Yayalar yaya kalacak

Güncelleme Tarihi:

Yayalar yaya kalacak
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 10, 1999 00:00

Haberin Devamı

İstanbul trafiği için neler yapılıyor, neler planlanıyor? Büyükşehir Belediyesi Altyapı Planlama Koordinasyon (APK) Daire Başkanı Doç. Dr. Cengiz Güngör ile Büyükşehir'in ulaşımla ilgili 2000 yılı yatırım programını konuştuk. Birçok yatırım var, ama yayalar için yapılan fazla iş yok!

NELER YAPILDI?

Sarı ışık yayalar için kaldırıldı. İstanbul'da yaya geçitlerinin yüzde 70'inde sarısız geçişli tipler var.

Önceleri yaya geçişlerinde kırmızı veya yeşil ışık yanıyordu. Şimdi ise yeni kavşaklarda yayaya süresinin azaldığını belirtmek için yeşil lamba yanıp sönmeye başlıyor ardından kırmızı yanıyor.

Ölüm noktalarına profil boya hız kesicileri kondu. Bu tümsekler sayesinde ölümlü kazanın çok olduğu Piyalepaşa'da ölümlü kaza artık yok.

İstanbul şartlarına en uzun giden, çıkmayan ve en iyi görünür şerit çizgileri boyası araştırması çalışmaları sürüyor.

Deniz taşımacılığı kapasitesinin arttırılması ve iyi hale getirilmesi için çalışma başlatıldı. İDO, Deniz İşletmecileri ve Şehir Hatları ile görüşmeler devam ediyor.

NELER YAPILACAK?

İstanbul'un altı ayrı bölgesi, Eminönü-Fatih gibi ele alınıp trafik akımları yeniden düzenlenecek.

Geometrik düzenleme yapılacak. Örneğin keskin viraj bulunan dönüşlerde küçük bir düzenleme ile trafikte rahatlama sağlanacak.

Sinyalizasyonda iyileştirme ile trafik akışında iyileştirme yüzde 20 oranında sağlanacak.

Araçlarını tek başına kullanan insanları toplu taşıma yöneltmek için ‘‘park et ve git’’ sistemi geliştirilecek. Örneğin Bostancı'da oturan bir kişi Kozyatağı'ndaki otoparka aracını bırakıp, toplu taşıma aracı ile iş yerine kadar gidebilecek. Toplu taşıma araçlarında sabah kahvaltısı servisi olacak.

Trafiğin yoğun olduğu noktalarda trafik akış hızını arttırmak için tercihli yollar yapılacak.

İl Trafik Komisyonu'nda okul ve hastane önünde 30 kilometre olan hız sınırı 25 kilometreye çekilecek. Levha ve yol çizgilerinin yanısıra yanıp sönen uyarı levhaları ile okul önü trafik kontrolü desteklenecek. Bu lamba yalnızca okul giriş çıkış saatlerinde çalışacak. Projenin okullar açılmadan önce hayata geçirilmesi planlanıyor.

1999-2000 PROJELERİ

Tarihi yarımada yayalaştırma ve çevre trafik düzenleme projesi.

Taksim-4.Levent arası Cumhuriyet Caddesi, Büyükdere Caddesi Koridoru yol altyapısının revizyonu ve araç yaya trafiği düzenlemesi.

Kent genelinde hemzemin kavşak, trafik ve yaya bölgeleri düzenleme projeleri.

Alemdağ Caddesi ve çevresindeki trafik düzenleme projesi.

2000-2000 PROJELERİ

Trafik düzenleme ve iyileştirme projelerinde standardizasyon çalışma ve eğitimi.

Maltepe, Kartal, Pendik, Tuzla ilçeleri trafik yönetimi, yol ve kavşak düzenleme projesi.

2000-2001 PROJELERİ

Toplu taşım aktarma merkezleri projesi.

2000-2002 PROJELERİ

Beşiktaş Meydanı ve çevresinin ulaşım ve düzenleme projesi

Boğaziçi sahil yolları ve yakın çevresinin rehabilitasyon projesi.

APK yetkisizlikten şikayetçi

Altyapı Planlama Koordinasyon (APK) Daire Başkanı Doç. Dr. Cengiz Güngör en büyük sorunlarının APK'nın uygulama ve denetleme yetkisi olmaması olduğunu söylüyor: ‘‘Karar alıyoruz, uygulama trafik polisi tarafından yapılıyor. İşbirliğimiz iyi ancak bazen bir trafik polisi yüzünden sorun çıkıyor’’ diyen Güngör'ün trafik için oldukça ilginç projeleri var:

Amerika'da uygulanan ‘‘car-pulling’’ sistemini İstanbul'a uyarlamak. İnternet ortamında aynı güzergahta giden insanlar birbiriyle eşleştirilecek ve tek bir araçla gitmeleri sağlanacak.

Taksilerin belli noktalardaki ceplerde beklemelerini sağlamak.

Deniz taksisi projesi. Yolcu trafiğe yüklenmeden ve zaman kaybetmeden deniz yolunu kullanacak.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!