Oluşturulma Tarihi: Kasım 14, 2007 00:00
İngiliz cep telefonu operatörü Vodafone’un 2007’nin ilk yarısında yüzde 1.6 oranında artan kárında Türkiye’nin de önemli katkısı oldu.
Vodafone, yılın ilk yarısında yüzde 1.6’lık kár artışı sağlaması nedeniyle, yılın geneli için de beklentilerini yükseltti. Vodafone’un ilk yarıdaki geliri yüzde 9 artarak, 17 milyar (34 milyar dolar) sterline çıktı. Vodafone, martta sonuçlanacak yılın geneli için 34.5 milyar - 35.1 milyar sterlin (72.6 milyar dolar) arasında ciro bekliyor. Ciro önceki yıl 33.3 milyar sterlindi.
TÜRKİYE KATKI SAĞLADI: Vodafone’un Avrupa dışındaki operasyonlarındaki ciro artışı ise yüzde 39.9 oldu. Bunda, Türkiye ve Hindistan’daki satın almaların gruba dahil edilmesi de etkili oldu. Grubun operasyon kárı, Avrupa dışında yüzde 6.1 oranında artarak 1.74 milyar sterline çıktı. Avrupa dışındaki faiz, vergi ve amortisman öncesi kár marjı ise Türkiye’nin gruba dahil edilmesiyle yüzde 35.8’den, yüzde 33.2’ye düştü. Çünkü Türkiye’de, kár marjları düşük. Bu nedenle de grup, yeni müşteri kazanmak için yatırımlar yapıyor.
GRUBUN STRATEJİSİ: Operatör, geçici kár payını da yüzde 6 oranında artırdı. Vodafone hisseleri de bir önceki gün açılışta yüzde 3.6 oranında yükseldi. Vodafone CEO’su Arun Sarin, gelişimin grubun stratejisinin doğruluğunu gösterdiğini söyledi. Sarin, grubun geçen yarı yılda müşterilerine 20 milyon kişi ekleyerek 241 milyona çıkardığını da kaydetti. Grubun, 21 milyon üçüncü nesil cihazlara sahip olduğunu aktaran Sarin, bunun yıldan yıla arttığını söyledi.
KÁR BEKLENTİSİ 9.9 MİLYAR DOLAR: Vodafone’un Avrupa’dan gelen geliri ise yüzde 2 oranında arttı. Vodafone, kárının 9.5 milyar-9.9 milyar sterlin olmasını bekliyor. Sarin, serbest nakit akışının daha önce tahmin edildiğinden daha yüksek olmasını beklediğini söyledi. Grup, Avrupa’daki rekabetçi baskı nedeniyle sorun yaşamaya da devam ediyor. Avrupa’da kár marjları yüzde 2.7 oranında düşerek, 3.27 milyar Sterlin oldu. Arun Sarin, grubun Güney Afrika’da Vodacom’da da hisselerini şu anki yüzde 50’den daha fazla artırmak istediğini kaydetti. Fakat, Vodacom hisselerinde azınlık konumunu korumayı hedefliyor.
Hindistan’da 35 milyon abonesi var
VODAFONE CEO’su Arun Sarin, Hindistan’daki işin Vodafone markası altında entegre edildiğini ve şu anda bu ülkede 35 milyon müşterilerinin bulunduğunu söyledi. Her ay bu sayıya 1.6 milyon kişi de ekleniyor. Grup, Hindistan’da vergi otoriteleri tarafından da takip ediliyor. Hutchison Essar’ın çoğunluk hisselerini alan Vodafone’un, 2 milyar dolarlık sermaye kazancı olduğu iddia ediliyor. Konu gelecek ay mahkemeye taşınacak.