Vel Satis, Fransız şarabı tadında

Güncelleme Tarihi:

Vel Satis, Fransız şarabı tadında
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 14, 2004 00:25

Sıra dışı tasarımı ile üst sınıfa farklı bir bakış açısı kazandıran Renault Vel Satis, sunduğu konfor ile de dikkat çekiyor. 3.5 litre hacmindeki V6 silindirli motoru 245 beygir güç üreten Vel Satis, hem konforu hem de performansı birlikte sunması sayesinde adeta çift karakterli bir otomobil.

Renault'nun üst sınıf modellerinden Vel Satis, Türkiye'de 2004 yılı başından bu yana satılıyor. 245 beygir gücünde 3.5 V6 motor seçeneği ile piyasaya sunulan Vel Satis'in 165 beygir gücünde 2.0 litre turbo motor seçenekli versiyonu ise 2004 yılının son çeyreğinde ithal edilecek.

Farklı düşünülmüş bir hatchback olarak satışa sunulan Vel Satis, klasik hatcbacklerden 13 santimetre daha yüksek. 2.84 metrelik dingil mesafesi ile yolcularına geniş bir yaşam alanı sunan Vel Satis'in genişliği 1.86 metre, yüksekliği ise 1.57 metre. Bu yükseklik, iç mekanda hem şık hem de aydınlık bir ortam sağlıyor. Özellikle arkadan bakıldığında iri yarı bir otomobil izlenimi yaratan Renault Vel Satis'in geniş açılan kapıları, otomobile zorlanmadan binme imkanı veriyor.

Renault Vel Satis'in esas marifeti ise, iç mekan özellikleriye ortaya çıkıyor. Özel bir tasarım ürünü olan dalga şeklindeki koltuklar, yolcuların önlerini daha iyi görme imkanı sunuyor. Bu ön koltuklar iki yeni kavramı bir araya getiriyor. Koltuğa entegre edilmiş emniyet kemeri ve çift parçadan oluşan sırtlık. Sırtlığın kurulma açısının ayarlanabilmesi, ön koltukta oturan yolcuğunun gözlerini yoldan ayırmadan rahat bir konumda oturmasını sağlıyor. Sürücü de aynı şekilde omuzlarını koltuktan fazla uzaklaştırmadan koltuk sırtlığını ayarlayabiliyor. Ayrıca sürücü koltuğunda, bacakların optimum şekilde desteklenmesi amacıyla koltuğun ön, yani burun kısmının yüksekliğini değiştirmeye yarayan bir yükseklik ayar düzeneği bulunuyor. Vel Satis'te deri, ahşap malzelelerin renkleri ve uyumları dikkat çekiyor. Otomobilde damarlı cilalı ahşap malzemeler yerine yalın görünümlü malzemeler kullanılmış.

Test ettiğimiz Renault Vel Satis'in kaputunun altında 3.5 litre hacminde bir V6 motor görev yapıyordu. Tam 245 beygir gücündeki bu motor, Renault-Nissan işbirliğinin ilk ürünü. 330 Nmlik yüksek torku sayesinde, ağır Vel Satis'e spor otomobillere yakın bir performans sağlıyor. Motorun gücü ön tekerleklere 5 ileri vitesli Proactive otomatik şanzıman ile iletiliyor. Vites geçişleri çabuk ve sarsıntısız.

OTOMATİK PARK FRENİ

Vel Satis'te sunulan otomatik park freni, motor durdurulduğunda otomatik olarak devreye giriyor. Otomobil çalıştırıldığında ise tekerleklerde ilerlemek için gerekli torka ulaşıldığında park freni otomatik olarak devreden çıkıyor. Gerektiğinde özellikle yokuşta kontak kapamadan durma halinde ön panel üzerinde yer alan bir kumanda paleti tüm klasik el freni fonksiyonlarını sağlıyor. El fren kolunun kaldırılması ile ön koltuklar arasında açılan alana orta konsole bağlı geniş bir eşya gözü yerleştirilmiş. Buna ek olarak sunulan derin bir torpido gözü, ön ve arka kapı iç yüzeylerindeki geniş gözler ile dört çekmece, Vel Satis'in iç mekanında küçük eşyaları yerleştirmek için bir çok alternatif alan sağlıyor. Renalut Vel Satis'in yüksek teknoloji ürünü kliması da, her hava şartında istenen ısıyı sağlayıp, camları buğu ve buzdan koruyor. İç mekandaki işçilik ve malzeme kalitesi, bu sınıfın standartlarına uygun. Vel Satis'in farları aydınlık durumuna bağlı şekilde otomatik olarak yanıyor. Yağmur sensörü ise cam sileceklerini çalıştırıyor ve ön cama düşen yağmur miktarına göre hızını ayarlıyor. Ayrıca daha etkin bir süpürme sağlamak için cam silecekleri birbirinin aksi yönünde hareket ediyorlar.

Anahtarsız otomobil

Anahtarsız Renault Card sistemi, ABS, ESP, CSV, ASR, acil fren destek sistemi, sürücü ve yolcu havayastıkları, yan havayastıkları, perde havayastıkları, park yardım sistemleri, türkçe sesli uyarı sistemleri, otomatik klima, yol bilgisayarı, hız ayar ve sınırlayıcı, deri döşeme değişken takviyeli direksiyon sistemi, yağmur sensörü, hafif alaşımlı jantlar, radyo cd çalar, 6'lı cd changer, otomatik yanan xenon farlar standart olarak sunuluyor. Ayrıca Vel Satis'te, daha yüksek konfor arayanlar için prestij paketi sunuluyor. Bu paket dahilinde hafızalı sürücü koltuğu, elektrikli açılır tavan, ışığa duyarlı hafızalı elektrikli katlanır dış dikiz aynalar bulunuyor. Otomobilini ağırlıklı olarak makam otomobili kullananlar için ise Executive paketi bulunuyor. Bu paket dahilinde güçlendirilmiş yan camlar, arka ve yan perdeler, arka yan havayastıkları sunuluyor.

Teknik veriler

Silindir sayısı: V6

Silindir hacmi: 3498 cc

Maksimum güç: 245 bg/6000 d/d

Maksimum tork: 330 Nm/ 1600 d/d

Şanzıman: 5 ileri otomatik

Maksimum hız: 235 km/s

Hızlanma: 0-100 km 8.3 sn

Yakıt tüketimi: Şehir içi 16.8 litre / Şehir dışı 8.5 litre

Boş ağırlık: 1720 kg

Bagaj hacmi: 530 litre

Lastik ebadı: 225/55 R17

Arzu Kaprol: Moda otomobile değer katmalı

Ünlü Moda tasarımcısı Arzu Kaprol, Türkiye'de ilk bireysel defilesi olan Inside İstanbul'u Renault desteği ile gerçekleştirdi. Dolmabahçe Kültür Merkezi'nde düzenlenen 2004-2005 Sonbahar-Kış Defilesi büyük ilgi gördü.

Renault'nun üst sınıftaki temsilcisi Vel Satis de 'İstanbul ruhuyla, modern dünyanın füzyonu' konseptinde, lüks ve rahatlığı bir arada sunan farklı mimari yapısı ile Arzu Kaprol'un tasarımları eşliğinde podyumda yerini aldı. Türkiye'deki tüm sokak çocukları derneklerinin bir proje çatısında destek görmesini amaçlayan 'Ailem Olsun' projesi için faal olarak çalışan Arzu Kaprol, sokak çocuklarına yardım amaçlı kurulan dernek ve vakıflara gelir kaynağı yaratan bu projenin kapsamında Inside İstanbul defilesi ile İstanbul Çocukları Vakfı'na katkıda bulunuyor. Defileden elde edilen gelir, bu doğrultuda vakfa bağışlanacak.

Defile öncesinde görüştüğümüz Arzu Kaprol ile ayaküstü otomobil ve moda üzerine konuştuk. Kaprol, günümüzde modanın bir yaşam biçimi haline geldiğini, otomobilde de modanın önemli olduğunun altını çizdi. Bu anlamda, otomotiv sektörünün de bu modanın bir parçası olduğunu kaydeden Kaprol, ‘‘Otomobilde her dönem estetik öncelikli oldu. Ancak, günümüzde ergonomi de önemsenmeye başladı. Neyse ki, günümüzde bu moda tüketici tarafından olumlu karşılanmıyor. Bir otomobilin sadece güzel ve estetik olması artık tüketiciyi tatmin etmiyor. Bu yüzden moda kavramının sadece moda olarak görülmesi doğru değil. Yapılan tasarımın değer barındırması lazım.’’
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!