Oluşturulma Tarihi: Aralık 28, 2005 00:00
Fuji Heavy Industries tarafından ilk kez 1992 yılında üretilen Subaru Impreza’nın 2006 model yılında dış görünümünün yanı sıra motor serisi de tamamen yenilendi. Yeni Impreza, DOHC motor teknolojisinin kullanılmaya başlandığı 2.0R, 2.5 WRX ve 2.5 WRX STi modelleri 74 bin 879 ile 109 bin 894 YTL arasında değişen fiyatlarla pazara sunuldu.
Dünya Ralli Şampiyonası (WRC) yarışlarında defalarca şampiyon olmuş ve yarış pistlerinde edindiği ileri teknoloji birikimini Impreza serisiyle binek otomobile aktaran Subaru’nun temel teknolojisinde, motor gücünü 4 tekerleğe eşit olarak dağıtan Simetrik AWD ile yatay yerleşimli Subaru Boxer Motor bulunuyor.
Yeni Impreza’da motor serisi tamamen değiştirilerek DOHC motor teknolojisi kullanılmaya başlandı. Bunun yanı sıra WRX’te daha önce 2.0 litre olan motor hacmi 2.5 litreye çıkarıldı. Motorun azami gücü 2.0R’de 160 beygir, WRX’te 230 beygir, WRX STi’de ise 280 beygire yükseldi. DOHC motorun kullanımıyla güçlenen motor performansı sayesinde 2.5 WRX STi’nin 0-100 km/s hızlanması da 5.4 saniyeye düşürüldü. Yeni Impreza’nın silindir hacminde de artış yapıldı. Yeni DCCD (sürücü kontrollü merkezi diferansiyel) ile ise, direksiyon hakimiyet kapasitesi ve çekiş performansı artırıldı.
Impreza’nın 2006 modelinde Subaru’nun kendine özgü farklılıkları vurgulanırken işlevsel performans geliştirildi. Böylece, sağlanan teknik geliştirme ve dış tasarımında yapılan yeniliklerle, 2003 model yılından bu yana Impreza’da ikinci değişiklik gerçekleştirilmiş oldu. Aracın ön görünümünde, uçak kanadı imajının yanı sıra göz alıcı ve cesur bir ifade elde etmek amacıyla farlarda keskin hatlar ve şahin gözü tasarımı kullanıldı. Tüm modellerin gövde rengiyle uyumlu olarak tasarlanan ızgarayla sağlamlık, dayanıklılık ve üç boyutluluk hissi uyandırıldı. Kaputun üzerine yayılan gövde çizgileri, aracın tüm parçalarına sağlam bir görünüm katarken turbo çıkıntısına daha etkin hava girişi sağlandı.