Uzun metnin Cannes’daki büyük zaferi

Güncelleme Tarihi:

Uzun metnin Cannes’daki büyük zaferi
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 05, 2006 00:00

Cannes Reklam Festivali’nde şimdiye kadar basın reklamlarıyla birlikte değerlendirilen açık hava reklamları, bu yıl ilk kez bağımsız ’Outdoor’ kategorisi altında ödüllendirildi. Ve küçük bir sürpriz yaşandı. Yalnızca uzun metinden oluşan Tate Britain ilanları büyük ödülü aldı.

Bu yıl 53’üncüsü yapılan Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali’nde, "Outdoor" kategorisinde büyük ödül alan afişlere baktığınızda, bütün bu ön kabulleri, gereklilikleri, kuralları ve mecranın doğasını bir süre kenara bırakıyorsunuz.

Çünkü bu yılki Grand Prix’se layık görülen çalışma yoğun metin içermekten öte, yalnızca metinden oluşuyor.

Festivalde başkanlığını Arjantin’den Fernando Vega Olmos’un yaptığı ’Outdoor’ jürisi büyük ödülü, Fallon Worldwide’ın Londra ofisinin, Tate Britain müzesi için hazırladığı ’Hungover’, ’Big Meeting’ ve ’Split Up’ adlı ilanları içeren metin ağırlıklı kampanyaya verdi.

Jüri başkanı Fernando Vega Olmos, konu hakkında yaptığı açıklamada "Bana göre Tate Britain, bu ilanlarda sanatı deneyimleme biçimini gerçekten değiştirmiş" diyor ve sözlerini şöyle sürdürüyor:

"Bu çalışma sanat ile günlük hayatınız arasında bağlantı kurmanızı sağlayan gerçekten muhteşem bir iş. Bu kampanya, içerdiği fikrin taşıdığı güçle başından beri en güçlü adaylardan biriydi."

ADIDAS’IN TOPU

Jürinin yaptığı açıklamaya göre büyük ödül yarışında bu çalışmanın en büyük rakibi, Adidas için Yeni Zelanda’nın Auckland kentinde bulunan Whybin TBWA tarafından hazırlanan ve Melbourne’da uygulanan açık hava çalışması oldu.

Bu çalışmada sokaktan geçen insanlar İngiliz milli takımının ve Liverpool’un yıldız oyuncusu Steven Gerard’ın ayağından çıkan ve metrelerce yukarı fırlayan bir topun içinde muhteşem bir adrenalin tecrübesi yaşıyorlar.

Bu çalışma, dünya basınında bolca yer alarak ve bir ağızdan ağıza reklam süreci başlatarak büyük başarı elde etmişti.

Kazananların açıklandığı basın toplantısında bu konuda da bir açıklama yapan Vega Olmos "Bazı jüri üyeleri Adidas’ın ’Ball’ adlı bu çalışmasının daha iyi bir iş olduğunu, çünkü bunun insanların markayı deneyimlemelerini sağladığını söylüyordu" dedikten sonra şöyle devam etti:

"Ancak diğer jüri üyeleri Tate çalışmasının afiş tasarımının çok ötesine geçen güçlü bir fikir olduğunu düşünüyordu. Tate, kullanılacak mecrayı aşan fikrin saf gücüne geri dönüştür."

ÇOK AZ İYİ İŞ

Jüri üyelerinden Leo Burnett’in Asya Pasifik ve Singapur bölgesinden sorumlu kreatif direktörü olan Linda Locke ise, Adidas’ın interaktif marka deneyiminin teknolojisinin kullanımı bakımında ’sıra dışı’ diye nitelenebilecek birkaç işten biri olduğunu söyledi.

"Bence bunun gibi çok fazla iş yok ve olmaması da utanç verici. Bu tür işlerin daha fazla olmasını dilerdim" diyen Locke, sıra dışı olarak gördüğü çalışmalar arasında RG/A tarafından hazırlanan ve Bronz Aslan’la ödüllendirilen Nike ID işini de saydı.

Nike’ın bu yaratıcı outdoor çalışmasında New York’un ünlü Times Meydanı’na elektronik bir reklam panosu yerleştirilmiş ve meydandan geçen insanlar cep telefonlarından yararlanarak bu dijital pano üzerinde kendi ayakkabılarını tasarlamaya davet edilmişti.

Burada yapılan tasarımlar daha sonra markanın web sitesinde de sergileniyordu.

Outdoor’un dönüm noktaları

Avrupa’nın ve dünyanın en önemli outdoor şirketlerinden biri olan JCDecaux, Cannes’da yazar ve yorumcu Alfredo Marcantonio’nun konuşmacı olarak katıldığı ’Innovation and Inspiration’ adlı bir toplantı düzenledi.

Konuşmasında outdoor’un Romalılardan beri kullanılan bir reklam mecrası olduğunu söyleyen Marcantonio sözlerini "Ancak outdoor, daha doğrudan, incelikli ve insani bir mecra olduğu 1960’lara gelinceye kadar çok büyük değişiklikler yaşamadı" diyerek sürdürdü.

Otobüs durağından şarkı indir
/images/100/0x0/55eb4af4f018fbb8f8b7d99f


İlki geçtiğimiz yıl yapılan Cannes Debate’in bu yıl yapılan ikincisi yine Advertising Age Editörü Scott Donaton yönetti.

Geleneksel mecraların yeni mecralarla birlikte karşılaştırmalı şekilde ele alındığı tartışmada Avrupa’nın en önemli outdoor şirketlerinden JCDecaux’ün başkanı Jean-Francois Decaux, bir mecranın geniş bir kitleyi kendisinde tuttuğu sürece reklam geliri elde etmeye devam edeceğini söyledi.

Teknolojinin outdoor mecrasında ne gibi değişiklikler yarattığı konusunda örnek vermek için, yakın zamanda Le Figaro ile imzaladıkları ve otobüs duraklarındaki reklam alanlarının sıcak haberlerle güncellenmesini içeren bir anlaşmadan söz eden Decaux, şirketlerinin yakın zamanda cep telefonu kullanıcılarının duraklardan müzik indirmelerine imkán tanıyacak bir teknolojiüzerinde çalıştığını söyledi.


İŞTE BİRİNCİ EKİP

Outdoor kategorisinde büyük ödül, Tate Britain için hazırlanan ve sadece metinden oluşan bu ilana gitti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!