Güncelleme Tarihi:
Reklamın televizyon, radyo ve basılı medyayla sınırlı kalmadığı çağımızda, ünlüler gündem yaratma güçlerini artık sosyal ağlarda da kullanıyor. Dünyaca ünlü birçok uluslararası marka da, ünlü isimlerin hayranlarına başta Twitter olmak üzere bu ağlarla ulaşıyor. Ünlülerin, sosyal ağ hesaplarını reklam mecrası olarak kullanma trendi sonunda Türkiye'ye de geldi.
KÄ°MSEYÄ° RAHATSIZ ETMÄ°YORÂ Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â
Türkiye'de de ilk kez kurulan bir ajans ünlülere profesyonel hizmet veriyor. Ajans, Türkiye'den 40 ünlü isimle markaları bir araya getiriyor. Ama gizlilik nedeniyle bu ünlülerin isimleri açıklanmıyor. Ünlüler, tıpkı televizyonda olduğu gibi sosyal mecralardan da reklam karşılığı bir gelir elde ediyor. Fakat bu yapılırken, ünlünün hayranlarını, yani takipçilerini rahatsız etmeyen bir yaklaşım yürütülüyor.
TWEET BAÅžINA 8 BÄ°N $ ALIYOR
Twitter'da 7 milyondan fazla takipçisi olan Amerikalı ünlü TV yıldızı Kim Kardashian, markalarla anlaşmalı olarak attığı her tweet başına 8 bin dolar alıyor. Yaklaşık 3.5 milyon takipçisi olan ünlü oyuncu Lindsay Lohan ise tweet başına yaklaşık 3 bin dolar alıyor.
ÃœNLÃœLER CÄ°DDÄ° BÄ°R TEHLÄ°KEYLE KARÅžI KARÅžIYAÂ Â
Ünlülerin twitter'dan elde ettiği gelirleri beyan etmeleri gerektiğini belirten Hurriyet yazarı Prof. Dr Şükrü Kızılot " Ünlü isimler ciddi bir tehlikeyle karşı karşıya. Muhtemelen bu gelirlerini beyan etmelerini gerektiğini bilmiyorlar ya da 'maliye bunu nasıl tespit edecek' diye düşünüyor olabilirler. Oysa maliyenin yapacağı küçük bir incelemede, parayı elden alsalar da tüm ödemeler ortaya çıkar. Bu nedenle sosyal medyadan gelir elde eden ünlüler büyük vergi cezalarıyla karşılaşmak istemiyorlarsa gelirlerini beyan etsinler " dedi.
Â
        Â
Â
Â