Wal-Mart CEO’su: Koç’la dostça görüÅŸüyoruz

Güncelleme Tarihi:

Wal-Mart CEO’su: Koç’la dostça görüşüyoruz
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 23, 2005 00:00

Migros için Koç Grubu’yla flört ettiÄŸi bilinen dünyanın en büyük perakende zinciri Wal-Mart’ın CEO’su H. Lee Scott, görüşmelerini ‘iliÅŸkiden çok dostluk’ olarak tanımladı. Scott, ‘Bu gruba ve yaptıklarına çok saygı duyuyor, onlarla iliÅŸkimi sürdürmek istiyorum’ dedi.DÃœNYANIN en büyük ÅŸirketi olarak deÄŸerlendirilen ABD’li perakende zinciri Wal-Mart’ın Yönetim Kurulu BaÅŸkanı ve CEO’su H. Lee Scott, Koç Grubu’yla dostane iliÅŸkiler çerçevesinde görüştüklerini söyledi. Ä°stanbul’da gerçekleÅŸtirilen AlışveriÅŸ Merkezleri Konseyi (ICSC) Dünya Zirvesi’nde konuÅŸan Scott, ‘Dostlarla konuÅŸmak ve görüşmek iliÅŸki kurmanın bir yöntemidir. Koç Grubu’yla ise aramızda iliÅŸki deÄŸil dostluk var. Onlara çok saygı duyuyorum ve iliÅŸkimi sürdürmek istiyorum’ diye konuÅŸtu. ZAMANI GELÄ°NCE: Yaptığı sunumda, iÅŸ dünyasındaki dostlukların çok önemli olduÄŸunu öğrendiÄŸini vurgulayan Scott, ‘EÄŸer dostlarınızla iliÅŸkilerinizi güncel tutarsanız zamanı geldiÄŸinde ve olaylar olgunlaÅŸtığında onlarla iÅŸbirliÄŸine de gidebilirsiniz. Bugünden 5-10 yıl sonra iÅŸ yapacağınız insanlarla bile tanışıp birbirinize karşılıklı saygılı olmanız gerekir. Biz de bunu yapıyoruz’ dedi.TÃœRKÄ°YE PLANI: KonuÅŸmasında Wal-Mart’ın ‘nerede fırsat varsa oraya gitme düşüncesinde’ olduÄŸunu dile getiren Scott, Türkiye planının sorulması üzerine ise, ‘Bazı maÄŸazaları gezeceÄŸim. Sonra da buradan Paris’e uçacağım. Türkiye planım iÅŸte bu’ yanıtını verdi. DÃœNYADA BÃœYÃœRÃœZ: Wal-Mart’ın geçen yıl, 285 milyar dolardan fazla ciro ve 10.3 milyar dolar kár eden bir ÅŸirket olduÄŸunu hatırlatan H. Lee Scott, buna karşılık büyümeleri için hálá önlerinde büyük fırsatlar bulunduÄŸunu söyledi. Scott sözlerine şöyle devam etti: ‘ABD’nin toplam perakende satışındaki payı yüzde 30. Demek ki pazarın yüzde 70’i ABD dışında. Bizim küresel pazardaki payımızın yüzde 3-4’ü geçmeyeceÄŸini düşününce, büyümek için önümüzde çok önemli fırsatların olduÄŸunu düşünüyorum’. YATIRIM KRÄ°TERLERÄ°: Wal-Mart olarak 5 yıllık organik büyüme planları bulunduÄŸunu ve yeni girecekleri pazarları çok titiz bir araÅŸtırmanın ardından belirlediklerini de ifade eden Scott, dünyayı dolaÅŸan satın alma ekiplerinin pazar potansiyellerini sürekli araÅŸtırdıklarını kaydetti. Scott, Wal-Mart’ın bir pazara girme kararı alırken göz önünde bulundurduÄŸu en önemli faktörleri ise şöyle sıraladı:Pazarın potansiyel gücüRekabetin yoÄŸunluÄŸuBölgedeki siyasi-ekonomik risklerÃœlkenin iÅŸ etiÄŸiGayrimenkul piyasasının uygunluÄŸu.Türkiye’nin önemli bir perakende tarihi varWAL-MART CEO’su H. Lee Scott, ICSC Dünya Zirvesi’ndeki konuÅŸmasında Kapalıçarşı’yı kastederek, sektör için böylesine önemli bir toplantının dünyada maÄŸazacılığın baÅŸladığı yerde yapılmasından duyduÄŸu memnuniyeti dile getirdi. Bu yüzden Türkiye’nin önemli bir perakende geçmiÅŸi olduÄŸunu belirten Scott, ‘Şu anda da buradaki Carrefour’ların çok iyi durumda olduÄŸunu duydum’ dedi. Küresel pazarda da önemli rakipleri olan Fransız perakende zinciri Carrefour’un, farklı ülkelere girerken uyguladığı yaratıcı giriÅŸ tarzıyla baÅŸarılı olduÄŸunu kaydeden Scott, ‘Sektörde rakibimiz çok fazla ve hepsi de hızla geliyor. ÖrneÄŸin internet üzerinden satış yapan e-Bay da önemli yol katederek ciddi bir rakibimiz haline geldi. Bu yüzden stratejimizde tek bir rakip üzerine odaklanmayacağız’ diye konuÅŸtu.Zirve’den’ tsunamizedeye 1 milyon dolar gittiÄ°STANBUL’un 3 gün boyunca ev sahipliÄŸi yaptığı AlışveriÅŸ Merkezleri Dünya Zirvesi’nde, delegelerden kayıt ücreti olarak toplanan 1 milyon dolar Asya’daki tsunami felaketzedelerine bağışlandı. ICSC, yardımın gecikmemesi adına toplanması beklenen 1 milyon doların ÅŸimdiden yardım kuruluÅŸlarına aktarıldığını açıkladı. 5 yılda bir düzenlenen ve katılımcıların kiÅŸi başına 900 ile 2 bin 250 Euro arasında kayıt ücreti ödedikleri zirvede toplanan paralar, Sınır Tanımayan Doktorlar, Uluslararası Kızılhaç Örgütü ve Oxfam gibi yardım kuruluÅŸlarına dağıtıldı.Olivium’a ödülALIÅžVERÄ°Åž Merkezleri Dünya Zirvesi’nin sonunda, 2005 ICSC Avrupa AlışveriÅŸ Merkezi ve Solal Pazarlama Ödülleri de sahiplerini buldu. Büyük ödülleri Almanya’dan Olympia ve Kamp Promenade, Polonya’dan Stary Bowar ve Ä°ngiltere’den Bullring AlışveriÅŸ Merkezleri’nin kazandığı yarışmada, Türkiye’den Olivium Outlet Center da, ‘ÇarÅŸamba Toplantıları’ kampanyasıyla liyakat ödülüne layık görüldü.Scott: Galiba geçmiÅŸte biraz saftıkWAL-MART CEO’su H. Lee Scott, yeni pazarlara girerken geçmiÅŸte bazı hatalar yaptıklarını da vurgulayarak, ‘Büyük tedarikçiler bizi büyük bir ÅŸirket olarak görecekler ve ona göre muamele edecekler diye düşünüyorduk. Galiba geçmiÅŸte biraz saftık. Biz bütün dünyada en fazla sayıda müşteriye sahip bir ÅŸirket olsak bile belli bir ülke içinde istismar edilebiliriz. Ama iliÅŸkilerimizi sürdürmemiz gerekir’ dedi. Artık Avrupa’nın batısındaki pazarların girilmesi zor pazarlar haline geldiÄŸini de kaydeden Scott, DoÄŸu Avrupa’da ise Rusya’yı 6 ay boyunca incelediklerini, ancak Metro Cash&Carry Grubu’nun ülkede çok güçlü olması nedeniyle beklemeyi tercih ettiklerini anlattı.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!