Güncelleme Tarihi:
Wall Street Journal gazetesinde yayımlanan bir analizde, acemi girişimcilerin şirketlerinin kuruluş aşamasında ne tür hatalar yaptıklarına dikkat çekildi.
   Â
Ä°ÅŸte iÅŸletmeleri baÅŸarısızlığa götüren 10 kusurlu hareket      Â
1.Tek başına olmak   Â
Ä°ÅŸ geliÅŸtirme sürecine dahil olan tek kiÅŸi sizseniz, o projenin ÅŸekillendirilebilir olmasını beklemek biraz umutsuzca olabilir. Halkla iliÅŸkiler, danışmanlık ya da web tasarımı gibi ÅŸirketleri kurmak cüzi miktarda sermaye gerektirse de yönetici asistanı, satış temsilcisi ve hatta deneyimsiz çalışanları iÅŸe almak bile ilk aÅŸama büyük bir maliyet yükü getirecektir. Â
Çözüm olarak, diğer insanları işin içine dahil etmenin işi daha kârlı hale getirebileceği fikrini değerlendirmeye almanız da fayda var.
2. Çok fazla kişiden tavsiye istemek
İşinde uzman kişilerden tavsiye almak her zaman için faydalıdır ve özellikle başarılı adımlarla şirketlerini zirveye taşımış insanlar, henüz kuruluş aşamasında bir şirketin önünü açabilir. Ancak aynı konuda çok fazla insanın fikrine danışmak, kendi kararınızı ertelemenize ve şirketinizi kuruluş aşamasından bir adım ileriye götürememenize neden olabilir.
3.Sonuç getirmeyecek ürünlere çok para harcamak
Başarılı bir şirketin temelini genelde başarılı ürünler atar. Ancak bir ürün üzerine çok fazla zaman harcayan girişimciler, ürün yerine satış organizasyonuna odaklanan rakiplerinin karşısında başarısız olabilirler.
New York merkezli yayıncılık şirketi Atma Global’ın CEO’su Sanjyot Dunung, girişimcilerin hayallerine çok fazla zaman ayırıp, başarılı bir satış ekibi oluşturmamanın kariyerinin ilk aşamalarında kendisine pahalıya patladığını söylüyor.
4. Çok küçük bir piyasayı hedef almak
Girişimcilerin ilk işlerinde her zaman daha küçük kitleleri hedef alarak adım attıkları görülür. Ancak yapılan işin başarılı olup, hedeflediği piyasaya sığmamaya başlaması durumunda bazı sıkıntılar baş gösterebilir. Bu yüzden en iyisi, şirketinizin payı küçük kalsa bile daha büyük piyasalar hedeflemek ve ona göre temkinli adımlar atmak olacaktır.
5. Bir piyasaya dağıtımcı ortak olmadan girmek
Halihazırda sizin adınızı duyuracak, aracı kurumlar, üretim temsilcileri ya da halkla ilişkiler şirketlerinin bulunduğu bir piyasada yükselmek, yeni girişimciler için oldukça kolaydır. Tekstil, gıda, medya ve diğer büyük sektörlerde işler genelde bu şekilde yürür. Ancak diğerleri o kadar şanslı olamayabilir. Bu yüzden bir işe başlamadan önce, işinizin önünü açacak ve sizi yönlendirecek kurumların bir listesini yaparak işe başlamak çok daha avantajlı olabilir.
Â
6. Müşterilere çok para ödemek
Reklam için çok para harcamak, potansiyel müşteri sayısını artırabilir ancak şirketinizin reklamlara harcadığı parayı, kasasına yansıtamayacak durumdaysa, bu hareket bilançoya zarar yazmaktan başka bir şeyle sonuçlanmayacaktır. Bu yüzden, reklam harcamaları konusunda ince elenip sık dokunulması ve her türlü alternatifin değerlendirilmesinde büyük fayda var.
7. Küçük bir sermayeyle işe başlamak
Yeni kurulan birçok şirket, sadece ofis kiralamak, gerekli ekipmanları satın almak ve müşterileri kapılarına getirecek reklamlar hazırlamak için paraya ihtiyaç duyacaklarına inanır. Ancak, çalışanlarına ödeyecekleri maaşları, vergileri ve sigorta bedellerini hiç hesaba katlamazlar. Bu yüzden, şirketin kuruluş aşamasında her türlü hesaplamanın yapılması gerekir.
8. Çok fazla sermayeyle başlamak
Kulağa çok doğru gibi gelmese de, bir işe çok fazla sermayeyle başlamak da zaman zaman sorun yaratabilir. Ellerinde çok fazla nakit kaynak olan şirketler, çok gereksiz harcamalar yapıp, ellerindeki kaynakları tüketme riskiyle karşı karşıya kalabilir.
9. Bir iş planı olmadan işe başlamak
10. İş planı üzerine çok fazla düşünmek
Bazı girişimciler, gözü kara bir şekilde temelsiz planlarla işe başlasalar da bazıları atacakları adımlardan yüzde 100 emin olmadan harekete geçmemeyi tercih eder. Bu şekilde önlerine çıkar fırsatları kaçırıp, ince eleyip sık dokumanın bedelini oldukça ağır bir şekilde ödeyebilirler.
Â
*Bu yazı Wall Street Journal gazetesinde "10 Mistakes That Start-Up Entrepreneurs Make" başlığıyla yayımlanmıştır.
Â
Â
Â
Â