A.A
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 13, 2008 18:50
Amerikan internet grubu Yahoo, dünyanın en büyük yazılım firması Microsoft'un Carl Icahn isimli yatırımcı aracılığıyla yaptığı yeni satın alma önerisini sert bir dille reddetti.
Yahoo'nun bir miktar hisse senedini (yüzde 5) elinde bulunduran ve grubun yönetiminin tamamen değişmesini isteyen Icahn ile ortaklaşa teklifte bulunan Microsoft, pazarlık payı bırakmadığı teklifi için 24 saat mühlet verirken, Yahoo yönetimi sert bir açıklama yayınladı.
Yahoo İcra Kurulu Başkanı Roy Bostock yayınladığı açıklamada, "Microsoft ile Carl Icahn'ın bu tuhaf ve çıkarcı ittifakı kesinlikle Yahoo hissedarlarının çıkarına değildir" diyerek, öneriyle kesinlikle ilgilenmediklerini bildirdi.
Ortak teklifin, Yahoo yönetim kurulunun ve üst yönetiminin derhal değişmesini öngördüğünü belirten internet grubu, tüm şirketin Microsoft'a hisse başına 33 dolara satılmasının ve baştan sona yeniden yapılanmasının önerildiğini açıkladı.
Microsoft, Şubat'taki teklifinde hisse başına 31 dolar önermişti. Yahoo'nun hisselerinin Cuma günü borsa kapanış fiyatı 23,16 dolardı.
Yahoo'nun azınlık hissedarı Icahn, grubun 1 Ağustos'ta yapılacak yıllık genel kurulunda kendi yönetimini taşımayı hedeflerken, Microsoft da yaptığı açıklamada, şu anki Yahoo yönetimiyle müzakere etmek istemediğini, Ağustos'ta yeni yönetim kurulu seçilirse görüşmelerde bulunacağını bildirdi.
Amerikan internet grubu Yahoo, tam bir ay önce de yazılım firması Microsoft'un tamamen ya da kısmen satın alma önerisini kesinlikle reddederken, rakibi Google ile uzun yıllar işbirliği yapma kararı almıştı.
Yahoo'dan yapılan açıklamada, Microsoft'un geçen şubatta 44 milyarlık satın alma önerisiyle başlayan tamamen veya kısmen satın alma görüşmelerinin sona erdiği belirtilerek, Microsoft'un, nisanda teklifini 47 milyar dolara yükseltse de artık tümden satın alma önerisini çektiği kaydedilmişti.
Açıklamayla birlikte, Yahoo'nun hisse senetleri yüzde 10 dolayında düşmüştü.
Microsoft'un sadece arama motorunu satın alma önerisini de reddettiğini ve kendi hedefleriyle uyuşmayan bu teklifin, bağımsız, aynı zamanda elzem olan arama motorundan mahrum kalmasına neden olacağını bildiren Yahoo, açıklamasından 2 saat sonra, Google ile online reklam alanında 4 ila 10 yıl sürecek bir ortaklık kurduğunu ilan etmişti.
Yahoo, bu işbirliğinden yılda 800 milyon dolar ek kazanç sağlamayı bekliyor.
Google ve Yahoo, 2007'de 40 milyar dolar olan ve 2010'da 75 milyar dolara çıkması öngörülen online reklam pazarının yüzde 50'sinden fazlasının ellerinde tutuyor. İki grup birlikte, internette yapılan aramaların ve reklam gelirlerinin yüzde 75'ini kontrol ediyor.
İnternette aramaların sadece yüzde 3'ünü ve online reklamın sadece yüzde 7'sini kontrol edebilen Microsoft, Yahoo'yu satın alarak, online reklamda Google'ı yakalamak istiyor.