Yeni City’i Avrupa İstanbul’da tanıyacak

Güncelleme Tarihi:

Yeni City’i Avrupa İstanbul’da tanıyacak
Oluşturulma Tarihi: Ekim 08, 2008 00:00

Japon Honda, yenilikleri ve çevreci teknolojileri ile 9-19 Ekim tarihlerinde gerçekleştirilecek Autoshow’da gövde gösterisi yapmaya hazırlanıyor.

Honda, İstanbul’daki fuarda yeni City’nin Avrupa prömiyerini gerçekleştirirken, tamamen yenilenen Jazz’ı da Türkiye’de ilk kez vitrine çıkartıyor. Çevreci modelleriyle uyum içinde olan çevre konseptli Honda standında çevreci konsept otomobil OSM de ilk kez meraklıları ile buluşacak. 4 yıl önce düzenlenen İstanbul Auto Show’un yıldızı olan ve Başbakan Erdoğan’la el sıkışan Asimo ise yepyeni özellikleriyle bu yıl ki fuarın da yıldızı olmaya aday.

Japon otomobil üreticibi Honda, Autoshow 2008 Fuarı’nın tek Avrupa prömiyeri yapan markası olacak. 2006 yılında iki dünya prömiyerinin yapıldığı fuarın bu yıl Paris fuarıyla çakışması, prömiyer sayısında bir düşüş yaşanmasını sağladı. 2005 yılının sonundaki tanıtımının ardından büyük beğeni toplayan ve önemli satış rakamlarına ulaşan Honda City’nin tamamen yenilen modeli Avrupa’da ilk defa Autoshow’da sahne alacak.

Yeni Honda City, Accord modelinden bazı görsel unsurlar alarak tamamen yenilenmiş olarak karşımıza çıkıyor. Güncel versiyonu Türkiye’de de üretilen Honda City’nin yeni jenerasyonu Tayland’da üretilip Türkiye’ye ithal edilecek. Yeniden tasarlanan dış görünüme, City’e yüzde 20 bir güç artışı ve daha iyi bir performans sağlayan yeni 1.4 i-VTEC motor eşlik ediyor. Tamamen yenilenen Jazz modelinde de kullanılan yeni motor, yakıt ekonomisi ve zararlı gaz emisyonlarından taviz vermeden, mükemmel performans ve esneklik sağlayan Honda’nın i-VTEC teknolojisi ile tamamlanıyor. Yeni motor eski modele göre 17 beygirlik bir artışla City’e 100 beygir güç sağlıyor. Bu ekstra güç yeni City’nin 0’dan 100 km/h hızlanmasını düz şanzımanlı modelinde 1.6 saniye aşağıya çekerek sadece 11.8 saniyede gerçekleştirmesini sağlıyor. Otomatik versiyon, önceki modele göre neredeyse yarım saniye daha hızlı bir değere imza atarak 0’dan 100 km/h’e hıza14.7 saniyede çıkıyor.

City’nin düz şanzımanı, geçişlerin daha yumuşak olması ve oranlarının optimum hale getirilmesi için karbon senkromeçler ile desteklenmiştir. Tamamen yenilenen otomatik şanzıman, segmentinin en çok satılan otomatik vitesli model ünvanına sahip şimdiki City’den aldığı bu mirası daha ilerilere taşımak için ilk kez direksiyona monte edilmiş pedallar ile vites değiştirme opsiyonunu sunuyor. Spor modunda, iyileştirilmiş vites değişimi ve oranları ile yeni şanzıman yeni aracın daha güçlü motoruna kusursuz bir destek veriyor.

JAZZ PLATFORMUNDA YÜKSELİYOR

Yeni Honda City daha kaliteli malzemeler, estetik ve işlevsellik bakımından yapılan iyileştirmeler ile öncülüne göre daha da geliştirildi. Torpido gözü dahil kabin içinde artan saklama gözlerinin sayısı ve kullanım kolaylığı artarken, yeni koltuk tasarımı yolcu ve sürücü konforunu mükemmele taşıyor.

Tasarım değişiklikleri araca uygulanan NVH (Gürültü-Titreşim-Sertlik) teknolojilerindeki iyileştirmeler ile tamamlanıyor. Gövdede, araç içinde, süspansiyonda, motorda ve bağlantılardaki yeni özellikler Honda’nın en yeni sedanını daha da farklılaştırıyor . NVH bakımından yapılan iyileştirmeler müşterilerin iPod bağlantısı ve daha iyi ses kalitesi sunan yeni ses sisteminden daha iyi faydalanmalarını sağlıyor.

Tamamen yenilenen Honda City, ödüllü yeni Honda Jazz platformu üzerinde yükseliyor ve yeni Jazz’da görülen teknolojilerin birçoğundan faydalanıyor. Daha uzun aks mesafesi (2500 mm.) iç mekanda daha geniş bir ortam sunarkenken, sürüş ve yol tutuş özelliklerinde de önemli iyileştirmeler sağlıyor.

Asimo yeni özelliklleriyle 4 yıl sonra İstanbul’da

2004 yılında İstanbul Auto Show fuarının tartışmasız yıldızı olan Honda’nın insansı robotu Asimo, yeni özellikleriyle bu yıl da fuarın en büyük yıldız adayı. 4 yıl önce Başbakan Erdoğan’la tokalaşan ve yüzbinlerce otomobilsevere ve çocuğa şovlar yapan ASIMO, fuarın ilk dört günü kazandığı yeni üstün özelliklerini gerçekleştirilecek şovlarla ziyaretçilere sunacak.

En sportif çevreci

Honda, kurulduğu günden bu yana sahip olduğu insana saygı felsefesinin bir sonucu olan çevre bilincini de fuardaki standına taşıyor. Türkiye’nin ilk ve tek hibrid aracı olan Civic Hybrid’in sergilendiği stantta Honda ayrıca hem çevreci hem de sportif konsepti OSM’yi de sergileyecek. Honda, düşük emisyonlu spor otomobil modeli OSM’yi, geçtiğimiz ay ilk defa Londra’daki otomobil fuarının ardından Autoshow’da meraklılarıyla buluşturuyor. Honda OSM, iki kişilik üstü açık (roadster) spor otomobilinin tasarım çalışması, zarif ve heyecan verici otomobiller tasarlarken aynı zamanda çevreye karşı sorumlu olan Honda’nın temel mühendislik prensiplerini gösteriyor.

Yeni Jazz vitrine çıkıyor

Japon Honda’nın ilk olarak 2001 yılında piyasa sunduğu ve bugüne kadar 2 milyon adetten fazla satan B segmentindeki başarılı temsilcisi Jazz, tamamen yenilendi. Türkiye’de Autoshow Fuarı ile vitrine çıkacak yeni Jazz, fuarın ardından Kasım ayında Türkiye’de 29 bin YTL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulacak. Yeni Honda Jazz, tasarımı, büyüyen boyutları ve ekonomik yeni motorlarıyla dikkat çekiyor.

Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Ümit Karaarslan, Jazz’ın bir üst sınıf modellerden birçok müşteri aldığını belirterek, "Genelde tersi olur, ancak Jazz geniş tasarımıyla, ekonomik motorlarıyla apayrı bir müşteri kitlesi yakaladı. C sınıf otomobillerden müşteri alıyor. Yılda 4 bin adet Jazz satmayı hedefliyoruz" dedi. Uzunluğu 3900, genişliği 1695 ve yüksekliği 1525 milimetre olan yeni Jazz’ın yüksekliği aynı kalırken, uzunluğu 55, genişliği 20 ve dingil aralığındaki 50 milimetre artırıldı. Yeni Jazz’da 1.2 litre ve 1.4 litre olmak üzere iki farklı yeni benzinli motor seçeneği sunuluyor. Ancak Türkiye’ye sadece 1.4 litrelik motor gelecek. 100 beygir ve 127 Nm tork üreten 1.4 litrelik motorda güçlenmesine rağmen daha çevreci ve ekonomik bir hale getirildi. Önceki 83 beygir ve 119 Nm tork üreten i-DSI motorla karşılaştırıldığında manuel şanzımanlı modelde yakıt ekonomisinin 5.3 lt/100km’ye gerilediği (önceki 5.8 lt/100km) ve i-SHIFT yarı-otomatik manuel şanzımanla donatılan da ise 5.2 lt/100km (önceki 5.9 lt/100km CVT) seviyesine düştüğü belirtiliyor.

Honda, Jazz’ın müşteri profilinin de genişleyeceğine inanıyor. Yaşları 40-50 arasında değişen çift gelirli ve iki otomobilli aileler veya premiuma ve ayırt edici özelliklere daha fazla vermeyi isteyenler de bu profile girecek. Kolay kullanım tarzı ve düşük kullanım maliyetleri çok yönlülüğü ile birleşerek çocukların taşınmasında, alışverişlerde ve genel şehir kullanımında mükemmeli sunuyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!