Yeni C5, markanın amiral gemisini bile kıskandırıyor

Güncelleme Tarihi:

Yeni C5, markanın amiral gemisini bile kıskandırıyor
Oluşturulma Tarihi: Mart 19, 2008 00:00

İkinci jenerasyonu ile orta üst sınıfa yeni bir soluk getirmeye hazırlanan Citroen C5, spor otomobilleri andıran dinamik tasarımı ve bir üst sınıfa yaklaşan konfor özellikleri ile dikkat çekiyor.

1.6 ve 2.0 litrelik iki farklı dizel motor seçeneği ile Mayıs ayında Türkiye'de yollara çıkmaya hazırlanan C5'in station versiyonu ise Ağustos ayında gelecek. Türkiye'de 50 bin YTL'den başlayan fiyatla satışa sunulması beklenen yeni C5'in 2008'de 1200 adet satışı hedefleniyor.

Fransız otomobil üreticisi Citroen'in D segmentindeki temsilcisi C5, baştan aşağı yenilenerek markanının amiral gemisi C6'yı kıskandıracak bir tasarıma kavuştu. Oldukça büyük bir rekabetin yaşandığı orta üst segmente iddialı bir şekilde yeniden giriş yapmaya hazırlanan Citroen C5, tasarımı ve teknolojisi ile sınıfında fark yaratmayı amaçlıyor. Geçtiğimiz yıl Paris Otomobil Fuarı'nda tanıtımı yapılan C5, Nisan ayının sonunda 1.6 ve 2.0 litrelik (otomatik) dizel motor seçenekleri ile Türkiye yollarına çıkmak için gün sayıyor. Aracın station versiyonu ise Ağustos ayında gelecek.

İkinci jenerasyonu ile daha güçlü bir kimliğe kavuşan C5, dinamik tasarımı ile dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor. Orta üst sınıfta yer alan bir otomobil olmasına rağmen, dinamik tasarımı ile adeta bir coupe siluheti çizmeyi başaran C5'in ön tasarımında yere yakın farlar ve tampon dizaynı göze çarpıyor. Genel anlamda yuvarlak hatların kullanıldığı C5'in bakışlarının daha agresif olmasını sağlayan çekik farları, büyük sis lambaları ve geniş hava girişleriyse aracın dinamizmine katkıda bulunuyor. Araca yandan bakıldığında ise dar cam profilinin getirdiği görüş kayıpyarını önlemek için A sütununun hemen altında kelebek cama yer verilmiş. Önden arkaya doğru oldukça akıcı bir biçimde uzanan omuz çizgisi sayesinde güçlü bir görüntü çizen C5'in arka kısmı ise; markanın yıllardır bu sınıftaki modellerinde vazgeçemediği klasik Fransız çizgisinden biraz uzaklaşarak, Alman otomobillerini andıran bir yapıya kavuşmuş. 4.78 metre uzunluğundaki C5'in genişliği 1.86 metreyken yüksekliği ise 1.45 metreye ulaşmış.

KALİTE HİSSİ ÜST SEVİYEDE

Dış tasarımı ile oldukça beğeni toplayan C5, asıl şovunu ise iç mekanda yapıyor. Citroen'in C4 ile başlattığı teknolojik iç mekan modası C5'te daha farklı bir şekilde kendisine yer bulmuş. Üst sınıf modelleri andıracak şekilde dizayn edilen konsol, elit tasarım detayları sayesinde teknolojik özelliklerini sürücüsüne çaktırmadan kullandırmayı başarıyor. Tasarımındaki akcı çizgilere iç mekanda da yer vererek ferah ve göz yormayan bir atmosfer yakalamayı başaran Citroen mühendisleri, plastik kalitesinde de oldukça büyük bir aşama kaydetmişler. Fransız üreticinin C4 ile başlattığı sabit direksiyon göbeği modası, C5'te de kendisine yer bulmuş. Hem kullanım hem de güvenlik açısından birçok artı özellik sağlayan sabit direksiyon sistemi, C5'e yakışacak bir biçimde yeniden şekillendirilmiş. Dört kollu tasarlanan direksiyon simidinin bazı bölümlerinde alüminyum kaplamalara yer verilerek kalite hissi arttırılmış. Araçta, sürücünün ihtiyaç duyabileceği kontrol düğmelerinin, direksiyon üzerine taşınması ile birlikte C5, oldukça sade bir konsola kavuşmuş. Diz ve omuz mesafesi konusunda şu an için sınıfının en iddialı modeli olan C5; masaj fonsksiyonlu koltukları ve yüksekliği ayarlanabilen süspansıyon sistemi ile de konfor konusunda oldukça önemli özellikleri bünyesinde barındırıyor. Citroen'in en lüks modeli C6'dan alınan birçok parça sayesinde oldukça sessiz bir yapıya kavuşan araç, iç mekandaki misafirlerine keyifli yolculuklar vaadediyor. İç mekandan kontrol edilebildiği gibi; yol durumu ve hıza göre de kendi kendisini ayarlayabilen Hydractive 3 süspansiyon sistemi, aracın konfor yönünün ön plana çıkarırken, yol tutuş konusunda da araca katkıda bulunuyor.

İKİ FARKLI DİZEL MOTOR

Son yıllarda birçok kez EuroNCAP testlerinden 5 yıldız almayı başaran Citroen, yeni C5'te de bu geleneğini sürdürmek istiyor. Yeni geliştirdiği katlanabilen pedal sistemi ile kaza anında sürücünün en az zararla kurtulmasını sağlayan sistem, aracın dikkat çeken güvenlik donanımları arasında yer alıyor. ABS, EBD, ESP gibi birçok güvenlik sistemini standart olarak sunan C5'te iki farklı motor seçeneği sunulacak. 1.6 litre hacmindeki dizel motor 110 beygir güç üretirken; 2.0 litrelik dizel motor ise 138 beygir gücünde. 1.6 litrelik motor 5 ileri manuel şanzımanla kombine edilirken, 2.0 litrelik dizel seçeneği ise sadece 6 ileri otomotik vites ile Türkiye'ye geliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!