Vlog görüntülü blog

Güncelleme Tarihi:

Vlog görüntülü blog
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 14, 2006 00:00

Bugün 20’li yaşlarında olan gençlere Generation@ yani @Kuşağı deniyor. Nedeni çok basit. İnternet bu gençlerin hayatının en doğal parçası ve bu sonsuz fırsatlar ortamını en iyi onlar kullanıyor ve yönlendiriyor. www.rocketboom.com adresine girdiğinizde karşınıza çıkan 24 yaşındaki güzel kadın Amanda Congdon bunun kanıtı.

Bu sitede yaptığı, video blog ya da kısa adıyla vlog. Artık hepimiz blog’un ne olduğunu biliyoruz: İnternet günlüğü. Her isteyen kendine bedavaya bir blog açabiliyor ve ne isterse yazabiliyor. Vlog ise bunun videolu, yani görüntülü olanı. Congdon’un bir sene önce açtığı ve bir anchor gibi garip haberleri gösterdiği ya da ciddi haberler hakkında komik yorumlar yaptığı vlog’u her gün 300 bin kişi tarafından takip ediliyor. Congdon dizi ve film teklifleri alıyor.

Amanda Congdon geçen sene Amerika’nın en prestijli üniversitelerinden Northwestern’dan mezun oldu ve doğup büyüdüğü New York’a geri döndü. Amacı iddialı bir rol bulup, oyunculukta adını duyurmaktı. New York Tiyatrosu’nda birkaç oyunda rol aldı ama istediği patlamayı yapamamıştı. Bir gün gazetedeki ilanlarda online haber yapacak eleman arandığını gördü, başvurdu. Bugün Rocketboom sitesindeki şovunun yapımcılığını yürüten Andrew Baron’la böyle tanıştı.

HER SABAH 9’DA 3 DAKİKALIK YAYIN

Baron, internette hızlı video aktarımını sağlayan bağlantı ücretini verecekti. Yani 20 dolar. Congdon ise ilginç internet, popüler kültür, teknoloji ve siyaset haberlerini sunacaktı. Programa komedi ve ironi unsurlarını katmak Congdon için hiç problem değildi. Çünkü, zaten hem komik bir kadındı hem de aldığı tiyatro eğitimi sayesinde istediği kişiliğe bürünebiliyordu.

300 dolarlık bir kamera ve sıradan bir bilgisayarla 2005’te yayına başladılar. Her sabah 9’da o günün 3 dakikalık yayınını Rocketboom vlog’una koydular. İlk aylardaki 700-800 kişilik izleyici kitlesi onuncu ayın sonunda 70 bin kişiyi bulmuştu. Bu durumu diğer medya organları fark etti. CBS kanalı, teknoloji dergisi Wired ve Associated Press ajansı, vlog’un haberini yaptı. Businessweek dergisi, Rocketboom’u internet camiasının en popüler vlog’u ilan etti.

TAYVAN’DAN BİLE İZLEYİCİM VAR

Bütün bunların da etkisiyle, sitenin müdavim sayısı kısa sürede arttı. Bugün itibariyle 300 bin kişi tarafından takip ediliyor. Amerika ve Avrupa’nın çeşitli yerlerinde 10 muhabir, bu vlog için haber yapıyor.

Amanda Congdon, geçen ay CBS kanalının reyting rekoru kıran adli tıp dizisinde kendisini oynadı. Ardından North Star adlı rock grubunun klibinde rol aldı. New York Times, Sunday Times gazeteleri ve Rolling Stone dergisinin nisan sayısına konu oldu.

Vlog’ların artmasından, reytinglerini kaybetmekten endişe eden TV kanalları şimdi ne yapacaklarını düşünüyorlar. Vlog starı Amanda Congdon’a transfer teklif edenler çıktı. Fakat çabalar boşuna. Congdon "Ben vlog’umda hem çok özgürüm hem de Tayvan ve Kore’den bile izlenebiliyorum" diyerek teklifleri geri çevirdi.

22 BİN 500 POUND’LUK REKLAM

Sadece izlenmekle kalmıyor, bunu nakte de çevirebiliyorlar üstelik. Andrew Baron ve Amanda Congdon, internet üstünde satış ve müzayede yapan web sitesi eBay’e bir ilan verdi geçen ay. İlan, Rocketboom’a reklam vermek isteyenlere yönelik bir tür açık artırma duyurusuydu. Şirketler kapıştı, ortaya çıkan rakama ikisi de inanamadı: 22 bin 500 pound. (56.2 bin YTL) İkili, gelirleriyle yeni kameralar alıp dünyanın çeşitli yerlerinden muhabirler istihdam edecekler.

GÖRÜLMEYE DEĞER DİĞER VLOG’LAR

www.channel4.com/knife: Rocketboom’un İngiliz versiyonu diyebiliriz. This is a Knife (Bu bir bıçak) adlı vlog, 24 yaşındaki Donal Coonan tarafından hazırlanıyor.

www.turnhere.com: Global bir şehir rehberi.

www.tikibartv.com: Acayip kokteyl tarifleri veren komik bir vlog.

www.theradblog.typepad.com: Bir film yapımcısının dünya turundan günlük görüntüler.

http://hotzone.yahoo.com: Dünyadaki savaş alanlarından günlük görüntüler.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!