Yapacaksan en iyisini yap

Güncelleme Tarihi:

Yapacaksan en iyisini yap
Oluşturulma Tarihi: Ekim 27, 2012 00:00

Tekstilden elektroniğe, gayrimenkulden enerjiye iş dünyasına pekçok alanda başarı imzası atmış bir isim Ahmet Nazif Zorlu. Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı, bu başarının ardındaki felsefeyi açıklıyor

Haberin Devamı

Röportajımıza biraz geçmişle şimdiyi kıyaslayarak başlamak istiyoruz. Türkiye’nin 1980’lerden itibaren atağa kalkan bir ekonomik trendi var. O günkü rekabet şartları ve iş değerleriyle bugünü nasıl karşılaştırırsınız?
- Günümüz dünyası bilişim teknolojisinin de sağladığı imkanlarla ekonomik anlamda sınırların kalktığı bir düzene yöneldi. Para ve sermaye, işgücü yapısı, üretim anlayışı, yeni ortaklık ve örgüt yapıları, artık bu dönemin dinamikleri tarafından yeniden şekilleniyor. Çağımızın, küreselleşmeyle bütün pazarları ulaşılabilir hale getirmesi, şirketleri yalnızca kendi lokal pazarlarında baskın olmaya değil, bir dünya şirketi haline gelmeye itiyor. Dünya şirketinde hedef, her pazarda satılabilen tek bir ürün değil, farklı pazarlardan pay almayı sağlayacak ürün çeşitliliğine sahip olmaktır. Dünya şirketi olmanın en belirgin özellikleriyse teknolojiye, AR-GE’ye, insan kaynağına yapılan yatırımlar olarak yerini alıyor. Bütün bu donelerle günümüz iş dünyasını, geçtiğimiz 20 yıllık dönemle karşılaştırdığımızda, sağlam bir duruşu ve sürdürülebilir başarıyı yakalamanın yolunun, dünyadaki gelişmeleri takip ederek, her daim güncel kalmaktan, üretken ve yenilikçi olmaktan geçtiğini görüyoruz.

Haberin Devamı

İSTANBUL KADAR EŞSİZ

Bugüne kadar yaptığınız yatırımlardan çok farklı olarak inşaat sektörüne şimdiye kadarki en büyük yatırımınızı gerçekleştirdiniz. Size bu kadar güven veren şey neydi?
- Zorlu Grubu olarak bize yol gösteren bir ilkemiz var: Yapacaksan en iyisini yap. İşte bu ilke doğrultusunda Zorlu Gayrimenkul kurulduğundan bu yana İstanbul’a değer katacak, dünyaya örnek olacak, benzersiz bir proje yapmak arzusundaydık. Bu arzumuzu İstanbul kadar eşsiz, İstanbul kadar zengin Zorlu Center ile gerçekleştirmekten de son derece gururluyuz. Türkiye’de ilk defa rezidans, performans sanatları merkezi, alışveriş merkezi, otel ve ofislerden oluşan beş ayrı fonksiyonu bir araya getirdik. Bu oluşumu sağlamak için de hiçbir yatırımdan kaçınmadık, projemizi ülkemize armağan ettik.
Bugün gençler Vestel gibi bir marka yaratmak için neler yapmalı?
- İş dünyası meşakkatli. Bu arenada başarıyı elde etmekten daha zor olan başarıyı korumak ve geliştirmek. Öncelikle çok araştırmak, ufku geniş tutmak gerek ki doğru zamanda doğru yerde olunabilsin. Elbette başarının bir diğer anahtarı da çok çalışmak. Bu iki dinamiğin etkisiyle birbirine benzer pek çok ürün ve hizmetin olduğu bir ortamda, diğerlerinden ayrışmaya, fark yaratmaya odaklanmak lazım. Ayrıca bütün iyi fikirler hayata geçmek için sağlam bir ekibe ihtiyaç duyarlar. İşte bu noktada nitelikli insan gücüne yapılan yatırım öne çıkıyor. Ürün ve hizmet kalitesinin yanı sıra bunlarla paralel olarak itibar ve güven gibi etik değerler markayla özdeşleşmeli. Hiç şüphe yok ki, ülkemizde, bölgemizde ve dünyada zaman zaman bütün üreticileri farklı oranlarda etkileyen olumsuz koşullar doğabiliyor. Gençler, bu durumları engel olarak değil, gelişim için bir fırsat olarak görerek yollarına devam etmeliler.
Hayattaki en büyük başarınız nedir?
- Zorlu Holding, 60’ıncı yılına bir kala, faaliyet gösterdiği sektörlerde var gücüyle ülkesine hizmet etmeye devam ediyor. Türkiye ekonomisinin lokomotif gruplarından biri haline gelmek, zirveyi yakalamak ve buradaki konumumuzu devam ettirmek kendim ve grubum adına en büyük başarıdır diyebilirim.
Peki hayattaki en büyük başarısızlığınız...
- Zorlu Grubu’nun başarısının arkasında girişimcilik ve cesaret yatıyor. Kendinden emin atılan adımların sonunda başarısızlık gelmez. Ancak ülkemizde, bölgemizde ve dünyada zaman zaman bütün üreticileri farklı oranlarda etkileyen olumsuz koşullar doğabiliyor. Girişimci bu koşulları, hatta bunlardan kaynaklı yaşadığı başarısızlıkları engel olarak görmez, fırsata çevirip yoluna devam eder.

Haberin Devamı

TWITTER’DA HESABIM YOK

Hayatta para sizin için nelerin ölçüsü?
- Bir yatırımcı için para sermaye demek. Sermayenizin üzerine iş bilgisi ve deneyim ekleyerek yoluna devam edersiniz. Bu noktada para işin kaynağı olarak görülmeli, yatırım alanlarında da yeterince bilgiye sahip olmadan içi boş adımlar atılmamalıdır.
Herkes Ahmet Nazif Zorlu ismini biliyor. Zorlu Grubu’nun başarısı sizin kişisel başarınız mı? Ailenin diğer fertlerinin payı nedir bu başarıda?
- Zorlu Grubu’nun temelleri rahmetli babamız Hacı Mehmet Zorlu tarafından atıldı. Bir aile şirketi olarak biz, yani ben ve abim Zeki Zorlu ve bizden sonraki üçüncü kuşak var. Elbette başarımızın arkasında hem ailemizin hem de grup olarak çalıştığımız profesyonel kadronun özverili çalışmaları var.
Yeni iş düzeni sosyal medya üzerinden dönüyor. Sizin teknolojiyle aranız nasıl? Twitter veya Facebook kullanıyor musunuz?
- Yeni iş düzeninde sosyal medya bütün markalar için önemli bir mecra haline geldi. Sosyal medya ve online mecralar marka stratejimizin önemli bir parçası. Kişisel olarak henüz sosyal medya hesapları kullanmıyorum. Yoğun iş temposu arasında buna fırsat bulmak zor. Ancak grup şirketlerimiz bu alanda son derece başarılı çalışmalara imza atıyorlar.
Sizi hep iş hayatınızla tanıyoruz. Peki boş zamanınızda ne yaparsınız?
- Başarıya giden yol çok çalışmaktan geçiyor. Elbette çok çalışıyorum. Bunun dışındaysa her gün düzenli olarak spor yapıyor ve yazın hafta sonlarımı Zeytin Adası’nda dinlenerek geçirmeye çalışıyorum.
En sevdiğiniz söz?
- Dürüst ve çalışkan...

Haberin Devamı

YÖNETİCİLİK SIRLARI - 9

Yenibirlider Derneği, 120 bin üniversitelinin sorularını iş dünyasının duayenlerine soruyor. Yanıtları Hürriyet yayınlıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!