Güncelleme Tarihi:
Türkiye’deki 10 milyar dolarlık ekmek pazarında paketli ekmeğin yüzde 1’lik bir paya sahip olduğunu kaydeden Gençer, paketli ekmeğin pazar payının 15 yıl içinde çift haneli düzeylere ulaşacağını söyledi. 2008 için 13.5 milyon dolarlık bir yatırım hedefi öngördüklerini bildiren Gençer, iki yıl içinde Ankara ve İstanbul’un Avrupa yakası olmak üzere iki ayrı tesis kurulacağını aktardı.
“HEDEF DÜNYA ÇAPINDA BİR FİRMA OLABİLMEK”
Düzenlenen basın toplantısında konuşan Hasip Gençer 37.5 milyon dolarlık bir anlaşmayla Ülker’le yapılan yüzde 50 ortaklık hakkında bilgi verdi. UNO olarak dünya çapında bir firma olma yolunda ilerleyeceklerini kaydeden Gençer, “1991 yılından itibaren “UNO” markası altında üretilen paketli ekmekler sunan UNMAŞ A.Ş, 7 Ocak 2007 Pazartesi günü imzaladığı anlaşmayla, Ülker Bisküvi San. A.Ş’nin yüzde 10 iştiraki olan Fresh Cake Gıda A.Ş ile yüzde 50 ortaklık yaptı” diye konuştu. Gençer, Uno’nun hep yüzde 50-50 ortaklığı tercih ettiğini aktararak, her zaman finansal ortaklıkla büyümenin hedef alındığını dile getirdi. Türk insanının ortaklık kültürüne alışması gerektiğine dikkat çeken Gençer, “Bizde sahiplenme duygusu vardır. Bu da bazı sektörlerde gelişmenin önündeki engeller arasındadır. Global rekabetin arttığı bir dünyada, güç birlikleri, gelişmenin önünü açar” dedi.
“PAKETLİ EKMEK PAZARI 15 YIL İÇİNDE ÇİFT HANEYE ULAŞACAK”
Gençer, ortaklıkla beraber herhangi bir yönetim değişikliğine gidilmeyeceğini de ifade etti. UNMAŞ’ın, Türkiye’deki paketli ekmek pazarının yüzde 75’ine sahip olduğunu belirten Gençer, Türkiye’deki ekmek pazarının 10 milyar dolar olduğunu, kişi başı ekmek tüketiminin ise, yılda 150 kg olduğunu vurguladı. Gençer, toplam ekmek pazarı içinde paketli ekmeğin yüzde 1 büyüklüğe sahip olduğunu kaydederek, üretmek için gerekli yatırımı yapamamaktan dolayı Uno’nun tek haneli rakamda kaldığını belirtti. Türkiye’deki paketli ekmek pazarının, 15 yıl içinde çift haneli rakama ulaşacağı yönünde görüş bildiren Gençer, hedeflerinin, pazar payını büyüterek, çağdaş ülkeler oranına ulaşmak ve Komşu Fırın ile tüketiciye, ekmeği sıcak ulaştırmak olduğunu aktardı.
“3 YIL İÇİNDE 60 MİLYON DOLARLIK YATIRIM İHTİYACI DUYULACAK”
Gençer, 2007’de ciro’nun net 65 milyon dolar olduğunu dile getirerek, 2008’deki ciro ise 100 milyon dolar olmasını hedeflediklerini belirtti. 2008 için 13.5 milyon dolarlık bir yatırım hedefi öngördüklerini vurgulayan Gençer, 3 yıl içinde de 60 milyon dolarlık yatırım ihtiyacı duyulacağını söyledi. Gençer, yeni bir tesisin 2008 yılı içinde Ankara’da inşaatının başlayacağını ifade ederek, 2009 için de İstanbul’un Avrupa yakasında bir tesis planının olduğunu kaydetti. Şimdiki ürün kapasitesinin 35 bin ton olduğunu bildiren Gençer, “Ürün kapasitemize, yeni kurulacak olan Ankara’daki tesisle 20 bin ton, İstanbul Avrupa yakasındakiyle de 35 bin ton ilave edilecek” dedi. Gençer, 5 yıl içinde ise 300’ün üzerinde Komşu Fırın açmayı amaçladıklarını ifade etti.