VW’den en cimri GT

Güncelleme Tarihi:

VW’den en cimri GT
Oluşturulma Tarihi: Nisan 05, 2006 00:00

Dizel otomobile olan talebin gün geçtikçe artması, üreticileri değişik özelliklere sahip dizel modeller üretmeye yöneltiyor. Düşük yakıt tüketimleri ve yeterli performansları nedeni ile dizel otomobillerin benzinli otomobillere tercih edilmesi ve hatta dizel otomobiller için performansa yönelik birçok modifiye ekipmanının üretilmesi, dizelin parlak geleceği hakkında fikir sahibi olunmasını sağlıyor.

İşte bu noktada, uzun yıllardan beri dizel otomobil üreten Volkswagen, bir efsane haline gelmiş sportif GTI modelinin dizelini üreterek, düşük yakıt tüketimi ile performansı birarada sunan bir otomobil yarattı. Golf GT TDI adını alan bu araç, güncel modellerde de görev yapan 2.0 litre 140 beygir gücündeki dizel motorun modifiye edilmiş bir versiyonunu kullanıyor. Yapılan uygulamalarla motorun gücü 170 beygire yükseltilmiş. Golf GT TDI bu motor ile 220 km/s’lik maksimum hıza ulaşabiliyor.

VW’nin bir diğer önemli yeniliği ise dünyada ilk olma özelliğini taşıyor. Geçen sene 1.4 litre hacmindeki motordan 170 beygir güç ürettiğini açıklayan VW, büyük beğeni toplayan bu yüksek teknoloji ürünü motoru seri üretime geçirdi. Turbo ve kompressör aşırı besleme sistemlerinin ikisinin de kullanıldığı motor, sunduğu yüksek performans yanı sıra düşük yakıt tüketimi ile de dikkat çekiyor. 100 kilometrede ortalama 7.2 litre yakıt tüketen 1.4 TSI motor, 2.3 litre hacmindeki motorun gücünü üretirken yüzde 20 daha az yakıt tüketiyor. Twincharger adı verilen aşırı besleme sistemine sahip motor alt devirlerde kompressör sistemini kullanıyor. Üst devirlerde turbo devreye girerek daha yüksek tork değerlerine imza atılmasını sağlıyor. Turbo devreye girdiğinde ise kompressör otomatik olarak kendisini devre dışı bırakıyor. GT de GTI modelinde olduğu gibi dikkat çekici bir tasarıma sahip. Güncel tüm VW modellerinde olduğu gibi GT’de de V şeklindeki ön ızgara dikkat çekiyor. 17 inç jantlar, çift ekzoz çıkışı ve ön-arka kısımlarda bulunan GT logoları aracın farklılaşmasını sağlıyor. Üç kollu deri direksiyon simidi ve sportif tasarımlı koltuklar iç mekanda dikkat çeken özellikler. Avrupa’da pazara sunulan GT’nin benzinli versiyonu olan TSI sadece 6 ileri manuel şanzımanla, 2.0 litrelik dizel seçeneği ise hem manuel hem de DSG otomatik şanzıman ile tercih edilebiliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!