Güncelleme Tarihi:
Honda’nın Gebze Şekerpınar’daki fabrikasında üretilen City Sedan, Aralık ayında pazara sunulduktan sonra büyük ilgi gördü. Küçük sınıfta yer alan bir model olmasına rağmen ölçüleri ile bir üst sınıfa rahatlıkla meydan okuyabilen City, kısa burun yapısı ve ’sihirli’ koltukları ile dikkat çekiyor. Jazz ile ortak platformda üretildiği için iç mekanda Jazz’da kullanılan parçaları görmek mümkün. Jazz ile aynı aks mesafesine (2450 milimetre) sahip olan City, geniş bagajı sayesinde Jazz’dan 560 milimetre daha uzun. Aynı zamanda Jazz’dan daha geniş ve alçak bir yapıya sahip. Geniş bir iç mekana sahip olan City, fonksiyonel özellikleri ile de dikkat çekiyor. Yeni Civic’de de karşımıza çıkan yukarı katlanabilir arka koltuklar, City’de de kendisine yer buluyor. Bu koltuklar geleneksel öne katlanır arka koltukların aksine yukarı kalkıp arka sırtlığa doğru katlanarak, arka kısımda geniş bir boşluk açılmasını sağlıyor. Merkezi olarak konumlandırılan yakıt tankı sayesinde 500 litrelik geniş bir bagaj kapasitesine kavuşan City’nin arka koltukları katlandığında ise bu hacim 1323 litreye ulaşıyor.Halen Jazz’da da kullanılan 1.4 litre hacmindeki 83 beygirlik motor City’de performans ile yakıt tüketimini bir arada sunuyor. Bu motor 2800 d/d’de 119 Nm tork üretirken aracın yakıt tüketimi ise 100 kilometrede 5.6 litre olarak gerçekleşiyor. Araç her ne kadar Jazz ile aynı platformu paylaşsa da kendine has tasarımı ile kardeşinden kolaylıkla ayrılıyor. Kısa burunlu tasarlanmasına rağmen sağlamlık imajı veren ön yüzü ile güven duygusunu pekiştiriyor. Yolcularına konforlu yolculuklar vaadeden City, sessiz yolcu kabini ile de rahat sürüş imkanı sağlıyor. Honda City’de 5 ileri manuel şanzıman standart olarak sunulurken, 7 ileri yarı otomatik şanzıman ise isteğe bağlı olarak alınabiliyor. LAMBASIZ GÖSTERGEKaliteli bir iç mekana sahip olan City’nin göstergeleri sınıfında bir ilk olarak ’Optitron’ (lambasız) özellikli tasarlanmış. Sadece araç çalıştığında görülebilen bu gösterge, gündüz ışığında ve gece kullanımlarında göstergelerin daha rahat okunabilmesini sağlıyor. Honda City’de S, LS ve ES olmak üzere üç farklı donanım seçeneği bulunuyor. S modelinde ön sürücü ve yolcu hava yastıkları, ABS, EBD, elektrikli dikiz aynaları, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, ön ve arka bardak tutucuları, radyo-CD çalar, immobilizer, klima ve gövde renginde tamponlar standart olarak sunuluyor. LS modelindeyse bunlar ek olarak, gövde rengi kapı kolları ve aynalar, ısıtmalı dikiz aynası, kromajlı iç kapı kolları, uzaktan kumandalı merkezi kilit standart donanımlar arasında yer alıyor. En üst donanım seviyesi olan ES’de ise tüm bu donanımlara ek olarak yan hava yastıkları, 15 inç alüminyum jantlar, elektrikli katlanabilen dikiz aynaları ve ön sis farları bulunuyor.
Vitesleri Formula 1 aracı gibi değişiyorHonda’nın sihirli koltuk tasarımıyla maksimum iç hacim sunan ve sınıfının en düşük yakıt tüketimi değerlerinden birine sahip olan Jazz, yenilenen dış görünümü ve iç mekanının yanı sıra eklenen yeni donanımlarıyla pazarda yer alıyor. Yenilenen monoform tasarımı, kısa burnu, bombeli ve kaslı çamurlukları, Jazz’a daha geniş ve kararlı bir görünüm kazandırıyor. Tasarımında yapılan değişikliklerle daha dinamik ve sağlam bir görünüm kazanan yeni Jazz’ın ön ve arka tamponları, köşelerden dışarıya doğru kavislenen akıcı bir hat oluşturuyor. Arkaya doğru alçalan yan camlar ve aynı şekilde eğimlenen tavan Jazz’a sportif bir hava katıyor.’Sport’, ’Comfort’ ve ’Elite’ olmak üzere üç farklı donanım seviyesine sahip olan yeni Jazz’ın iç donanımında ise, müzik sistemi kumanda düğmelerinin sol tarafa yerleştirildiği yeni bir direksiyon simidi bulunuyor. Honda’nın CVT şanzımanının bulunduğu Jazz modellerinde vitesler, artık direksiyon üzerindeki düğmelerle değil, Formula 1 araçlarında olduğu gibi direksiyonun arka tarafındaki küçük kollar kullanılarak değiştiriliyor. Direksiyonun sol tarafındaki küçük kol vitesleri küçültmek, sağ tarafındaki küçük kol ise büyütmek için kullanılıyor. Formula 1 araçlarında olduğu gibi direksiyonun sağ tarafında yer alan ’7 Speed Mode’ düğmesi de sıralı ve otomatik vites modlarının seçilmesini sağlıyor.