OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 27, 2005 00:00
Volkswagen Phaeton W12 artık daha güçlü. VW’nin lüks segmentteki en güçlü modeli artık 450 beygir gücünde. Yeni Phaeton’un motorunda yapılan deÄŸiÅŸikliklerle gücü 30 beygir arttırıldı. 3000 devirde 550 Nm tork üreten 420 beygirlik Phaeton W12 450 beygir gücüne ulaşırken, 2750 devirde 560 Nm maksimum tork deÄŸerine de ulaÅŸtı. Phaeton’da 12 silindirli motorun yanında V6 ve V8 benzinli motorlar ve V6 ile V10 turbo dizel motor seçenekleri de sunuluyor. Bütün motorlarda sürekli dört tekerlekten çekiÅŸ ise (4 MOTION) standart. Öte yandan, Avrupa’da yeni Phaeton satışları yüzde 20 artış gösterdi. Alman Federal Motorlu Araçlar ve Sürücüler Bürosuna (KBA) göre yeni Phaeton satışları Ocak ile Mayıs arasında önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 27.3 arttı. Picanto sınıfının en ekonomik aracı Kia’nın A segmentindeki temsilcisi Picanto, düzenli olarak yapılan bir araÅŸtırma olan ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil Club) tarafından Almanya’nın en ekonomik aracı seçildi. ADAC’nin 5 bin 500 yeni aracın bulunduÄŸu veritabanı kullanılarak yapılan araÅŸtırma, Picanto 1.1 LX‘in yıllık kullanım maliyetinin 4 bin 537 Euro olduÄŸunu gösterdi. Böylece Picanto, kendi sınıfında Almanya’nın en ekonomik aracı seçildi. Kia Picanto kilometre başına 30.2 cent’lik maliyetiyle, Renault Twingo 1.2 (32.0 sent), Ford Ka 1.3 (32.1 sent), Opel Agila 1.0 (32.4 sent), Volkswagen Lupo 3L TDI (33.6 sent) gibi sınıfındaki rakiplerini geride bırakmayı baÅŸardı. Nisan 2005’te yayınlanan araÅŸtırmada toplam yıllık kullanım maliyeti 4 yıllık dönem boyunca her yıl 15 bin kilometreyi kapsayarak hesaplandı. Bu hesaplamaya satın alma fiyatı, deÄŸer kaybı, hurda deÄŸeri, bakım ve servis hizmetleri, yakıt, lastikler, fren, sigorta, vergiler ve KDV dahil oldu. Â
button