A.A.
Oluşturulma Tarihi: Aralık 10, 2007 11:03
Temizlik ürünleri sektöründe ABD pazarına markalı ihracata başlayan Viking Temizlik Ürünleri A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Nejmettin Avcı, Avrupa'da da markalaşma hedeflerinin bulunduğunu belirtti.
Avcı, 1978'de İzmir Güzelyalı'da küçük bir dükkanda çamaşır suyu üretimi ve deterjan satışıyla girdikleri sektörde, şu anda yıllık 225 bin ton üretim kapasitesine ulaştıklarını söyledi.
Kemalpaşa ilçesindeki yeni tesiste günlük kapasiteyi 850 tona çıkardıklarını ve tam otomasyon üretime geçtiklerini ifade eden Avcı, bu kapasiteyi değerlendirmek için iç ve dış pazarda yeni hedefler belirlediklerini kaydetti. 2007'yi 30 bin tonluk üretimle kapatacaklarını dile getiren Avcı, gelecek yıl yüzde 30'luk büyüme öngördüklerini bildirdi.
Avcı, şöyle konuştu:
“Yeni tesisle ihracatı yüzde 220 gibi önemli bir oranda artırdık. Halen 12 ülkeye 1.2 milyon dolarlık ihracatımız var. Geçen yıl özellikle Türk Cumhuriyetler, AB ve ABD'de etkili olmaya başladık.
Sıvı bulaşık deterjanında Aqua markasıyla New York eyaletinde market raflarına girdik. Önümüzdeki dönemde Orta Amerika'daki eyaletlerine yayılmayı hedefliyoruz. ABD pazarı için sıvı deterjan üretimi konusunda Ar-Ge çalışması yürütüyoruz. Burada büyük hedeflerimiz var.”
Avrupa'da ise Bosna Hersek, Bulgaristan, Belçika, Almanya ve Danimarka'ya ihracat yaptıklarını anlatan Avcı, “Bu pazarda Bosna Hersek ve Bulgaristan'a büyük ağırlık veriyoruz. Buradan elde ettiğimiz deneyimi çevre pazarlara yayarak büyüyeceğiz. Afrika pazarında da Zanzibar, Kenya, Tanzanya ve Senegal'de distribütörlükler açtık. Bu ülkelere ihracatımız 5 yıllık süreçte önemli oranda artacak” dedi.
ANTİBAKTERİYEL ÜRÜNLER
Sektörde faaliyet gösteren firmaların ayakta kalmasının Ar-Ge çalışmalarından geçtiğini dile getiren Avcı, bünyelerindeki 12 mühendisle çeşitli projeler üzerinde çalıştıklarını kaydetti.
TÜBİTAK ile birlikte yürüttükleri bir çalışmanın sonuçlarını almak, başka bir projeyi de sunmak üzere olduklarını belirten Avcı, çıkaracakları yenilikçi ürünlerle pazar payını yüzde 5'lere ulaştırmayı planladıklarını, bu kapsamda ilk olarak susuz el temizleyici ürününü piyasaya sunmaya hazırlandıklarını açıkladı.
Dünyada bazı ülkelerde kullanımına başlanan ve AB standartları nedeniyle bir süre sonra toplu kullanım alanlarında bulundurulması zorunlu kılınacak ürünü Türkiye'de ilk kez kendilerinin ürettiğine işaret eden Avcı, “Bu ürün hijyen konusunda önemli bir ihtiyaca cevap verecek. Antibakteriyel özelliği bulunan ürünle artık çeşme ve sabun aramaya gerek kalmadan hijyen mümkün olacak. Kısa sürede tüm raflar ve genel kullanım alanlarında bulunmasını hedefliyoruz” diye konuştu.
Antibakteriyel ürünler konusunda özel bir çalışma yaptıklarını belirten Avcı, antibakteriyel sıvı sabun kullanımının artırılması ve hijyen bilincinin yerleştirilmesi için Milli Eğitim Bakanlığı ile 8 ilde proje gerçekleştireceklerini de sözlerine ekledi.