UzakdoÄŸulu gençler Barbie modasını sevdi

Güncelleme Tarihi:

Uzakdoğulu gençler Barbie modasını sevdi
OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 02, 2004 00:00

Kız çocuklarının en sevdiÄŸi oyuncağı zayıf, sarışın ve şık Barbie bebekleri ÅŸimdi moda dünyasına yönveriyor. 45 yıllık Barbie bebeklerinin üreticisi Mattel, Japon moda evi Sanei International ile yaptığı anlaÅŸmayla ‘‘Barbie Modası’’nı baÅŸlatıyor.Ä°nsan ölçülerine uygun biçimde tasarlanan pahalı Barbie kıyafetleri Isetan gibi büyük department storelarda Burberry standının hemen yanında satılıyor. Åžu anda Barbie kıyafetlerine yalnızca Japonya'da ulaşılabiliyor. Sanei geçen yıl ülkede 10 butik açarak önemli bir kitleye ulÅŸamayı baÅŸardı. Mattel Japonya'da iyi giden iÅŸlerin ardından benzeri zincin butikleri Avrupa'da ve Amerika'da da açmayı planlıyor. Mattel'in Ä°kinci BaÅŸkanı Richard Dickson Barbie'nin Chanel gibi tutkulu bir marka olduÄŸunu söyüyor. Kolleksiyonda yer alan siyah yünlü mini etek 400 dolar ve pamuklu kazak 250 dolardan satışa sunuldu. Ceket fiyatları 350 dolardan baÅŸlarken, Barbie'nin baÅŸ figürünün yer aldığı çanta fiyatları 140 dolar civarında. MaÄŸazanın devamlı müşterilerinden 22 yaşındaki Japon Kumiko Suzuki, çocukkken Barbie bebekleriyle oynadığını belirterek ‘‘Barbie her zaman benim idolük oldu. Güzel batılı bir prensesti o benim için. Barbie zayıf, sarışın ve tam olarak rüya gibi. Sadece onun gibi olmak isterdim’’ diyor. Bazı modacılar ise Japonya'daki baÅŸarının Avrupa'da ve Amerika'da aynı seviyede baÅŸarı anlamına gelmeyeceÄŸine ve Japonlar'ın özellikle modada farklı alışkanlıkları ve beklentileri olduÄŸuna dikkat çekiyorlar.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!