Güncelleme Tarihi:
Sakarya Üniversitesi'nin (SAÜ) Kültür Kongre Salonu’nda yapılan 1. Uluslararası Elektrikli Taşıt ve Şarj Teknolojileri Sempozyumu sonrası üniversiteye gelen Vali Coş, bazı firmaların elektrikli otomobillerini inceledi, test sürüşü yaptı. Sürüş öncesi ve sonrası araçların özellikleri konusunda bilgi alan Coş, bu sırada Sempozyum Koordinatörü Yrd. Doç. Dr. Yavuz Soydan ile ilginç bir diyaloğa girdi.
Soydan, elektrikli araçların Japonya ve Almanya gibi ülkelerde problem olmadan kullanıldığını 2,5 saat yolculukla 250 kilometre yol alındığını söyledi. Soydan’ın "250 kilometrede bir 15 dakikada şarj. 150 kilometrede bir 15 dakikada şarj eden istasyonlar var. Trafik diyor ki 2 saat araç kullandıysanız 15 dakika dinlenin çay için. Zaten o arada şarj ediyor." demesi üzerine Coş, "200 kilometrede duracaksak işimiz var. Öyle çıktık mı direksiyona en az 600 kilometre gitmemiz lazım. Ondan sonra bir mola veririz." diye konuştu. Soydan’ın "Dinlenmeden tehlikeli değil mi Sayın Valim demesi üzerine ise Coş, "Tehlikeli olur mu ya" karşılığını verdi.
COŞ İLK KEZ ELEKTRİKLİ ARAÇ KULLANDI FİYATLARI UÇUK KAÇIK BULDU
Elektrikli araçları test ettikten sonra soruları cevaplandıran Coş, ilk kez elektrikli araç kullandığını söyledi. Diğer araçlara göre pek farkı olmadığını belirten Coş, "Performans olarak akaryakıtlı araçların tüm özelliklerine sahip gibi duruyor, testimiz öyle. Güç performans değerleri güzel., sorun yok. Sadece ikmal noktası hani bir şarj aküyle gidileceği yol konusunda uzun yola gidilebilir. Şehir içinde kullanılabilecek ikinci araç olarak olabilecek bir özelliği var. Onun dışında güzel." diye konuştu.
Vali Coş, elektrikli otomobillerin fiyatlarını da ‘uçuk kaçık ‘ buldu. Firma yetkilisinin "Gelecek bunların çağı. Elektrikli araçlar git gide çoğalacak. Bir sürü markalar buna yatırım yapıyor. Arge çalışmaları yapıyor. 66 bin 500 fiyatla satışa başladı." demesi üzerine Coş şunları kaydetti: "Fiyatları biraz böyle güç yetebilir olursa sorun olmaz. Yoksa böyle uçuk kaçık rakamlar olursa olmaz. Firmaya ilet. Firmalar özendirici olması lazım. Şimdi mesela bu araçlar tamam iyi ama bazı lüks özellikler var. Aynı aracı basic donanımla mesela aynı aracı 66 değil 46 bin 500 satılabilecek versiyonu olabilir. Özellikle şehir içi araçta kullanılmayacak özellikler var. Herkese fazla gelebilir. İsteyen top model olarak bundan bir tane alabilir. Ama şehir içi araçta insanlar çok fazla ekipman aramıyorlar. Güvenlikle ilgili bazı temel şeyler olsun.”