OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 17, 2005 00:00
Yunan yolcu uçağı 5 dakika daha uçsaydı F-16’lar tarafından vurulacaktı. Yunan Genelkurmayı, Atina’ya çakılma tehlikesi doÄŸsaydı F-16’lara ‘vur emri’ verecekti.Yunan basınına göre, 121 kiÅŸiye mezar olan yolcu uçağı düşmeyip 5 dakika daha uçsaydı Yunan F-16’ları tarafından vurulacaktı. Yunan Genelkurmayı, Atina’ya çakılma tehlikesi doÄŸsaydı, Helios uçağına eÅŸlik eden F-16’lara ‘vur emri’ verecekti.KIBRIS Rum uçağının ölüm uçuÅŸu 5 dakika daha sürseydi, baÅŸkent Atina’nın ortasına düşmesi tehlikesi doÄŸacağından, Yunan F-16’ları tarafından vurulacaktı. Yunan hükümetinin bir üst düzey yetkilisi Elefterotipia gazetesine ‘BaÅŸbakan Kostas Karamanlis, hayatının en kötü anlarını yaÅŸadı. Genelkurmay BaÅŸkanlığı’ndan uçağın ormanlık araziye düştüğü haberi gelmeseydi, beÅŸ dakika sonra F-16 pilotlarına ‘vur’ emri verecekti’ dedi. Bu anlar yaÅŸandığında, iki F-16’dan birisi Rum yolcu uçağına paralel, ikincisi ise atış menzili mesafesinde uçuyordu. Yetkililer, uçağın Gramatiko kasabasında ormanlık araziye çakılmasının tesadüf ve mucize olduÄŸunu, bu nedenle düşürülmesine gerek kalmadığını belirttiler. Ancak gazetenin bu iddiasını doÄŸrulamadı. Gazete ayrıca, Yunan havacılık teÅŸkilatının, Rum uçağının ‘Renegate consept’ (BaşıboÅŸ) durumuna geçtiÄŸi ve dolayısıyla NATO’nun devreye girmesi için, önce Larisa, sonra da Ä°zmir’deki NATO karargahlarını haberdar etmesi gerektiÄŸini ancak nedense bunun yapılmadığını yazdı. KOKPÄ°TTEKÄ° Ä°KÄ° KİŞİUçağın düşüş görüntülerinin kaydedildiÄŸi 44 dakikalık kaseti inceleyen uzmanlar, Yunan F-16 savaÅŸ uçakları pilotlarının, 30 metre mesafede kokpitte gördükleri silüetlerin, uçakta bulunan pilot eÄŸitimi almış olan Host Andreas Prodromu ve hostes kız arkadaşı Haris Charalambous’a ait olduÄŸu belirlendi. Host Prodromu, oksijen maskesi ile pilot kabinine girerek, koltukta yığılı kalan uçağın Kıbrıslı Rum ikinci pilotunu koltuÄŸundan kaldırdı ve uçağın yönetimini ele geçirdi. Bu aÅŸamada, pilot yerine oturan Prodromu’yla temasa geçilmeye çalışıldı ancak baÅŸarısız olundu. Prodromu, sürekli saÄŸ daire çizen otomatik pilotu devreden çıkarıp sola döndü. Uçak ardından irtifa aldı, ancak aniden iniÅŸ pozisyonuna geçti. Yetkililer uçağın yakıtı bittiÄŸinden iniÅŸe geçmiÅŸ olabileceÄŸini belirtildi. Rum basınının ‘kahraman’ ilan ettiÄŸi Prodromu’nun uçağın kalkmasından üç saat önce görev için çağırıldığı ve kız arkadaşıyla birlikte uçacağı için uçmayı kabul ettiÄŸi belirlendi. 25 kiÅŸi uçak düştüğünde yaşıyormuÅŸ121 kiÅŸiden tanınabilir halde olan 45 cesetten 25’inin yakınları kimlik belirlemesinde bulunurken, en az 25 kiÅŸinin uçak düştüğünde yaşıyor olduÄŸu anlaşıldı. Adli yetkililer, bilinci açık ya da kapalı, bu kiÅŸilerin kalplerinin attığını ve solunumun da sürdüğünü belirlediler. Atina baÅŸsavcısı, yapılan otopsi sonucunda, uçak düştüğü sırada yardımcı pilotun da saÄŸ olduÄŸunun ortaya çıktığını açıkladı. Böylece ani basınç deÄŸiÅŸikliÄŸi yüzünden uçaktaki herkesin havada öldüğü iddiası da çürümüş oldu. Pilot sabıkalıUçağın 50 yaşındaki Alman pilotu Marten Hans Jurgen’in pilot olma kriterlerine sahip olmadığı da ileri sürüldü. Jargen’in, görevini hatalı yapmaktan ötürü Almanya içerisinde uçuÅŸ izninin kaldırıldığı ve pilotun en sonunda Helios ÅŸirketinde iÅŸe baÅŸladığı belirtildi. KKTC’de bayraklar yarıya indirildiKKTC’de Yunanistan’da düşen Rum yolcu uçağı nedeniyle bir günlük yas ilan edildi ve tüm kamu kuruluÅŸlarında KKTC bayraklarının yanısıra Türk bayrakları da yarıya indirildi. Bayraklar, dün mesai bitiminin ardından öğleden sonra tekrar göndere çekildi. Â
button