Yabancıların gözü kargo sektöründe

Güncelleme Tarihi:

Yabancıların gözü kargo sektöründe
Oluşturulma Tarihi: Şubat 25, 2008 11:00

MNG Kargo Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Aslan Kut, Türkiye'de kargo sektöründe işbirliği ve ortaklık yapmak isteyen birçok yabancı firma olduğunu belirterek, “Bize de ortaklık teklifi oluyor” dedi.

Aslan Kut, organizasyonel büyümeye önem verdiklerini ve 2007 yılında yüzde 100 büyümeye ulaştıklarını, teknolojiye ve insan kaynaklarına yatırıma devam ettiklerini belirterek, “Bu yatırımların meyvelerini, 2008 ve sonrasında daha iyi alacağız” dedi.

Firma olarak bugün 6 bin çalışan, 600 şube, 20 bölge müdürlüğü, 2 bin araçlık filo ve 8 uçak ile hizmet verdiklerini anlatan Kut, bu yıl 45 şube daha açacaklarını, filoya 100 araç ekleyeceklerini ve 1,000 kişiyi işe alacaklarını kaydetti.
Kut, “Araç filosunu yenileyip, daha kaliteli bir hizmet için gerekli altyapıyı tamamlayacağız ve dünyaya açılma noktasında hedeflerimize doğru gelişmeler katedeceğiz. Sektörde bazı uygulamaları da getireceğiz, bunlar hizmette devrim niteliği taşıyacak” dedi.

220 ülkeye gönderi sağladıklarını, yurt içine ve yurt dışına ayda toplam 5 milyon civarında gönderileri olduğunu belirten Kut, şirketleri kurulalı 5 yıl olmasına rağmen MNG Kargo'nun şu anda pazarda ikinciliği yakalamak üzere olduğunu ifade etti.

“AĞRI'DA BİLE BAYAN KURYEMİZ VAR”

Aslan Kut, MNG Kargo'nun sektörde bir ilke imza atarak bayan sürücü ve kuryelerle de hizmet verdiğini vurgulayarak, şöyle konuştu:
“Kargo sektörü çağdaş bir sektör olmasına rağmen, daha çok erkek ağırlıklı ve daha sert görünümlü konumda. Kadın eli değen her yer daha düzenli, daha sağlıklı bir yapı oluyor. Bayanların da kurye yapabileceğini göstermek amacıyla yola çıktık. Şu anda bayan kuryelerimiz ve 12 bayan sürücümüz var. Gurur duyuyoruz. Kadınlarımıza kargo hizmetinin her alanında çalışma fırsatı sunduk. Personel alımlarına yüzde 35 kadın kotası koyduk. Bunu düşüren bölgeler hesap veriyor, açıklamasını yapmak zorunda. Ağrı'da bile bayan kuryemiz var.”

“100 MİLYAR DOLARLIK POTANSİYEL”

Dünyada ve Avrupa ülkelerinde kargo pazarının GSMH'nin yüzde 10'u büyüklüğünde olduğuna işaret eden aslan Kut, Türkiye'de ise pazarın sadece 6 milyar dolar olduğunu kaydetti. Kut, şöyle devam etti:
“Dünya ortalamasını referans aldığımızda Türkiye'de ulaştırma ve taşımacılık alanında olması gereken pazar 50 milyar dolar civarında. 44 milyar dolarlık bölüm hizmet götürülmeyi bekliyor. Türkiye, coğrafi avantajını kullanarak gelecekte bölgesinin lojistik üssü olma potansiyeline sahip. Ayrıca, Avrupa'dan Türkiye üzerinden Ortadoğu ve Asya'ya 600 milyar dolarlık bir mal sirkülasyonu var. Buradan da yüzde 10 pay alabiliriz. Ama, bu ölçekte pay alabilmemiz için Türkiye'nin bu alandaki sorunlarını çözmesi lazım.”

“YABANCILARDAN ORTAKLIK TEKLİFİ ALIYORUZ”

Mevcut yasaların ve mevzuatın, sektörün gelişimi ve yabancı yatırımın önündeki en büyük engel olduğunu belirten Kut, Posta Kanunu'nun 1950'li yıllarda çıkarıldığı ve tekel oluşturulduğu örneğini verirken, artık dünya ile entegre olabilen devlet-özel sektör işbirliğini yaratmak gerektiğini vurguladı.

Aslan Kut, böylece yatırımların önünün açılacağını ve büyük istihdam imkanı yaratılacağını ifade ederek, şunları kaydetti:
“Türkiye'deki firmalarla işbirliği ve ortak yatırım yapmak isteyen çok sayıda yabancı şirket var. Fakat, mevzuatların durumu bu yatırımları engelliyor. Bu alanda gelişmenin önü açılırsa, kargo sektöründe 150-200 bin insana iş imkanı doğacak.”

MNG Kargo'nun bir dünya şirketi olmayı hedeflediğini ifade eden Kut, kendilerine yabancılardan ortaklık teklifi olup olmadığı sorusuna karşılık, “Tabi ki oluyor. Aklın yolu bir; bizim hedeflerimizle örtüşen, büyümemizi ateşleyecek gelişmeler olursa tabi ki işbirliğine açığız. İyi bir teklif gelirse neden olmasın” dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!