Yeni Laguna 42 bin 500 bin YTL’ye yarın yollara çıkıyor

Güncelleme Tarihi:

Yeni Laguna 42 bin 500 bin YTL’ye yarın yollara çıkıyor
Oluşturulma Tarihi: Mart 26, 2008 00:00

İlk kez yollara çıktığı 1994 yılından beri 2.3 milyon adetlik satış rakamına ulaşan Renault’un D segmentindeki temsilcisi Laguna, tamamen yenilenerek üçüncü nesline kavuştu. Yarından itibaren 42 bin 500 YTL ile 67 bin 500 YTL arasında değişen fiyatlarla Türk tüketicisiyle tanışacak olan yeni Laguna, 1.6 16V 110 beygir ve 2.0 turbo 170 beygir benzinli ile 1.5 dCi 110 beygir ve 2.0 dCi 150 beygir dizel motor seçenekleriyle satışa sunuluyor.

Fransız üretici tarafından 1 milyar Euro’luk bir yatırımla 32 aylık bir çalışmanın sonucunda geliştiren yeni nesil Laguna, dinamik, akıcı ve şık bir dış tasarıma sahip. Aracın ön bölümünde, uzun ve öne meyilli motor kapağının yanı sıra krom ızgarayla vurgulanmış geniş hava girişi dikkat çekiyor. Uzunluğu 4.69 metre, genişliği 1.81 metre olan ve selefine göre ortalama 15 kilogram hafifleyen (110 beygir dizel versiyonda 65 kilogram)aracın yan çizgileri de akıcı tasarıma katkıda bulunuyor. Yan camların krom fitilleri aracın statü gösteren boyutunu pekiştiriyor. Çıta hattı, bagaja ve arka LED farlarının altına kadar uzanıyor.

Yeni Laguna’nın iç mekanında ise detay işçilik, malzemelerin görünüşü ve hissedilir kalite aracın kabininde hakim durumda. Bütün gösterge ve kumandalar ise ergonomik bir tasarıma sahip. Orta konsolda ’Hidrolik Park Freni’ kumandası ile hız sabitleyici-sınırlayıcı kumanda düğmesi yer alıyor. Gözlerden uzak olması için torpido gözünde aksesuar olarak sunulan ’Audio Connexion Box’ seyyar MP3 çalarların kolaylıkla bağlanmasını sağlıyor. Gerek orta kolçak altında gerekse direksiyon yakınında sürücü için çakmaklık şeklinde ya da pazardaki 9.2 litre hacminde soğutmalı torpido gözü ile çok sayıda eşya yerleştirme alanı bulunuyor. Kokpit paneli üzerine veya arka kolçak altına yerleştirilen meşrubat kutusu taşıyıcıları farklı kutulara göre uyarlanabilen özel bir şekle sahip.

GÜNEŞTEN KORUYOR

Yeni Laguna’da sunulan teknolojik yeniliklerin başında sürücü ve yolcuları zararlı gazlardan koruyan otomatik sistem geliyor. Toksisite sensörü aşırı hava kirliliğini algılıyor ve dış hava giriş klapesini otomatik olarak kapatıyor. Bundan sonra kirli hava araç içine giremiyor ve aktif kömürlü filtre polen, gaz, koku ve parçacıkları süzerek, iç mekandaki havayı arıtıyor. Yeni Laguna’da termik konfor için de yeni bir geliştirmeden yararlanıyor. Atermik ön cam araç içinde güneş ışınmalarını yüzde 30 azaltıyor. Ön camın üst kısmına yerleştirilen yağmur ve ışık sensörlerine ek olarak yerleştirilen iki bölümlü bir güneş sensörü, her iki yan için güneş ışınlarının şiddetini ölçüyor ve böylece araç kabini içinde daha iyi bir ısı ayarlaması sağlıyor. Bunlara ek olarak, iç dikiz aynasının altına yerleştirilen bir nem sensörü de ön cam üzerinde buğulanmayı önlüyor.

Yeni Laguna, iç mekanda sessiz bir yolculuk sunmak için yeniden tasarlandı. Renault tarafından segmentinin en sessiz 5 kapılı hatchback modeli olduğu belirtilen yeni Laguna’da dizel versiyonların akustik konfor düzeyinin benzinli versiyonlarla eşdeğer olduğu kaydediliyor. Yüksek devirlerdeki boğuk motor sesi yüzde 40 oranında azaltılan araçta, cam silecekleri motor kaputu altına gizlenmiş. Dış dikiz aynaları ile ön cam dikmeleri hava türbülansını ve dolayısıyla aerodinamik gürültüyü azaltacak şekilde özel olarak tasarlanmış.

40 METREDE DURUYOR

EuroNCAP testinden 37 üzerinden toplam 36 puanla 5 yıldız alan yeni Laguna, sahip olduğu aktif ve pasif güvenlik ekipmanlarıyla bu konuda oldukça iddialı bir tutum sergiliyor. Aktif güvenlikte araç, fren performansıyla öne çıkıyor. Özellikle sıcakta fren dayanıklılık testinde yeni Laguna’nın 100 km/s hızla ardına yapılan 10 frenaj sonucunda 16 inç lastiklerle sadece 40 metrede durmayı başardığı belirtiliyor. 6 ile 8 arasında değişen sayıda hava yastığına sahip olan yeni Laguna, pasif güvenlik özellikleriyle de dikkat çekiyor. Ön kapı ve orta direk içine yerleştirilmiş iki sensörlü bir sisteme sahip olan araçta yandan çarpışma sırasında özel bir algoritma ile işlem süresi darbenin şiddetine göre uyarlanıyor ve çift hacimli ve çift basınçlı iki adet yeni nesil yan hava yastığı kumanda ediliyor. Renault tarafından belirtildiği üzere, yönetmeliklerle 50 km/s hıza kadar etkinlik aranan bir ortamda, yeni Laguna 70 km/s hıza kadar koruma sağlıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!