Yeni 3 Serisi büyümüÅŸ tasarımı olgunlaÅŸmış

Güncelleme Tarihi:

Yeni 3 Serisi büyümüş tasarımı olgunlaşmış
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 13, 2005 00:00

BMW orta üst sınıftaki temsilcisi 3 Serisi’ni tamamen yeniledi. BMW’nin en çok satan model olan 3 Serisi’nin tarihi 30 yıl öncesine dayanıyor. Ä°lk kez 1975 yılında tanıtılan 3 Serisi’nin 5’inci jenerasyonu Mart ayında Avrupa ile birlikte Türkiye’de satışa sunuldu.Yeni 3 Serisi’nin 320 ile 330 modellerinin dizel ve benzinli motor versiyonları ithal ediliyor. 316 modelinin benzinli motor versiyonu ise Eylül ayında satışa sunulacak. Yeni BMW 3 serisi 4520 milimetre uzunluÄŸunda ve öncüsünden 49 milimetre daha uzun. 1817 milimetre geniÅŸliÄŸi ve 1421 milimetrelik yüksekliÄŸi ile 4’üncü jenerasyona göre 78 milimetre daha geniÅŸ ve 6 milimetre daha yüksek. Otomobilin bagaj kapasitesi ise 460 litre.EN HAFÄ°F 3 SERÄ°SÄ° Bugüne kadar üretilen en hafif 3 Serisi olan araç 6 hava yastığını tüm modellerde standart olarak sunuyor. Opsiyonel olarak sunulan yönlendirilebilir ‘adaptif bi-xenon’ farlar daha fazla yolu aydınlatarak, daha iyi bir gece görüşü saÄŸlıyor. Standart olarak sunulan ‘Brake Force Display’ sistemi sayesinde, sürücünün frene ne sertlikte bastığı stop lambalarında o oranda yanarak arkadan gelen sürücüyü uyarıyor. İç mekanda bir üst sınıfa yaklaÅŸan kalite hissedilir biçimde artmış. Direksiyon simidinin üzerindeki birçok fonksiyonu olan düğmeler bulunuyor. Ayrıca, BMW’nin multimedya sistemlerini biraraya toplayan ‘iDrive’ sistemi de yeni 3 Serisi’nde opsiyonel olarak sunuluyor. Kokpitte l, 5 ve 7 Serileri’nden tanıdığımız anahtarsız çalıştırma sisteminin 3 Serisi’ne de uygulandığı görülüyor. Motor, anahtarın yuvasına yerleÅŸtirilmesinden sonra ‘Start/Stop’ düğmesine basılmasıyla çalıştırılıyor. Aynı ÅŸekilde durduruluyor.RUNFLAT LASTÄ°KLERBMW daha önce diÄŸer modellerinde opsiyonel olarak sunduÄŸu Runflat lastikleri, yenilenen 3 Serisi’nde standart olarak kullanmaya baÅŸladı. Daha önce 5 Serisi’nde opsiyonel olarak stepne bulunurken, yeni 3 Serisi’nde stepne tamamen ortadan kaldırıldı. Runflat lastiklerle hava tamamen boÅŸalsa bile 80 kilometre hızla 250 kilometrelik yol alınabiliyor. MOTOR SEÇENEKLERÄ°Yeni 3 Serisi, pazara 4 yeni motor seçeneÄŸi ile birlikte giriyor. Bütün bu motorlar performans ve ekonomiyi birarada sunuyor. 6 silindirli magnezyum bloÄŸa sahip motor, hafifliÄŸiyle dikkat çekerken, öncüsüne oranla 27 beygir daha fazla güç sunuyor. 258 beygir güç üreten motor 2500-4000 devirleri arasında 300 Nm’lik maksimum torkunu üretiyor. Bu motor 3 Serisi’nin sınıfındaki en hafif ve en performanslı 6 silindirli güç ünitesi. BMW motor ağırlığını azaltmak için, ilk defa bir seri üretim otomobilin motorunda magnezyum kullanarak, alüminyuma oranla yüzde 30 daha hafif motor üretti. Motorun çoÄŸu elemanında bu hafif materyal kullanılmış.Bir diÄŸer bir yenilik ise 6 silindirli motorlardaki subapların gaz pedalındaki tepkilere göre açık kalma sürelerini ayarlayan ‘VALVETRONIC’ sistemi. Bu teknoloji çift ‘VANOS’ sistemiyle birlikte iÅŸlediÄŸinde otomobilin performansını artırıyor. Bu sistemlerle birlikte yeni 330i, 0’dan 100 kilometre hıza 6.3 saniyede çıkıyor. Son hızı ise 250km/s ile elektronik olarak sınırlandırılmış. Araç 100 kilometrede ise sadece 8.7 litre benzin tüketiyor.Tanıtımı baharda yapılacak olan 325i ise 218 beygir güç ve 2750-4250 devirleri arasında ise maksimum 250 Nm tork üretiyor. Yeni 320i ise benzinli motor gamındaki en güçlü 4 silindirli olma özelliÄŸini taşıyor. VALVETRONIC ve çift VANOS sistemleriyle donatılmış olan 2.0 litrelik motor, 150 beygir güç ve 6200 d/d’de 200 Nm tork üretiyor. 9 saniyede 100 kilometreye ulaÅŸan otomobil 100 kilometre sabit hızda 7.4 litre yakıt tüketiyor. BMW’nin ikinci jenerasyon ‘common-rail’ teknolojisine sahip olan motoru deÄŸiÅŸken geometriye sahip ve 163 beygir güç üretiyor. 4 silindirli dizel motor 2000d/d’de 340 Nm’lik torka sahip. Araç 0-100 km/s hızlanmasını 8.3 saniyede gerçekleÅŸtiriyor ve azami 225km/s’lik hıza ulaşıyor. 100 kilometre sabit hızda sadece 5.7 litre yakıt tüketen 320d, Euro4 emisyon normlarını karşılıyor.6 Ä°LERÄ° MANUEL ÅžANZIMAN BMW, yeni 3 Serisi ile birlikte bütün modellerde 6 ileri manuel ÅŸanzımanı standart, 6 ileri otomatik ÅŸanzımanı da opsiyonel olarak sunuyor. Yeni teknolojilerle dikkat çeken yeni 3 Serisi’nin motorunu çalıştırmak için kokpitte bulunan bir düğmeye basmak yeterli. 3 Serisi’ndeki ağırlık dağılımı ön ve arka akslara 50:50 oranında eÅŸit bir biçimde dağıtılmış. Uzunlamasına yerleÅŸtirilen motor sayesinde güç, arkadan itiÅŸ sistemine sahip olan 3 Serisi’ne en az kayıpla iletiliyor. Bağımsız ve çift kollu arka aksta kullanılan alüminyum sayesinde araç daha da hafiflerken, optimum esneklik ve tutunma saÄŸlıyor. Ä°lk defa orta sınıftaki bir otomobilde, kullanıcılar ‘Active Steering’ sistemini 6 silindirli motora sahip modellerde opsiyonel olarak kullanabilecekler. 5 Serisi’nde de kullanılan bu sistem, otomobilin yoldan çıkmasını ve kaymasını önlüyor.Dinamik Stabilite Kontrol (DSC) sistemi son jenerasyonuyla yolda ekstra güvenlik sunuyor. 6 silindirli modellerde sunulan DSC, ıslak zeminde, kuru zemindeki kadar baÅŸarılı fren performansı saÄŸlıyor. Ayrıca, sistemin bir diÄŸer yeni özelliÄŸi de aracın yokuÅŸ yukarı sürüşlerde aracın geriye kaymasını önlemesi. SÃœRÜŞ Ä°ZLENÄ°MÄ°- Ufuk SANDIKÃœst sınıf gibi...BMW’nin 7 Serisi’yle baÅŸlayan radikal tasarım anlayışı olgunlaşıyor ya da artık BMW modellerinin tasarımına gözler alışıyor. Çünkü BMW modellerinin tasarımından sorumlu Chris Bangle’a 7 Serisi’yle ilgili yapılan eleÅŸtiriler, 5, 1 ve yenilenen 3 Serisi’yle birlikte kesilmeye baÅŸladı. Gerçekten de yeni 3 Serisi diÄŸer BMW modellerinin radikal olarak kabul edilebilecek tasarım çizgilerine göre muhafazakar olmuÅŸ.Yeni 3 Serisi’nin tasarımı dışında ilk fark edilen özellik, eski versiyona göre aracın büyümüş olması. 3 Serisi büyümüş, ama aracın içinde bu büyümeyi tam olarak anlamak zor. Özellikle, arka koltuklarda oturan yolcular için bu büyüme konforlu bir yolculuk için yeterli görünmüyor.Yeni 3 Serisi’nde kalite hissi önemli ölçüde artmış. İç mekandaki kalite hissi üst sınıf modellerdeki kaliteyi andırıyor.5 Serisi’nde kullanılmaya baÅŸlanan ‘Active Steering’ sistemi, 3 Serisi’nde de bulunuyor. Otomobilin yoldan çıkmasını ve kaymasını önleyen bu sistem, çok baÅŸarılı. Hatta 5 ile 3 Serileri’nin yol tutuÅŸunu karşılaÅŸtırdığımda, 3 Serisi’nin yola daha iyi tutunduÄŸunu rahatlıkla söyleyebilirim.Otomobilin, eskisine göre daha sportif sürüş özelliklerine sahip olduÄŸunu söyleyebiliriz. Bu özellik kendisini sert süspansiyon sistemiyle gösteriyor. Yeni 3 Serisi, bu sayede yola daha iyi tutunuyor. Bunun yanı sıra güçlü ve performanslı yeni motorlar, gaz pedalına basıldığında aracın hemen ataÄŸa geçmesini saÄŸlıyor. Bu performans, sürüş keyfini doruÄŸa çıkarıyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!