Oluşturulma Tarihi: Ekim 08, 2008 00:00
İsveçli Volvo, hızla büyüyen kompakt lüks 4X4 sınıfındaki yeni temsilcisi XC60 modelinin Türkiye lansmanını İstanbul Autoshow Fuarı’nda gerçekleştirecek.
’XC’ serisinin kaslı altyapısını bir Coupe’nin sportif karizmasıyla birleştiren XC60 için Volvo Cars Başkanı ve CEO’su Fredrik Arp, "Bugüne kadarki en güvenli Volvo değil sadece, bence aynı zamanda en çarpıcısı" yorumunu yapıyor. Volvo modellerinde bir ilk olma özelliğine sahip olan ’City Safety’ (Şehir Güvenliği) sistemiyle ödül de kazanan XC60, kasım ayında Türkiye’de satışa sunulacak.
Volvo Cars’ın Belçika’nın Ghent kentindeki fabrikalarında üretilecek olan XC60 sahip olduğu güvenlik teknolojileriyle dikkat çekiyor. ’Şehir Güvenliği Sistemi’, sürücünün yoğun trafikte sık görülen düşük hızlı arkadan çarpmaları önleyebilmesini sağlıyor. Bu sistemin yeni geliştirilen ’Otomatik Frenli Çarpışma Uyarısı Sistemi’ ile birleşmesi, aracın tüm hızlarda otomatik fren yapabilmesine olanak veriyor. Böylece otomobil, öndeki otomobile çarpmak üzereyse ve sürücü müdahale etmiyorsa, kendiliğinden fren yapıyor. Araştırmalara göre, çarpışmaların yüzde 75’i 30 km/s’ye kadar hızlarda meydana geliyor. Bunların yüzde 50’sinde, sürücü genellikle dikkat dağılmasından ötürü hiç frene basmamış oluyor. XC60 modelinde standart olarak sunulan ’Şehir Güvenliği Sistemi’ sayesinde ise bu tür kazaların önlenebilmesi amaçlanıyor.
LAZERLE TRAFİĞİ İZLİYOR
Saatte 30 kilometre hıza kadar etkin olan Şehirde Güvenlik Sistemi, iki otomobilin arasındaki hız farkı saatte 15 kilometreden azsa kazayı tümüyle önleyebiliyor. iki araç arasındaki hız farkı saatte 15 ile 30 kilometre arasındaysa sistem, darbeden önce hızı olabildiğince düşürmeyi amaçlıyor. Sistem, iç dikiz aynası yüksekliğinde bulunan ve ön cama entegre olan bir lazer sensörü ile öndeki trafiği izliyor. Otomobilin ön tamponundan 10 metreye kadar uzaktaki otomobil ve nesneleri saptayabilen sistem, hareketsiz olan veya otomobille aynı yönde ilerleyen araçları belirlemek üzere geliştirildi.
İKİ YENİ SİSTEM EKLENDİ
Volvo, yeni modeli XC60’ta kritik durumlarda otomobili dengeleyen iki yeni güvenlik sistemini de sunuyor. Bunlardan ilki olan DSTC (Dinamik Denge ve Çekiş Kontrolü), otomobile sürücünün vermek istediği yönle otomobilin ilerlediği yön arasındaki oynamaları kaydediyor. DSTC, otomobilin devrilme oranını da ölçerek yavaş yavaş oluşan kayma durumlarını saptama imkanı sunuyor. Bu tür kaymalar, sürücünün otoyol çıkışına son anda sapması nedeniyle dönemecin içindeyken gaz pedalını bırakması gibi durumlarda ortaya çıkabiliyor. Devrilme oranını ölçen DSTC, özellikle otomobilin yüksek yanal güçlere maruz kaldığı durumlarda müdahale ediyor. Yeni Römork Denge Yardımcısı (TSA) ise römork çekilirken daha iyi kontrol sağlıyor. TSA, otomobilin arkasında karavan ve benzeri bir eklenti çekilirken zaman zaman oluşabilen dalgalanma eğilimini en aza indirmeyi amaçlıyor.
Kadınların ilgisini çekmeyi hedefliyor
Volvo, yeni kompakt 4X4 modeli XC60 ile hayat tarzına dair ürünler seçerken tasarıma, marka bütünlüğüne ve ileri teknolojiye önem veren bir müşteri kitlesini hedef alıyor. Bu kitle, otomobil seçerken de, diğer hayat tarzı ürünlerindekine benzer bir zevk sergiliyor ve tüm gelişmiş özelliklerin tek bir çekici ve akıllı pakette buluşturulmasını istiyor. Dünya genelinde yılda 67 bin XC60 satışı gerçekleştirmeyi hedefleyen Volvo, Avrupa pazarında özellikle kadınların ilgisini çekmeyi planlıyor.
İkisi dizel üç motor seçeneği sunuluyor
Yeni Volvo XC60 başlangıçta 285 beygir gücünde altı silindirli turbo T6 benzinli motor ve iki adet beş silindirli turbo-dizel (185 beygir gücündeki D5 ve 163 beygir gücündeki 2.4D) olmak üzere üç motor seçeneğiyle satışa sunulacak. Tüm motorlarda Instant Traction özellikli Tüm Tekerlerden Çekiş (AWD) sistemi bulunuyor. Volvo XC70’ten 20 santimetre kısa, XC90’dan da alçak olan XC60, kompakt yapısı sayesinde enerji tasarrufu sağlayan bir otomobil olarak dikkat çekiyor. XC60’ta 163 beygir güç üreten 2.4 litrelik bir Euro 5 önden çekişli dizel motor seçeneğinde 2009 yılında pazara sunulması bekleniyor.