Aslan BATUR
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 30, 2007 00:00
Başarılı 4x4 modelleri ile bir efsane haline gelen İngiliz arazi aracı üreticisi Land Rover; Defender, Discovery ve Range Rover’dan sonra 1998 yılında yollara çıkardığı Freelander ile "Kompakt SUV Segmenti"ni yaratarak arazi araçları konusunda büyük bir adım atmıştı.
Yaklaşık 10 yıldır yollarda olan Freelander, dünyanın çeşitli pazarlarında sınıfının en çok satan modeli unvanını kazandıktan sonra tahtını Freelander 2’ye bıraktı.
Son yıllarda birçok üreticinin kompakt SUV geliştirerek mücadele ettiği segmentte çok çetin bir mücadele hakim. Özellikle Avrupalı ve Japon üreticilerin son yıllardaki SUV atağı bu sınıfa büyük bir canlılık getirdi. Fakat kompakt SUV’ların ilklerinden olan Freelander, yeni versiyonu ile yine standartları belirleyecek gibi görünüyor. Şehir içi ve şehirler arasında konforlu yolculuklara olanak tanıyan Freelander 2, aynı zamanda sağlamlaştırılmış gövde burulma direnci sayesinde offroad kullanımında da sürücüsünü tatmin etmeyi başarıyor.
Aracın ’Premium Kompakt SUV’ olarak tanıtılmasındaki en önemli neden tasarımında ve sahip olduğu donanım özelliklerinde gizli. Tüm dünyada başarılı satış rakamlarına ulaşan Range Rover ve Range Rover Sport modellerinden izler taşıyan Freelander 2, iç mekanda da bu etkiyi sürdürüyor. Range Rover Sport modelindeki gibi yüksek ve sağlamlık hissi veren bir kokpite sahip olan Freelander 2, iç mekandaki bazı parçaları da yine ağabeyinden ödünç almış. Aracın dış tasarımına geri dönecek olursak; ön kısımda Range serisindeki modellere benzer far, ızgara ve tampon tasarımı dikkatlerden kaçmıyor. Araca yandan bakıldığında ise ön çamurluktaki havalandırma ızgarası yine Range Rover Sport modellerini anımsatıyor. C sütunundan itibaren yükselen bagaj çizgisi de Discovery’e gönderme yapıyor. Birinci nesil Freelander’da stepnenin kapladığı 10 santimetrelik uzunluk araca eklenerek iç mekanda önemli bir hacim artışı sağlanmış. Bu sayede aracın bagaj hacmi 755 ile bin 670 litre arasında değiştirilebilir hale gelmiş.
Yeni Freelander 2, Türkiye’ye sadece 2.2 lt’lik TD4 motor ve 6 ileri CommandShift otomatik şanzıman ile ithal ediliyor. 4000 d/d’da 160 beygir güç üreten üçüncü nesil common-rail teknolojili turbo dizel motor, 2000 d/d’da 400 Nm ile yüksek bir tork değerine ulaşıyor. 181 km/s maksimum hıza ulaşabilen Yeni Freelander 2, 11.2 saniyede 0-100 km/s hızlanması tamamlıyor. Yeni Freelander 2’nin ortalama yakıt tüketimi ise 7.5 litre olarak ölçülüyor.
Freelander 2 Türkiye’ye gelmesinin üzerinden bir hafta geçtikten sonra 150 adetlik satış rakamına ulaşmış. Geçen yıl bin 200 adet satılan Freelander modeli bu yıl ilk 5 ayın kaçırılması nedeniyle ile bin adetlik hedefe sahip. Önceki nesilden farklı renk seçeneklerine sahip olan Freelander 2’nin bir diğer önemli özelliği ise seçenekler arasında "Izmir Blue" yani İzmir Mavisi’nin de bulunması. Tüm dünyada dağıtılan kataloglarda da aynı isimle yer alan bu renk tüm dünyada İzmir’in adını duyuruyor.
Freelander 2 EuroNCAP çarpışma teslerinden 5 yıldız alarak güvenliğini kanıtlamıştı.