Yeni Laguna’da el freni yerini ‘multimedia’ya bıraktı

Güncelleme Tarihi:

Yeni Laguna’da el freni yerini ‘multimedia’ya bıraktı
Oluşturulma Tarihi: Mart 30, 2005 01:33

Renault, D segmentinde yer alan Laguna modelinde önemli bir makyaj gerçekleştirdi. Yeni Laguna, özellikle ön tasarımındaki değişiklik, konfor alanındaki gelişmeler, yeni motor seçenekleri ve şasi ayarları sayesinde iyileştirilen dinamik yol tutuşu ile dikkat çekiyor.

Mart ayında Fransa pazarına sunulan yeni Laguna, Türkiye’de yılın ilk yarısı sonunda satışa sunulacak. Türkiye’ye 1.6 benzinli 115 beygir manuel vites, 1.9 dizel 120 beygir manuel ve 2.0 170 beygir otomatik vitesli motor seçenekleri gelecek.

Tampon ve ızgarayı birleştiren tek bir parçadan oluşan otomobilin yeni ön yüzü markanın diğer modellerinin görsel kimliğini yansıtıyor. Kısaltılan ön kaputa bombeli bir şekil verilmiş ve yeni farlar yanlara doğru uzatılmış. Alt kısımda yer alan hava girişi aracın görünüşünü daha dinamik bir hale getiriyor. Nikelajlı çubuklar ise araca şık bir görünüm kazandırıyor.

DAHA KALİTELİ İÇ MEKAN

Arka bölümde ise stop lambalarında bir farklılık görülüyor. Yarı saydam olan lambalar daha önceki versiyona göre daha modern bir tasarıma sahip. Ayrıca Renault logosu tabanı Laguna yazısından oluşan bir üçgenin tepesinde yer alıyor. Yeni Laguna tamamen yenilenen bir jant ve jant kapağı yelpazesi ile beş yeni renk alternatifi sunuyor.

Yeni Laguna’nın iç mekanı eski versiyona göre daha kaliteli bir his veriyor. Renault mühendisleri, yeni iç mekan malzemeleri ve yeni teknolojilerin uyarlanması ile aracın kalitesini artırmışlar. Ayrıca bu segmentte ender görülen üst kısmı köpük bir malzeme ile kaplı ön panel kullanılmış. Bu yenilikten koltuk döşemeleri de nasibini almış. Döşemelerde, kadife yerini daha modern mikroelyaf kumaşlara bırakırken, daha mat ve daha yumuşak deri kullanılmış.

İÇ MEKAN PARÇALARI DEĞİŞTİ

Parçalarının yüzde 70’i değiştirilen ön panel sadeliği ile dikkat çekiyor. Orta konsol ise tamamen değiştirilmiş. Göstergelerde yer alan rakamlar büyütülerek daha belirgin hale getirilmiş. Radyo ön panel ile aynı hizada olacak şekilde konsola entegre edilmiş. Orta konsolda yer alan yeni bir göz küçük eşyaların yerleştirilmesine yarıyor. Orta kolçakta ise otomatik kapaklı bir eşya gözü bulunuyor.

Renault, Avrupa’da ilk kez ‘Carminat Navigasyon’ ve iletişim sistemi ile seyir kontrol ve iletişim sistemlerini birarada sunuyor. Renault ve Nissan tarafından ortaklaşa geliştirilen sistem Renault’nun üst gam modellerinde kullanılacak. Sistem, otomatik el freni kullanılması dolayısıyla yeri boşalan manuel el freninin yerine yerleştirilen bir merkezi multimedya kumandası ile kontrol ediliyor. Sürücü, radyo, telefon ve navigasyon ayarlarını gözlerini yoldan ayırmadan yapabiliyor.

OTOMATİK PARK FRENİ

Yeni Laguna’da otomatik park freni bulunuyor. Bu sayede hem yerden tasarruf sağlanırken, hem de motor durduğunda otomatik frenleme sağlanıyor. Motor çalıştırıldığında ve tekerleklerde gerekli torka ulaşıldığında park freni otomatik olarak devreden çıkıyor.

Yeni Laguna ile kapıları açıp kapamaya ve motoru çalıştırmaya yarayan ‘eller serbest’ Renault Card sistemi sunuluyor. Önceki kuşaktan farklı olarak bu kart, okuyucu yuvasına yerleştirilmeden motoru çalıştırmayı sağlıyor. Bu kartta birçok ek özellik de bulunuyor: Manuel kapı kilitleme-açma ve dış aydınlatma otomatiği. Yeni Laguna ile arka park sensörü, lastik basınç ayarları kontrol sistemi, otomatik yanan farlar, yağmur sensörlü otomatik ön cam silecekleri, hız ayar/sınırlayıcı ve sürücü ile yolcu için ayrı ayarlı otomatik klima sunuluyor.

MOTOR SEÇENEKLERİ

Yeni Laguna gamına, lüks Initiale modelinin yanı sıra yeni bir ‘grand tourisme’ versiyonu eklendi. 205 beygir gücündeki yeni 2 litre turbo motorla donatılan ve spesifik şasi ayarları bulunan Laguna GT sürüş keyfi yaşatıyor. Yeni Laguna’da dört benzinli motor sunuluyor. Bunlardan ilki gücü 110 beygirden 115 beygire çıkarılan 1.6 16V, diğerleri 135 beygirlik 2.0 16V, gücü 5 beygir artırılarak 170 beygire çıkarılan 2.0 T ve 210 beygirlik V6 3.0 24V. Bu seçenekler üç dizel motor tipi ile tamamlanıyor: 110 ve 120 beygirlik 1.9 dCi ve 150 beygirlik 2.2 dCi.

Çocuklara özel yeni kafalık

Yeni Laguna’da entegre ayarlı yeni nesil kafalık bulunuyor. Bu kafalığın özelliği, tutma çubuklarının koltuk sırtlığının üst kısmında değil de kafalık içinde kaymasından kaynaklanıyor. Bu yeni kafalık, yolcunun sırtının koltuk sırtlığı üzerindeki konumu ile kafanın duruş ve konforunu iyileştiriyor. Ayrıca arka yan koltuklar, çocuk kafalığına dönüştürülebilen bir koltuk başlığı ile donatılabiliyor. Koltuk başlığı kapalı pozisyondayken standart bir yetişkin koltuk başlığına benziyor. Açıldığında, özel koltuğunda oturan çocuğun kafası için koruyucu bir koza oluşturuyor. Çarpışma halinde, bu düzen çocuğun kafasını koruyarak, boyundan yaralanmaları sınırlandırıyor.

Gözleri kamaştırmayan far sistemi

Laguna’da aydınlatma sisteminde de iyileştirilmeler yapıldı. Yeni Laguna, yukarı doğru kalkan far fonksiyonlu mesafe ayarlı Xenon farlarla donatıldı. Uzun huzmeli moda geçişte ışık akışının güçlendirilmesi ve yan görüş alanının genişletilmesi amacıyla farlar kademeli olarak yukarı doğru kalkıyor. Kısa huzme fonksiyonuna geri dönüş de aşamalı şekilde yapılıyor. Sistemde bundan böyle aracın yükseklik konumu ne olursa olsun, dinamik olarak sürekli bir huzme kontrolü sağlanıyor. Ayrıca kademeli düşürme ışık huzmesinin kapsamını otomobilin hızına uyumlu hale getirildi. 30 km/s’nin altında göz kamaşma riskini azaltmak için huzme aşağı doğru iniyor. 30 km/s’nin üzerinde ise normal konuma geliyor.

Türkiye Navigasyon’la tanışıyor

Renault, yeni Laguna’da gelişmiş Carminant Navigasyon (3 boyutlu) sistemini sunuyor. Carminant Navigasyon (yön bulma) sistemi, aracın lansmanından itibaren 21 ülkenin yol-harita bilgilerini içeren tek DVD ile sunulacak. Ancak, ne yazık ki Türkiye yol-harita bilgileri olmadığı için bu yeni sistemden yararlanamayacak. Carminat Sistemi Sorumlusu Olivier Mercier, Türkiye’de dijital haritanın hazır olmaması nedeniyle, navigasyon sisteminin çalışmadığını söyledi. Türkiye’de Naviteq isimli bir firmanın Japon Itachi firmasıyla birlikte dijital harita için çalışmalar yaptığını belirten Mercier, en geç 2007 yılında Türkiye’nin Renault ile navigasyonla tanışacağını ifade etti. Böylece Türkiye, Avrupa’da yıllardır kullanılan yön bulma sistemini, en son gelişmiş haliyle (3 boyutlu) kullanmaya başlayacak. Bu yeni navigasyon sisteminde, yön bulma tabelaları otomobilin ekranında birebir aynı görülüyor. Böylece, sürücü hangi yöne dönmesi gerektiğini kolaylıkla buluyor, kaybolma derdi ortadan kalkıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!