Üstsüz Colt’u teste verdiler piyasaya yazın çıkacak dediler

Güncelleme Tarihi:

Üstsüz Colt’u teste verdiler piyasaya yazın çıkacak dediler
Oluşturulma Tarihi: Aralık 27, 2006 00:00

Mitsubishi’nin küçük sınıftaki temsilcisi Colt, 3 ve 5 kapılı versiyonlarına bir de Coupe-Cabrio versiyonunu ekledi. Geçtiğimiz hafta test konuğum olan Pininfarina imzalı Colt CZC’nin Türkiye’de piyasaya çıktığını zannediyordum. Ama meğerse Mitsubishi talebe göre üstsüz Colt’u 2007 yazında piyasaya sunacakmış. Yazın üstü açık otomobil almak isteyenlere duyurulur.

İlk olarak bu yıl Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılan Mitsubishi Colt’un üstü açık versiyonu ’Colt CZC’, Türkiye’ye giriş yapmadan önce Otoyaşam’ın konuğu oldu. Aslında geçtiğimiz hafta Mitsubishi’den ’Colt CZC’yi teste alır mısınız’ talebi gelince aracın Türkiye’de satışa çıktığını düşünmüştüm. Normalde firmalar piyasaya sundukları araçları teste verirler. Testi gerçekleştirip, yazıyı yazacağım sırada fiyatını öğrenmek için telefon açtım. Mitsubishi firmasının iletişimini yapan Soylu ve Cengiz şirketinden Duygu, fiyatının belli olmadığını söyleyince işin boyutu ortaya çıktı. Colt CZC için şu an talebe bakılıyormuş ve muhtemelen 2007 yazında piyasaya sunulabilirmiş. ’Miş’li cümle kuruyorum, çünkü ortada üstsüz Colt’un piyasaya çıkıp çıkmayacağına ilişkin bir belirsizlik var.

Her neyse ben kendi işime dönüp yaptığım testle ilgili izlenimlerimi aktarayım. Japon Mitsubishi’nin B segmentinde başarı ile mücadele eden modeli Colt ile aynı platformu taşıyan CZC, açılabilir metal tavanı ile kardeşinden ayrılıyor. Ön tasarımında hatchback kardeşi ile aynı özellikleri gösteren Colt, elmas görünümlü çekik farları, geniş hava girişleri ve küçük sis lambaları ile şirin bir yüze sahip. CZC, karakterindeki farklılığı yandan bakıldığında gösteriyor. Ünlü İtalyan tasarım firması Pininfarina tarafından şekillendirilen Colt CZC, farklı bir tasarıma sahip. Aracın yumurta şeklinde bombeli tasarlanan tavanı ve kısa burnu ile farklı bir görüntü oluşturuyor. Ama bu küçük ve sevimli aracın daha çok bekar ve çocuksuz bayanlara yönelik olduğunu da vurgulamam gerekiyor. Araca arkadan bakıldığında 3 kapılı CZ3 ve CZT modellerine benzer stop tasarımının kullanıldığını söylemek mümkün. Ön yüze göre daha agresif çizgilerle donatılan arka kısımda bir diğer dikkat çeken nokta ise bagaj kapağının üzerine yerleştirilen üçüncü stop lambası. Adeta bir spoiler gibi çıkıntılı tasarlanan bu tasarım detayı, aracın dizaynında önemli bir rol oynuyor.

ARKA KOLTUKLARI UNUTUN

Aracın iç mekanına geçildiğinde ise hatchback kardeşleri ile büyük benzerlikler olduğu göze çarpıyor. Üç kollu spor direksiyon, ele oturmasının yanı sıra; başarılı tepkileri ile de sürücüsünü memnun edecek cinsten. Konsol tasarımı da diğer Colt modelleri ile aynı. Renkli plastiklerin kullanıldığı iç mekanda, gençleri hedefleyen bir atmosfer yaratılmak istenmiş. 2+2 oturma düzeninde tasarlanan aracın arka koltuklarının acil durumlar dışında kullanılması imkansız. Sınırlı boyutları nedeniyle aracın arkasını bence unutun. Bu yüzdendir ki yine bu hafta test sürüşünü test danışmanlarım olmadan yaptım.

Colt CZC’nin metan tavanı 22 saniyede açılıp, 22 saniyede kapanıyor. Üstü açıp kapama düğmeleri, sürücü kapısının kolunda yer alıyor. Bu düğmelerin hemen önünde cam açma düğmeleri yer aldığı için biraz sıkıntı yaratıyor. Çünkü camı açmak istediğiniz zaman üst açma düğmesine basınca bir sinyal sesi sizi rahatsız ediyor. Allah’tan tavandaki mandalları kaldırmadan bu düğme bir işe yaramıyor. Yoksa camı açacağım diye komple üstü açabilirsiniz.

182 km hız yapıyor

Mitsubishi Colt CZC, biri turbolu olmak üzere iki farklı benzinli motor seçeneğine sahip. Aynı hacimdeki iki motordan birisi, turbo sistemi sayesinde daha performanslı kullanım özellikleri gösteriyor. Test aracımızda görev yapan 1.5 litre hacmindeki atmosferik motor, 6000 d/d’de 107 beygir güç, 4000 d/d’de de 145 Nm maksimum tork üretiyor. 1110 kilogram ağırlığındaki Mitsubishi CZC, bu motor ile birlikte 0-100 km/s hızlanmasını 10.5 saniyede gerçekleştiriyor ve maksimum 182 km/s hıza ulaşabiliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!