Vapur tartışması

Güncelleme Tarihi:

Vapur tartışması
Oluşturulma Tarihi: Şubat 01, 2001 00:00


Selcen TANINMIŞ
Haberin Devamı

Türkiye Denizcilik İşletmeleri'nin, Beykoz Belediyesi'nin talebi üzerine 4 Aralık'ta başlattığı Sarıyer-Beykoz-Üsküdar-Kadıköy seferi, yolcu azlığı nedeniyle iptal edildi. Beykoz'da ‘‘Vapurumu geri istiyorum!’’ kampanyası başlatıldı. Günde yaklaşık 1200 sefer yapan Türkiye Denizcilik İşletmeleri ise günde ortalama 15 yolcu kapasitesi olan bir iskeleye gemiyi bağlamanın, öbür iskelelerde bekleyenlere haksızlık olduğunu düşünüyor.

Vapurumu geri istiyorum

Anadoluhisarı Muhtarı Nazmiye Korkmazlar, Göksu Mahalle Muhtarı İrfan Çakır, Göztepe Mahalle Muhtarı Ahmet Duran, Göksu Mahalle Evi Sorumlusu Gül Bağdatlı ve Paşabahçe Mahalle Muhtarı Ahmet Özdemir, Türkiye Denizcilik İşletmeleri'ne çektikleri faksta durumu şöyle açıklıyorlar:

‘‘ Kıyıya paralel olarak konulan Sarıyer-Beykoz-Üsküdar-Kadıköy vapurunun yolcu sayısını arttırmak için bazı ara iskelelere uğramasını istiyorduk. Bize söz konusu vapurun yolcu yoğunluğuna sahip Paşabahçe, Anadoluhisarı ve Çengelköy'e de uğraması için program hazırladıklarını söylediler. Ancak 22 Ocak'ta seferler iptal edildi. Demek ki bizle görüşürken böyle bir kararı biliyorlardı. Yolcu yetersizliği anlaşılabilir ancak vapurlar iskelelere uğramazsa, iskeleler lokanta yapılır ya da onarım adı altında kapatılırsa nasıl yolcu olabilir. Dolayısıyla masa başında alınmış kararlara karşıyız ve vapurumuzu yeniden istiyoruz!’’

10 milyar zarar ettik

Türkiye Denizcilik İşletmeleri Genel Müdürü Erkan Arıkan, ‘‘suçlamalar yapılırken bizim tarafımızdan bakılmıyor!’’ diyor ve TDİ'nin durumunu anlatıyor: ‘‘Biz Beykoz'dan gelen talep üzerine bu bölgeye sefer koyduk ama başında bunun deneme seferi olduğunu belirtmiştik. Bir buçuk aylık sürede ortalama yolcu sayısı 15'i geçmemiş. Kimse bu gemilerin yakıt masrafını hesaplamıyor. Biz bu sürede 58 sefer yaptık ve yaklaşık 10 milyar lira zarar ettik!’’

Beykoz Belediye Başkanı Alaatin Köseler ise, bu seferlerin ancak uzun süreli olduğunda yolcu sayısında bir artış olabileceğini söylüyor. TDİ Genel Müdürü Erkan Arıkan ise bunu, 1989 yılında yaşanan bir örnekle açıklıyor: ‘‘Trafiğe yardımcı olmak için Pendik-Kartal ve Eminönü arasına bir sefer koymuştuk. Biz de aynı düşünceyle bu seferi bir yıl boyunca sürdürdük ancak ortalama yolcu sayısı 75'i geçmedi. Maalesef deniz ulaşımını halk benimsemiyor. Nedenini merak ediyorum ve öğrenmek için anket yaptırmaya karar verdim.’’

DENEME 1.5 AY SÜRDÜ

4 Aralık'ta vapur seferleri başladı, ancak yolcu sayısı çok azdı. Şehir Hatları, en küçük gemisi olan 250 kişilik vapurları sefere koydu. Ancak yolcu sayısı yine artmadı.

Beykozlulara göre bunun nedeni, vapurun ara iskelelere uğramamasıydı. Bu sorunu çözmek için Şehir İşletmeleri'ne başvurmayı kararlaştırdılar.

19 Ocak'ta, Beykoz muhtarları ve Göksu Mahalle Evi Temsilcileri, Şehir İşletmeleri Hareket Baş Enspektörlüğü'nde Müdür Mehmet Yıldıran, Turgut Yosmaoğlu ve Ali Kılıç'la görüştüler.

Beykoz'a konan yeni vapur seferinin ara iskelelere de uğrayarak daha fazla yolcuya hizmet vermesi üzerine söz aldılar.

Ancak iki gün sonra, sözlerinin yerine gelmesini beklerken seferin iptal edildiğini öğrendiler. Bunun üzerine, Beykoz İlçesi'nde ‘‘Vapurumu Geri İstiyorum’’ kampanyası başlatıldı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!