Oluşturulma Tarihi: Kasım 19, 2004 00:00
Bünyesinde bulunan konulu parklar ve eÄŸlence merkezleriyle her gün turizme yatkın 33 bin meraklıyı ağırlayan ABD'nin Florida eyaletindeki Walt Disney World'un Türkiye'nin tanıtımı açısından da büyük fırsatlar içerdiÄŸi bildirildi.Dünyanın pek çok ülkesinin, gelecek yıl kuruluÅŸunun 50. yıldönümünü kutlayacak Walt Disney World'da düzenlenecek etkinliklerde yer alarak tanıtım için ÅŸimdiden birbirleriyle yarıştığı belirtildi. Florida'da yaÅŸayan ve Walt Disney World'un ne kadar büyük ilgi topladığının farkında olarak buraya bir Türk standının kurulmasını düşünen Türklerin, Türkiye'nin de bu büyük tanıtım olanağından yararlanarak burada düzenlenecek etkinliklerde yer almasına dair arzularını Türk yetkililere ilettikleri kaydedildi. Florida'daki Türklerin bu doÄŸrultudaki arzu ve taleplerini New York BaÅŸkonsolosluÄŸu yetkililerine de ilettiÄŸi ve yetkililerin taleple ilgili bir araÅŸtırma yaparak bu konuda bir giriÅŸimde bulunduÄŸu öğrenildi. Yetkililerin, ilk incelemelerden edindikleri izlenimin son derece olumlu olduÄŸu ve küçük bir meblaÄŸ karşılığında Walt Disney World'un atraksiyon parklarından Epcot'ta bir stand kiralanabileceÄŸi belirtildi. Walt Disney World'un tanınmışlığı sayesinde ve her gün ortalama 33 bin ziyaretçinin gezdiÄŸi bir eÄŸlence ve gezi merkezi olmasından dolayı, düzenlenecek muhtemel bir etkinliÄŸin tanıtımı için ayrıca bir harcama yapılması ihtiyacının da bulunmadığı belirtilirken, parkta açılacak konusu iyi seçilmiÅŸ ve iyi hazırlanmış bir milli standın Türkiye'nin tanıtımına büyür fayda saÄŸlayacağı kaydedildi. Her yıl 1 Ekim-14 Kasım tarihleri arasında düzenlenen Epcot Uluslararası Yiyecek ve Åžarap Festivali'nin böyle bir ulusal pavyon kurulması için en uygun dönem olduÄŸunu belirten yetkililer, festivalin yiyecek ve ÅŸarap temalı olmasına raÄŸmen kiralanacak pavyonlarda her türlü milli ve kültürel etkinliÄŸin düzenlenmesinin mümkün olduÄŸunu ifade ettiler. Muhtemel tanıtım getirisi karşısında son derece düşük bir maliyeti olan böyle bir pavyonla Türkiye'den getirilecek ekip, ekipman ve malzemeyle Türkiye'nin ve Türk kültürünün tanıtımına büyük katkı saÄŸlanabileceÄŸi kaydedildi. Türk yaÅŸam tarzının, mutfağının, folklörünün yanı sıra Türkiye'nin doÄŸal, tarihi ve kültürel zenginliÄŸinin 45 gün boyunca çok geniÅŸ ve turizmle doÄŸrudan ilgili kitlelere ulaÅŸmasının saÄŸlanabileceÄŸi belirtildi. Festival boyunca açık kalacak böyle bir pavyon yeri edinebilmek için ülkeler arasında ÅŸimdiden büyük bir yarışın baÅŸladığı kaydedilerek Meksika, Çin, Norveç, Almanya, Ä°talya, ABD, Japonya, Fas, Fransa, Ä°ngiltere ve Kanada'nın Epcot'ta birer sürekli pavyonu, Yunanistan'ınsa sürekli bir standının bulunduÄŸu belirtildi.Â
button