Vagonlar yeraltına indi

Güncelleme Tarihi:

Vagonlar yeraltına indi
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 06, 2011 00:00

Sürücüsüz kullanım özeliğine sahip son teknoloji vagonların Kadıköy-Kartal Metrosu’na indirilmesine başlandı.

Kaynarca’ya kadar uzatılan ve bu yıl sonunda açılması planlanan hattaki 16 istasyonda, 144 metro vagonu hizmet verecek.
Kartal Taş Ocakları Mevkisi’ndeki yaklaşım tünellerinden tırla tünele taşınan vagonlar, düzenlenen törenle raylara aktarıldı. 22 kilometre uzunluğa sahip Kadıköy-Kartal Metrosu’nda 16 istasyon bulunuyor. Kartal’dan Kaynarca’ya kadar uzatılan hattaki kazıda günde yaklaşık 150 metre yol alınıyor. Bu kazı hızının da şehir içinde açılan dünyanın en hızlı tünel çalışması olduğu belirtiliyor. Kozyatağı-Kartal arasında ray döşeme işlemi tamamlanan hatta, günde 250 metre ray montajı yapılıyor.

Uzunluk 48.5 km

Toplam uzunluğu 48.5 kilometreyi bulacak olan hat için temin edilen vagon sayısı hattın Kaynarca’ya uzatılması sebebiyle 120’den 144’e çıkarıldı. Ocak ayında başlayan sevkiyat sürecinde bugüne kadar 16 vagon sahaya geldi. 4’lü vagonlar bin 84, 8’li vagonlar ise 2 bin 168 yolcu kapasiteli.

Kadıköy-Kartal Metro hattı ile Marmaray, Yenikapı-Hacıosman ve Otogar-Bağcılar-İkitelli Hatları tamamlandığında, Kartal’dan metroya binen bir yolcu Kadıköy’e 29 dakikada, Üsküdar’a 35 dakikada, Yenikapı’ya 47 dakikada, Taksim’e 55 dakikada, Otogar’a 66 dakikada, Hacıosman’a 79 dakikada, Atatürk Havalimanı’na 79 dakikada, Olimpiyat Stadı’na 89 dakikada ulaşılabilecek.
Fatma AKSU/İSTANBUL

AKILLI VAGONLARIN ÖZELLİKLERİ

-Sürücüsüz kullanım özeliğine uygun. Bu sayede geceleri park, tamir-bakım atölyesine intikal gibi operasyonlar, kontrol merkezindeki bir operatör vasıtasıyla ve sürücüsüz yapılacak.
-Vagonlar arasında birbirine geçiş imkanı sağlayan ara geçiş yolları var. Yolcuların 4 vagondan oluşan araç içerisinde dağılımı mümkün olacak.
-Tüm vagonlarda ısıtma, soğutma ve havalandırma var.
-Yolcu güvenliği için araç içi ve dışı kapalı devre kamera sistemi ile izlenecek.
-Aracın dışında hangi yöne gittiğini gösteren dijital göstergeler olacak.
-Vagon içinde kapı üstlerinde aracın hangi istasyona doğru gittiğini, hangi istasyonları geride bıraktığını, hattan aldığı online bilgi ile yolculara farklı ışıklarla gösteren “Dinamik Yol Haritası” bulunuyor. Ayrıca bu yol haritası üzerinde diğer ulaşım sistemlerine aktarma noktalarının gösterimi mevcut.
-Araç içinde, araç istasyona geldiğinde hangi yöndeki kapıların açılacağını gösteren dijital “OK” göstergesi olacak.
- Yolcular ile makinist arasında aktif iletişim sağlanabilecek.
- Konforlu bir yolculuk için titreşim ve ses izolasyonu ile yangın izolatörleri olacak.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!