Oluşturulma Tarihi: Kasım 03, 2004 00:19
Land Rover Discovery 3 tamamen yenilendi. Dış tasarımında abisi Range Rover'ın izleri bulunan Discovery 3, Avrupa ile aynı anda Türkiye'de 83 bin 500 Euro'dan başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. Land Rover Discovery 3, 7 kişilik, ferah ve ayrıntılarla zenginleştirilmiş iç mekanı ve yeni teknolojisiyle dikkat çekiyor.
Yeni Land Rover Discovery 3, 4.4 litre V8 benzinli ve 2.7 litre V6 turbo dizel olmak üzere iki farklı motor seçeneğiyle Avrupa ile aynı anda Türkiye'de satışa sunuluyor. Yeni Discovery 3 'te selefinde kullanılan eski 2.5 litrelik 5 silindirli turbo dizel motorun yerini 190 beygir güç üreten ve 2.7 litre hacimli V6 turbo dizel motor alıyor. Bu yeni turbo dizel motor 440 Nm'lik torku ile de yaklaşık 2.5 tonluk aracı hareket ettirmekte zorlanmıyor.
Bu motorun yanında Discovery 3, Jaguar'ın 4.4 litre V8 benzinli motorunun özel olarak geliştirilmiş ve 293 beygir gücündeki bir versiyonunu kullanıyor. Land Rover için bu motorda yapılan değişiklikler arasında, orijinaline oranla arttırılmış motor hacmi, alt devirlerde daha yüksek tork, daha fazla toz ve su dayanıklılığı, aracın yollar kadar nehirleri de aşabilmesi için geliştirilmiş hava emiş kabiliyeti ve sıra dışı off-road koşullarında motorun dik açılarda çalışabilmesi gibi özellikler göze çarpıyor.
Yeni Discovery 3'ün her iki motor seçeneği de Türkiye'de 6 ileri vitesli, elektronik kontrollü otomatik şanzımanla satışa sunuluyor. Bu şanzımanda bulunan 'spor' konum sayesinde gaz kelebeği ayarı ve vites geçişleri daha yüksek performans verecek şekilde elektronik olarak ayarlanıyor. Ayrıca 'CommandShift' fonksiyonu sayesinde sürücüler manuel olarak vites değiştirerek tüm kontrolü ellerinde tutabiliyorlar.
Sürekli dört çeker çekiş sistemine sahip olan yeni Discovery 3'te bulunan Elektronik Çekiş Kontrolü ve Dinamik Stabilite Kontrolü her türlü yol yüzeyinde maksimum tutunmayı sağlıyor. Gaz kelebeği ayarı, vites değiştirme aralıkları, süspansiyon yüksekliği bilgisayar tarafından kontrol edilerek arazi ve asfalt sürüşlerinde farklı değerlere ayarlanabiliyor. Çok zorlu arazi koşulları için bir transfer dişli kutusuna sahip olan Discovery 3, istendiğinde hareket halinde iken elektronik olarak düşük tahrikli konuma geçebiliyor. Merkez diferansiyel gerekli gördüğü anda daha yüksek çekiş gücü sağlamak için kendini tam olarak kilitleyebiliyor.
STADYUM TİPİ KOLTUKLAR
Land Rover'a özgü dış tasarımının yanı sıra iç mekanının genişliği ve değişkenliği de Discovery 3'ün dikkat çeken özellikleri arasında yer alıyor. Discovery 3, sahip olduğu 108 değişik koltuk kombinasyonu ile birçok minivandan daha fonksiyonel. Ayrıca bu değişkenliğe ilave olarak, iç mekanda kullanılan pratik eşya gözleri toplamda 17.5 litrelik meşrubat şişesinin güvenli bir şekilde araç içinde taşınmasına olanak sağlıyor.
Land Rover iç tasarımının ayrıntıları arasında, (baş mesafesini arttırmaya yönelik) arkaya doğru açılan tavan, (bagaj kapısının alt parçası kapandığında yükleme yüksekliğini azaltmaya, açıldığında ise içeri uzanma mesafesini kısaltmaya yönelik) asimetrik arka kapı, gövdenin sadece sağ tarafında bulunan havalandırma girişi ve geniş camlı alanlar gibi dikey ve yatay alanları da saymak mümkün.
Bağlı olarak üç sıra koltukla alınabilen yeni Discovery 3'ün üçüncü sıra koltukları 1.90 metre boyundaki yetişkinlerin bile rahatça oturabileceği şekilde tasarlanmış. Her bir sıranın stadyumlarda olduğu gibi diğerinden daha yüksekte konumlandırılması sayesinde tüm yolcular yolu rahatça takip edebiliyorlar. İkinci ve üçüncü sıra koltuklara ortadaki kapıdan girilirken, kapıların büyüklüğü, giriş çıkışı kolaylaştırıyor. İkinci ve üçüncü sıra koltuklar yatırılarak tamamen düz ve 2 metre uzunluğunda bir bagaj tabanı elde edilirken, yük kapasitesi arttırılıyor. Örneğin, aracın içine beş dağ bisikleti kolayca yerleştirilebiliyor.
Yeni Discovery 3'ün kokpiti ise klasik Land Rover mimarisini taşıyor. Dikey ve yatay hatlarla bölünmüş olan kokpitte kontrol düğmelerine kolayca ulaşılabiliyor. İç tasarımı tamamlayan diğer bir unsur da mükemmel müzik sistemi. Harman/kardon firması tarafından tasarlanmış olan toplam 600 watt gücündeki Logic 7 sistemi, müziği dijital olarak 7 kanala ayrıştırarak 14 hoparlör üzerinden yolculara ulaştırıyor.
5 farklı zemin ayarı yapılıyorDiscovery 3, Range Stormer konsept otomobilinde tanıtılmış olan Land Rover patentli Terrain Response (Değişken Zemin Kontrolü) gibi yeni teknolojiler sunuyor. Bu özellik, sürüş rahatlığını ve konforu birleştirirken, çekişi de üst seviyeye çıkarıyor. Sürücünün tek yapması gereken, orta konsol üzerindeki rotatif düğmeyi çevirerek 5 farklı zemin ayarından, yani, genel sürüş programı, kaygan zemin koşulları (çim, çakıl ve kar) ve 3 özel off-road modu (çamur-dere yatağı, kum ve kaya tırmanışı) arasından birini seçmek. Böylece Terrain Response aracın sürüş yüksekliği, motor torku, Eğim İniş Kontrolü, Elektronik Çekiş Kontrolü ve vites ayarları gibi gelişmiş elektronik kontrollerini ve çekiş desteklerini otomatik olarak belirliyor. Bir diğer yenilik ise Land Rover'ın Yeni Discovery 3'te uyguladığı entegre gövde-şasi teknolojisi. Bu yeni araç mimarisi sayesinde, torsiyonel sağlamlık, otomobile yakın dinamik sürüş özellikleri sağlanıyor. Bu sürüş özelliği standart olarak sunulan Elektronik Havalı Süspansiyon sayesinde araca inip binmeyi kolaylaştırmak ve yüksek off-road performansı için görüş mesafesini arttırmak amacıyla, yükseklik ayar özelliği taşıyor. Ayrıca Discovery 3, sürücünün önündeki yolu aydınlatmak amacıyla hedefe göre yön değiştiren adaptif farlara da sahip.
83 bin 500 Euro'dan başlıyor
Anahtar teslim fiyatı 83 bin 500 Euro'dan başlayan yeni Discovery 3, SE ve HSE donanım paketleri ile Türkiye'de satışa sunuluyor. Discovery 3'ün baz modelinde, 8 hava yastığı, otomatik klima sistemi, elektrikli camlar ve dikiz aynaları, radyo-CD çalar, Elektronik Havalı Süspansiyon, Elektronik Çekiş Kontrolü, Eğim İniş Kontrolü, Dinamik Stabilite Kontrolü, 18 inç hafif alaşım jantlar, elektronik kilitli merkez diferansiyel, 6 ileri vitesli otomatik şanzıman, bi-xenon farlar, alarm, uzaktan kumandalı merkezi kilit, far yıkama sistemi, yol bilgisayarı, sis farları, yağmur sensoru, ön ve arka park mesafe kontrolü standart olarak sunuluyor.
Yeni Discovery'de Türk imzasıTamamen yenilenen Land Rover Discovery 3'ün Türkiye için farklı bir önemi de bulunuyor. Türkiye'de Anadol markasını yaratanlardan biri olan ve Land Rover firmasında tasarımcı olarak çalışan Mehmet Özöztürk'ün yeni Discovery 3'ün iç tasarımında imzası bulunuyor.
İstanbul doğumlu Mehmet Özöztürk, İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi Heykel bölümünü bitirdikten sonra Otosan'da Türkiye'nin ilk seri üretilen otomobil projesi Anadol'da çalışmış. 15 yaşından beri otomobil tasarımcılığına ilgi duyan Özöztürk, 1973 yılında Rahmi
Koç'un desteğiyle Londra'da bulanan ünlü Türk tasarımcı Murat Günak'ın da mezun olduğu okul olan Royal College of Art'ta otomotiv tasarım bölümünde master yapmış.
Bu eğitimin ardından Rover otomobillerinin direktörü David Bache ile tanışan Özöztürk, Rover firmasında çalışmaya başlamış. 1976 yılında ise o zamanlar aynı grup içinde olan Land Rover'a geçmiş. Land Rover firmasında birçok tasarım çalışması yapan 55 yaşındaki Özöztürk'ün tasarladığı diğer araçlar ise şöyle sıralanıyor: 1979'da Defender 90 ve 110 modellerinin iç ve dış makyajı, Range Rover Classic (5 kapı) ve İsveç ordusu için özel 4x4 araçların tasarımı; 1989'da Discovery Seri 1'in iç tasarımı ve 1995'te Freelander'in iç tasarımı.