OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 17, 2004 00:00
Avea Genel Müdürü Cahit Paksoy, yeni baÅŸladıkları reklam kampanyasında tüketiciye haklarını hatırlattıklarını söyledi. Paksoy, "Tüketici hálá ÅŸebeke deÄŸiÅŸtirirken sıfırdan 42 milyon lira vergi ödeyeceÄŸini sanıyor. Oysa bu kalktı. Ä°steyen rahatça operatörünü deÄŸiÅŸtirsin" dedi.GSM operatörleri arasındaki rekabet 'abone transferine' kilitleniyor. Avea son reklam kampanyasında herhangi bir GSM abonesinin baÅŸka bir aboneliÄŸe geçiÅŸ halinde ne gibi hakları olduÄŸunu hatırlatarak, 'transferin önünde hiçbir engel olmadığını' göstermeyi hedefledi. Reklam kapmanyasında herhangi bir GSM abonesinin, daha hesaplı bir operatöre geçiÅŸ halinde karşılaÅŸacağı engelleri tek tek yanıtlayan Avea'nın Genel Müdürü Cahit Paksoy, "Tabii ki bunların aboneler tarafından bilinmesi diÄŸer operatörlerin pek iÅŸine gelmiyor. Çünkü aboneler bunları bilirse geçiÅŸin önünde engel kalmadığını görecekler" dedi.Kendilerine sık sık, "Siz daha ucuzsunuz ama size geçersem yeniden vergi ödemek zorunda kalacağım, yıllardır kullandığım numara deÄŸiÅŸmiÅŸ olacak" diye ÅŸikayetler geldiÄŸini anlatan Cahit Paksoy şöyle konuÅŸtu:"Ä°nsanlar kaygılanıyor ve daha ekonomik daha iyi ÅŸartlar olmasına raÄŸmen geçiÅŸ yapamıyor. En önemlisi vergi engeliydi. Bir operatörden diÄŸerine geçiÅŸte maliye 'sıfırdan abone olmuÅŸ gibi kabul edip' yaklaşık 42 milyon lira vergi alıyordu. Yapılan çalışmalar neticesinde bu deÄŸiÅŸti. Eski operatörden abonelik iptal belgesini bize getiren abonelerden artık vergi alınmıyor. Ayrıca Telekomünikasyon Kurumu kararıyla; bir abone baÅŸka bir operatöre geçerse, eski operatör eski numara arandığında 2 ay süreyle abonenin yeni numarasını anons etmek zorunda. VatandaÅŸ bunu da pek bilmiyordu. Biz reklamımızda bunu da hatırlattık."Cahit Paksoy, bu iki önemli konuya Avea olarak kendilerinin de tüketici lehine hizmetler eklediklerini anlattı. Paksoy şöyle devam etti: "Åžimdi biz bunlara; baÅŸka operatörden bize gelenler için ücretsiz hat promosyonu ekledik. Ayrıca, bizim vereceÄŸimiz numara ile abonenin eski numarası arasında sadece alan kodu farklılığı olacak. Böylece vatandaşın önceki numarası onu arayanlarca kolayca hatırlanacak. Biz bütün bunlara bir de eski sim karttaki 250 telefona ücretsiz olarak yeni numarayı NumaramBudur hizmetiyle kısa mesaj yoluyla bildirme imkanı getirdik."Cahit Paksoy, Avea'nın yeni operatör olarak müşterilere yasal haklarını duyurup ucuz hizmetten yararlandırmak istediÄŸini belirtti ve diÄŸer operatörlerin özellikle kendilerinden ayrılmak isteyen abonelerine zorluk çıkarmamaları gerektiÄŸini söyledi. Paksoy, "Biz, bizden ayrılıp baÅŸka bir operatöre getmek isteyene hiçbir zorluk çıkarmıyoruz" diye konuÅŸtu.Â
button