Oluşturulma Tarihi: Temmuz 27, 2005 00:35
Volkswagen Phaeton W12 artık daha güçlü. VW’nin lüks segmentteki en güçlü modeli artık 450 beygir gücünde.
Yeni Phaeton’un motorunda yapılan değişikliklerle gücü 30 beygir arttırıldı. 3000 devirde 550 Nm tork üreten 420 beygirlik Phaeton W12 450 beygir gücüne ulaşırken, 2750 devirde 560 Nm maksimum tork değerine de ulaştı. Phaeton’da 12 silindirli motorun yanında V6 ve V8 benzinli motorlar ve V6 ile V10 turbo dizel motor seçenekleri de sunuluyor. Bütün motorlarda sürekli dört tekerlekten çekiş ise (4 MOTION) standart. Öte yandan, Avrupa’da yeni Phaeton satışları yüzde 20 artış gösterdi. Alman Federal Motorlu Araçlar ve Sürücüler Bürosuna (KBA) göre yeni Phaeton satışları Ocak ile Mayıs arasında önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 27.3 arttı.
Picanto sınıfının en ekonomik aracı
Kia’nın A segmentindeki temsilcisi Picanto, düzenli olarak yapılan bir araştırma olan ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil Club) tarafından Almanya’nın en ekonomik aracı seçildi. ADAC’nin 5 bin 500 yeni aracın bulunduğu veritabanı kullanılarak yapılan araştırma, Picanto 1.1 LX‘in yıllık kullanım maliyetinin 4 bin 537 Euro olduğunu gösterdi. Böylece Picanto, kendi sınıfında Almanya’nın en ekonomik aracı seçildi. Kia Picanto kilometre başına 30.2 cent’lik maliyetiyle, Renault Twingo 1.2 (32.0 sent), Ford Ka 1.3 (32.1 sent), Opel Agila 1.0 (32.4 sent), Volkswagen Lupo 3L TDI (33.6 sent) gibi sınıfındaki rakiplerini geride bırakmayı başardı. Nisan 2005’te yayınlanan araştırmada toplam yıllık kullanım maliyeti 4 yıllık dönem boyunca her yıl 15 bin kilometreyi kapsayarak hesaplandı. Bu hesaplamaya satın alma fiyatı, değer kaybı, hurda değeri, bakım ve servis hizmetleri, yakıt, lastikler, fren, sigorta, vergiler ve KDV dahil oldu.