bagaj bölümü şık bir ortamla en iyi kullanışlılık ve deÄŸiÅŸkenliÄŸi birleÅŸtiriyor. DeÄŸiÅŸken bagaj alanı tabanı büyük bir eÅŸya hacmi saÄŸlarken, üç farklı taban paneli konumuyla bagaj alanı kapasitesi, taban kapalıyken 377, taban açıkken 422 ve taban çıkarıldığında 442 litreye ulaşıyor. Arka koltuk katlandığı zaman ise bu hacim bin 184 litreye kadar ulaşıyor. Ağır ve büyük eÅŸyaların otomobile yüklenmesi bagaj eÅŸiÄŸiyle aynı yükseklikteki bagaj tabanı sayesinde kolaylaÅŸtırılıyor. Bu sayede 1 metre geniÅŸliÄŸindeki eÅŸyalar bagaj aÄŸzından yüklenebiliyor. Sürüş izlenimi Emre ÖZPEYNÄ°RCÄ°Bu test tam bana göreydiAudi’nin yeni yüzüyle dikkat çeken modeli A4 Avant’ı test etme imkanı buldum. Açıkçası bir çocuk babası olduÄŸum ve otomobil tercihimi de ‘station wagon’dan yana kullandığım için bu test tam bana göreydi.Detaylara girmeden önce dış tasarımın çok çekici bir hale geldiÄŸini söylemek gerekir. Aracın içi ise fiyatına paralel (53 bin Euro) olarak kaliteli malzeme ve işçilikle donatılmış. Gerek deri koltuklar gerekse müzik sistemi ve gösterge panelleri kaliteyi size yaÅŸattırıyor. Aracın 2.0 litrelik TDI motoru ise dizel bir aracın nasıl performanslı olabileceÄŸini açıkça gösteriyor. 100 kilometreye 10.2 saniye gibi kısa bir sürede ulaÅŸabilen aracın yakıt tüketimi ise 140 beygirlik motora raÄŸmen oldukça iyi seviyede. Daha çok ÅŸehir içinde kullandığım araç 100 kilometrede ortalama 7 litre yakıt tüketti. Bu da böyle bir motor için bana göre oldukça baÅŸarılı.Gelelim beni daha çok ilgilendiren kısma. Hafta sonu kendi otomobilimden kızımın koltuÄŸunu çıkartarak, A4 Avant’a taktım. Ailecek kısa bir yolculuk yaptık. Ben önde rahattım, ama eÅŸimin arka tarafta çok rahat olduÄŸunu söylemek biraz zor. Orta koltuk çok iÅŸlevsel olmadığı ve benim arkamda kalan bölüm daraldığı için (boyumun 1.90 olduÄŸuna dikkat çekerim) eÅŸim, çocuk koltuÄŸunda oturan kızımın yanında biraz sıkıntı çekti.Sonuçta herÅŸeye raÄŸmen sınıfının oldukça baÅŸarılı bir temsilcisi. Performans ve kalite arayan aileler için bana göre cazip bir otomobil.Â
button