Oluşturulma Tarihi: Mayıs 05, 2004 00:51
Yeni Volvo S40'ın T5 ve 2.4i versiyonları Türkiye'de ve dünyada Volvo showroomlarında aynı anda sergilenmeye başladı. Yeni S40'ın 1.8 versiyonu Ağustos ayında, 1.6 ve dizel versiyonları ise yılbaşında Volvoseverlerle buluşacak. T5 versiyonunun anahtar teslim satış fiyatı 53 milyar 450 milyon liradan, 2.4i versiyonunun satış fiyatı ise 48 milyar liradan başlıyor.
Bir önceki S40'dan 48 mm daha kısa tasarlanan Yeni S40'ın şu an showroomlarda bulunan T5 2.5i, 5 silindir, 220 beygir ve 6 ileri düz vites, 2.4i'nin ise 5 silindir, 170 beygir ve 5 ileri düz vites seçenekleri bulunuyor. Volvo S40'ın dış tasarımı tamamen yenilenirken, iç mekanda kullanılan çizgiler ise otomotiv dünyasında bir devrim niteliğini taşıyor.
Volvo VCC'de (Versatility Concept Car) izleri sunulan ve yeni Volvo S40 için özel olarak geliştirilen bu tasarım, otomotiv endüstrisinde tamamen yeni bir çözüm olarak değerlendiriliyor. Yeni modelin en dikkat çekici özelliği, eşsiz bir tasarıma sahip olan süper-slim, bağımsız merkezi konsol. Yeni merkezi bölümde tüm kumanda düğmeleri ergonomik ve fonksiyonel bir çizgide kullanılmıştır. Düğmelerin birçoğu, mantıklı ve kullanışlı bir çizgide birden fazla fonksiyona kumanda ediyor.
Volvo S40'ın kapıları profilden bakıldığında daha büyük Volvo modellerinde olduğunun aksine dışbükey bir çizgiye sahip. Bu dizayn ayrıntısı ile kompakt tasarım anlayışı vurgulanırken, iç mekanda da daha fazla genişlik elde ediliyor.
S40 serisinde yer alan modeller üzerinde daha sportif ve agresif bir atmosfer yakalamak isteyen sürücüler için de farklı donanım paketleri geliştirildi. Yeni seri için geliştirilen alüminyum jantlar da opsiyon listesinde yer alıyor. S40 modellerinde kullanılan en sportif jantlar 18 inç çapında ve ultra-düşük profilli 215/45 ölçülerinde lastikler ile beraber kullanılıyor.
Pakette ön ve arka tamponlar için spoyler, yan etekler ve bagaj kapağı için de ayrı bir spoyler kullanılıyor. Otomobilin tüm aksesuar paketi gövde renginde üretildi. Pakette aynı zamanda otomobilin yüksekliğini 20 mm alçaltmaya ve daha dinamik bir sürüşü desteklemeye yarayan özel bir kit de yer alıyor.
S40'a belgesel gibi tanıtımVolvo Otomobil, yeni S40 sedanın tanıtımı için geleneksel reklamcılık kurallarının dışına çıktı. İsveçli şirket, dünyaca ünlü yönetmen Spike Jonze ile işbirliği yaparak küçük bir İsveç köyündeki tuhaf ve gizemli olaylar hakkında gerçek gibi görünen bir belgesel çekti. ‘‘Dalarö'nün Sırrı’’ adındaki bu belgeselde, sadece 1000 kişilik bir nüfusa sahip sessiz ve sakin bir kıyı kasabasında 32 kişinin nasıl aynı günde, açıklanabilir hiçbir neden olmadan yeni Volvo S40'ı satın aldığının öyküsünü anlatılıyor.
Kasabada bulunan Volvo yetkili satıcısının değil bir günde, bir yılda bile 32 otomobil satmadığı düşünüldüğünde bu olay daha da inanılmaz hale geliyor. Öykü, filmlerin tanıtımları gibi televizyondaki fragmanlar halinde gösterilerek insanlar Volvo web sitesine çekiliyor ve Venezuellalı
film yönetmeni Carlos Soto'nun hazırladığı belgesel izlettiriliyor.
Dalarö kampanyasının şu ana kadarki sonuçları bütün Avrupa'da Volvo için rekor oldu. İspanya pazarında yetkili satıcı showroomlarındaki trafiğin yedi kat ve S40 internet sayfasındaki ziyaretlerin de 10 kat arttığı belirtildi. Kampanyanın ilk haftasında sağladığı, araçla ilgilenen potansiyel müşteri sayısı, Frankfurt'taki tanıtımından bu yana geçen altı aydaki potansiyel müşterilerin beş katı.
İngiltere'de bir milyon kişi filmin tanıtımlarını izlemek için Yahoo portalından tıklayarak siteyi izledi ve binlerce kişi de internet sitesinde sunulan filmin DVD'sini siparişini verdi ve potansiyel müşteri olarak aranmak üzere isimlerini ve iletişim bilgilerini bıraktı.