Vel Satis, Fransız şarabı tadında

Güncelleme Tarihi:

Vel Satis, Fransız şarabı tadında
OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 14, 2004 00:00

Sıra dışı tasarımı ile üst sınıfa farklı bir bakış açısı kazandıran Renault Vel Satis, sunduÄŸu konfor ile de dikkat çekiyor. 3.5 litre hacmindeki V6 silindirli motoru 245 beygir güç üreten Vel Satis, hem konforu hem de performansı birlikte sunması sayesinde adeta çift karakterli bir otomobil.Renault'nun üst sınıf modellerinden Vel Satis, Türkiye'de 2004 yılı başından bu yana satılıyor. 245 beygir gücünde 3.5 V6 motor seçeneÄŸi ile piyasaya sunulan Vel Satis'in 165 beygir gücünde 2.0 litre turbo motor seçenekli versiyonu ise 2004 yılının son çeyreÄŸinde ithal edilecek.Farklı düşünülmüş bir hatchback olarak satışa sunulan Vel Satis, klasik hatcbacklerden 13 santimetre daha yüksek. 2.84 metrelik dingil mesafesi ile yolcularına geniÅŸ bir yaÅŸam alanı sunan Vel Satis'in geniÅŸliÄŸi 1.86 metre, yüksekliÄŸi ise 1.57 metre. Bu yükseklik, iç mekanda hem şık hem de aydınlık bir ortam saÄŸlıyor. Özellikle arkadan bakıldığında iri yarı bir otomobil izlenimi yaratan Renault Vel Satis'in geniÅŸ açılan kapıları, otomobile zorlanmadan binme imkanı veriyor. Renault Vel Satis'in esas marifeti ise, iç mekan özellikleriye ortaya çıkıyor. Özel bir tasarım ürünü olan dalga ÅŸeklindeki koltuklar, yolcuların önlerini daha iyi görme imkanı sunuyor. Bu ön koltuklar iki yeni kavramı bir araya getiriyor. KoltuÄŸa entegre edilmiÅŸ emniyet kemeri ve çift parçadan oluÅŸan sırtlık. Sırtlığın kurulma açısının ayarlanabilmesi, ön koltukta oturan yolcuÄŸunun gözlerini yoldan ayırmadan rahat bir konumda oturmasını saÄŸlıyor. Sürücü de aynı ÅŸekilde omuzlarını koltuktan fazla uzaklaÅŸtırmadan koltuk sırtlığını ayarlayabiliyor. Ayrıca sürücü koltuÄŸunda, bacakların optimum ÅŸekilde desteklenmesi amacıyla koltuÄŸun ön, yani burun kısmının yüksekliÄŸini deÄŸiÅŸtirmeye yarayan bir yükseklik ayar düzeneÄŸi bulunuyor. Vel Satis'te deri, ahÅŸap malzelelerin renkleri ve uyumları dikkat çekiyor. Otomobilde damarlı cilalı ahÅŸap malzemeler yerine yalın görünümlü malzemeler kullanılmış.Test ettiÄŸimiz Renault Vel Satis'in kaputunun altında 3.5 litre hacminde bir V6 motor görev yapıyordu. Tam 245 beygir gücündeki bu motor, Renault-Nissan iÅŸbirliÄŸinin ilk ürünü. 330 Nmlik yüksek torku sayesinde, ağır Vel Satis'e spor otomobillere yakın bir performans saÄŸlıyor. Motorun gücü ön tekerleklere 5 ileri vitesli Proactive otomatik ÅŸanzıman ile iletiliyor. Vites geçiÅŸleri çabuk ve sarsıntısız.OTOMATÄ°K PARK FRENÄ°Vel Satis'te sunulan otomatik park freni, motor durdurulduÄŸunda otomatik olarak devreye giriyor. Otomobil çalıştırıldığında ise tekerleklerde ilerlemek için gerekli torka ulaşıldığında park freni otomatik olarak devreden çıkıyor. GerektiÄŸinde özellikle yokuÅŸta kontak kapamadan durma halinde ön panel üzerinde yer alan bir kumanda paleti tüm klasik el freni fonksiyonlarını saÄŸlıyor. El fren kolunun kaldırılması ile ön koltuklar arasında açılan alana orta konsole baÄŸlı geniÅŸ bir eÅŸya gözü yerleÅŸtirilmiÅŸ. Buna ek olarak sunulan derin bir torpido gözü, ön ve arka kapı iç yüzeylerindeki geniÅŸ gözler ile dört çekmece, Vel Satis'in iç mekanında küçük eÅŸyaları yerleÅŸtirmek için bir çok alternatif alan saÄŸlıyor. Renalut Vel Satis'in yüksek teknoloji ürünü kliması da, her hava ÅŸartında istenen ısıyı saÄŸlayıp, camları buÄŸu ve buzdan koruyor. İç mekandaki işçilik ve malzeme kalitesi, bu sınıfın standartlarına uygun. Vel Satis'in farları aydınlık durumuna baÄŸlı ÅŸekilde otomatik olarak yanıyor. YaÄŸmur sensörü ise cam sileceklerini çalıştırıyor ve ön cama düşen yaÄŸmur miktarına göre hızını ayarlıyor. Ayrıca daha etkin bir süpürme saÄŸlamak için cam silecekleri birbirinin aksi yönünde hareket ediyorlar. Anahtarsız otomobilAnahtarsız Renault Card sistemi, ABS, ESP, CSV, ASR, acil fren destek sistemi, sürücü ve yolcu havayastıkları, yan havayastıkları, perde havayastıkları, park yardım sistemleri, türkçe sesli uyarı sistemleri, otomatik klima, yol bilgisayarı, hız ayar ve sınırlayıcı, deri döşeme deÄŸiÅŸken takviyeli direksiyon sistemi, yaÄŸmur sensörü, hafif alaşımlı jantlar, radyo cd çalar, 6'lı cd changer, otomatik yanan xenon farlar standart olarak sunuluyor. Ayrıca Vel Satis'te, daha yüksek konfor arayanlar için prestij paketi sunuluyor. Bu paket dahilinde hafızalı sürücü koltuÄŸu, elektrikli açılır tavan, ışığa duyarlı hafızalı elektrikli katlanır dış dikiz aynalar bulunuyor. Otomobilini ağırlıklı olarak makam otomobili kullananlar için ise Executive paketi bulunuyor. Bu paket dahilinde güçlendirilmiÅŸ yan camlar, arka ve yan perdeler, arka yan havayastıkları sunuluyor.Teknik verilerSilindir sayısı: V6Silindir hacmi: 3498 ccMaksimum güç: 245 bg/6000 d/dMaksimum tork: 330 Nm/ 1600 d/dÅžanzıman: 5 ileri otomatikMaksimum hız: 235 km/sHızlanma: 0-100 km 8.3 snYakıt tüketimi: Åžehir içi 16.8 litre / Åžehir dışı 8.5 litreBoÅŸ ağırlık: 1720 kgBagaj hacmi: 530 litreLastik ebadı: 225/55 R17Arzu Kaprol: Moda otomobile deÄŸer katmalıÜnlü Moda tasarımcısı Arzu Kaprol, Türkiye'de ilk bireysel defilesi olan Inside Ä°stanbul'u Renault desteÄŸi ile gerçekleÅŸtirdi. Dolmabahçe Kültür Merkezi'nde düzenlenen 2004-2005 Sonbahar-Kış Defilesi büyük ilgi gördü.Renault'nun üst sınıftaki temsilcisi Vel Satis de 'Ä°stanbul ruhuyla, modern dünyanın füzyonu' konseptinde, lüks ve rahatlığı bir arada sunan farklı mimari yapısı ile Arzu Kaprol'un tasarımları eÅŸliÄŸinde podyumda yerini aldı. Türkiye'deki tüm sokak çocukları derneklerinin bir proje çatısında destek görmesini amaçlayan 'Ailem Olsun' projesi için faal olarak çalışan Arzu Kaprol, sokak çocuklarına yardım amaçlı kurulan dernek ve vakıflara gelir kaynağı yaratan bu projenin kapsamında Inside Ä°stanbul defilesi ile Ä°stanbul Çocukları Vakfı'na katkıda bulunuyor. Defileden elde edilen gelir, bu doÄŸrultuda vakfa bağışlanacak.Defile öncesinde görüştüğümüz Arzu Kaprol ile ayaküstü otomobil ve moda üzerine konuÅŸtuk. Kaprol, günümüzde modanın bir yaÅŸam biçimi haline geldiÄŸini, otomobilde de modanın önemli olduÄŸunun altını çizdi. Bu anlamda, otomotiv sektörünün de bu modanın bir parçası olduÄŸunu kaydeden Kaprol, ‘‘Otomobilde her dönem estetik öncelikli oldu. Ancak, günümüzde ergonomi de önemsenmeye baÅŸladı. Neyse ki, günümüzde bu moda tüketici tarafından olumlu karşılanmıyor. Bir otomobilin sadece güzel ve estetik olması artık tüketiciyi tatmin etmiyor. Bu yüzden moda kavramının sadece moda olarak görülmesi doÄŸru deÄŸil. Yapılan tasarımın deÄŸer barındırması lazım.’’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!