Yeni Discovery Avrupa ile aynı anda Türkiye'de

Güncelleme Tarihi:

Yeni Discovery Avrupa ile aynı anda Türkiyede
Oluşturulma Tarihi: Kasım 03, 2004 00:00

Land Rover Discovery 3 tamamen yenilendi. Dış tasarımında abisi Range Rover'ın izleri bulunan Discovery 3, Avrupa ile aynı anda Türkiye'de 83 bin 500 Euro'dan baÅŸlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. Land Rover Discovery 3, 7 kiÅŸilik, ferah ve ayrıntılarla zenginleÅŸtirilmiÅŸ iç mekanı ve yeni teknolojisiyle dikkat çekiyor.Yeni Land Rover Discovery 3, 4.4 litre V8 benzinli ve 2.7 litre V6 turbo dizel olmak üzere iki farklı motor seçeneÄŸiyle Avrupa ile aynı anda Türkiye'de satışa sunuluyor. Yeni Discovery 3 'te selefinde kullanılan eski 2.5 litrelik 5 silindirli turbo dizel motorun yerini 190 beygir güç üreten ve 2.7 litre hacimli V6 turbo dizel motor alıyor. Bu yeni turbo dizel motor 440 Nm'lik torku ile de yaklaşık 2.5 tonluk aracı hareket ettirmekte zorlanmıyor. Bu motorun yanında Discovery 3, Jaguar'ın 4.4 litre V8 benzinli motorunun özel olarak geliÅŸtirilmiÅŸ ve 293 beygir gücündeki bir versiyonunu kullanıyor. Land Rover için bu motorda yapılan deÄŸiÅŸiklikler arasında, orijinaline oranla arttırılmış motor hacmi, alt devirlerde daha yüksek tork, daha fazla toz ve su dayanıklılığı, aracın yollar kadar nehirleri de aÅŸabilmesi için geliÅŸtirilmiÅŸ hava emiÅŸ kabiliyeti ve sıra dışı off-road koÅŸullarında motorun dik açılarda çalışabilmesi gibi özellikler göze çarpıyor.Yeni Discovery 3'ün her iki motor seçeneÄŸi de Türkiye'de 6 ileri vitesli, elektronik kontrollü otomatik ÅŸanzımanla satışa sunuluyor. Bu ÅŸanzımanda bulunan 'spor' konum sayesinde gaz kelebeÄŸi ayarı ve vites geçiÅŸleri daha yüksek performans verecek ÅŸekilde elektronik olarak ayarlanıyor. Ayrıca 'CommandShift' fonksiyonu sayesinde sürücüler manuel olarak vites deÄŸiÅŸtirerek tüm kontrolü ellerinde tutabiliyorlar.Sürekli dört çeker çekiÅŸ sistemine sahip olan yeni Discovery 3'te bulunan Elektronik ÇekiÅŸ Kontrolü ve Dinamik Stabilite Kontrolü her türlü yol yüzeyinde maksimum tutunmayı saÄŸlıyor. Gaz kelebeÄŸi ayarı, vites deÄŸiÅŸtirme aralıkları, süspansiyon yüksekliÄŸi bilgisayar tarafından kontrol edilerek arazi ve asfalt sürüşlerinde farklı deÄŸerlere ayarlanabiliyor. Çok zorlu arazi koÅŸulları için bir transfer diÅŸli kutusuna sahip olan Discovery 3, istendiÄŸinde hareket halinde iken elektronik olarak düşük tahrikli konuma geçebiliyor. Merkez diferansiyel gerekli gördüğü anda daha yüksek çekiÅŸ gücü saÄŸlamak için kendini tam olarak kilitleyebiliyor.STADYUM TÄ°PÄ° KOLTUKLARLand Rover'a özgü dış tasarımının yanı sıra iç mekanının geniÅŸliÄŸi ve deÄŸiÅŸkenliÄŸi de Discovery 3'ün dikkat çeken özellikleri arasında yer alıyor. Discovery 3, sahip olduÄŸu 108 deÄŸiÅŸik koltuk kombinasyonu ile birçok minivandan daha fonksiyonel. Ayrıca bu deÄŸiÅŸkenliÄŸe ilave olarak, iç mekanda kullanılan pratik eÅŸya gözleri toplamda 17.5 litrelik meÅŸrubat ÅŸiÅŸesinin güvenli bir ÅŸekilde araç içinde taşınmasına olanak saÄŸlıyor.Land Rover iç tasarımının ayrıntıları arasında, (baÅŸ mesafesini arttırmaya yönelik) arkaya doÄŸru açılan tavan, (bagaj kapısının alt parçası kapandığında yükleme yüksekliÄŸini azaltmaya, açıldığında ise içeri uzanma mesafesini kısaltmaya yönelik) asimetrik arka kapı, gövdenin sadece saÄŸ tarafında bulunan havalandırma giriÅŸi ve geniÅŸ camlı alanlar gibi dikey ve yatay alanları da saymak mümkün. BaÄŸlı olarak üç sıra koltukla alınabilen yeni Discovery 3'ün üçüncü sıra koltukları 1.90 metre boyundaki yetiÅŸkinlerin bile rahatça oturabileceÄŸi ÅŸekilde tasarlanmış. Her bir sıranın stadyumlarda olduÄŸu gibi diÄŸerinden daha yüksekte konumlandırılması sayesinde tüm yolcular yolu rahatça takip edebiliyorlar. Ä°kinci ve üçüncü sıra koltuklara ortadaki kapıdan girilirken, kapıların büyüklüğü, giriÅŸ çıkışı kolaylaÅŸtırıyor. Ä°kinci ve üçüncü sıra koltuklar yatırılarak tamamen düz ve 2 metre uzunluÄŸunda bir bagaj tabanı elde edilirken, yük kapasitesi arttırılıyor. ÖrneÄŸin, aracın içine beÅŸ daÄŸ bisikleti kolayca yerleÅŸtirilebiliyor.Yeni Discovery 3'ün kokpiti ise klasik Land Rover mimarisini taşıyor. Dikey ve yatay hatlarla bölünmüş olan kokpitte kontrol düğmelerine kolayca ulaşılabiliyor. İç tasarımı tamamlayan diÄŸer bir unsur da mükemmel müzik sistemi. Harman/kardon firması tarafından tasarlanmış olan toplam 600 watt gücündeki Logic 7 sistemi, müziÄŸi dijital olarak 7 kanala ayrıştırarak 14 hoparlör üzerinden yolculara ulaÅŸtırıyor.5 farklı zemin ayarı yapılıyorDiscovery 3, Range Stormer konsept otomobilinde tanıtılmış olan Land Rover patentli Terrain Response (DeÄŸiÅŸken Zemin Kontrolü) gibi yeni teknolojiler sunuyor. Bu özellik, sürüş rahatlığını ve konforu birleÅŸtirirken, çekiÅŸi de üst seviyeye çıkarıyor. Sürücünün tek yapması gereken, orta konsol üzerindeki rotatif düğmeyi çevirerek 5 farklı zemin ayarından, yani, genel sürüş programı, kaygan zemin koÅŸulları (çim, çakıl ve kar) ve 3 özel off-road modu (çamur-dere yatağı, kum ve kaya tırmanışı) arasından birini seçmek. Böylece Terrain Response aracın sürüş yüksekliÄŸi, motor torku, EÄŸim Ä°niÅŸ Kontrolü, Elektronik ÇekiÅŸ Kontrolü ve vites ayarları gibi geliÅŸmiÅŸ elektronik kontrollerini ve çekiÅŸ desteklerini otomatik olarak belirliyor. Bir diÄŸer yenilik ise Land Rover'ın Yeni Discovery 3'te uyguladığı entegre gövde-ÅŸasi teknolojisi. Bu yeni araç mimarisi sayesinde, torsiyonel saÄŸlamlık, otomobile yakın dinamik sürüş özellikleri saÄŸlanıyor. Bu sürüş özelliÄŸi standart olarak sunulan Elektronik Havalı Süspansiyon sayesinde araca inip binmeyi kolaylaÅŸtırmak ve yüksek off-road performansı için görüş mesafesini arttırmak amacıyla, yükseklik ayar özelliÄŸi taşıyor. Ayrıca Discovery 3, sürücünün önündeki yolu aydınlatmak amacıyla hedefe göre yön deÄŸiÅŸtiren adaptif farlara da sahip.83 bin 500 Euro'dan baÅŸlıyor Anahtar teslim fiyatı 83 bin 500 Euro'dan baÅŸlayan yeni Discovery 3, SE ve HSE donanım paketleri ile Türkiye'de satışa sunuluyor. Discovery 3'ün baz modelinde, 8 hava yastığı, otomatik klima sistemi, elektrikli camlar ve dikiz aynaları, radyo-CD çalar, Elektronik Havalı Süspansiyon, Elektronik ÇekiÅŸ Kontrolü, EÄŸim Ä°niÅŸ Kontrolü, Dinamik Stabilite Kontrolü, 18 inç hafif alaşım jantlar, elektronik kilitli merkez diferansiyel, 6 ileri vitesli otomatik ÅŸanzıman, bi-xenon farlar, alarm, uzaktan kumandalı merkezi kilit, far yıkama sistemi, yol bilgisayarı, sis farları, yaÄŸmur sensoru, ön ve arka park mesafe kontrolü standart olarak sunuluyor.Yeni Discovery'de Türk imzasıTamamen yenilenen Land Rover Discovery 3'ün Türkiye için farklı bir önemi de bulunuyor. Türkiye'de Anadol markasını yaratanlardan biri olan ve Land Rover firmasında tasarımcı olarak çalışan Mehmet Özöztürk'ün yeni Discovery 3'ün iç tasarımında imzası bulunuyor. Ä°stanbul doÄŸumlu Mehmet Özöztürk, Ä°stanbul Güzel Sanatlar Akademisi Heykel bölümünü bitirdikten sonra Otosan'da Türkiye'nin ilk seri üretilen otomobil projesi Anadol'da çalışmış. 15 yaşından beri otomobil tasarımcılığına ilgi duyan Özöztürk, 1973 yılında Rahmi Koç'un desteÄŸiyle Londra'da bulanan ünlü Türk tasarımcı Murat Günak'ın da mezun olduÄŸu okul olan Royal College of Art'ta otomotiv tasarım bölümünde master yapmış. Bu eÄŸitimin ardından Rover otomobillerinin direktörü David Bache ile tanışan Özöztürk, Rover firmasında çalışmaya baÅŸlamış. 1976 yılında ise o zamanlar aynı grup içinde olan Land Rover'a geçmiÅŸ. Land Rover firmasında birçok tasarım çalışması yapan 55 yaşındaki Özöztürk'ün tasarladığı diÄŸer araçlar ise şöyle sıralanıyor: 1979'da Defender 90 ve 110 modellerinin iç ve dış makyajı, Range Rover Classic (5 kapı) ve Ä°sveç ordusu için özel 4x4 araçların tasarımı; 1989'da Discovery Seri 1'in iç tasarımı ve 1995'te Freelander'in iç tasarımı.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!