Unisys CAP ile kazandırıyor

Güncelleme Tarihi:

Unisys CAP ile kazandırıyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 14, 2003 14:56

Haberin Devamı

Mobil telefonların günlük hayata girmesiyle sabit hatlı ağların kazançları düşme eğilimine girdi. Özellikle mobil telefonların teknoloji ile gelişen Voice Message ve SMS hizmetleri tüketicinin farklı taleplerini karşılar hale geldi.

Sabit telefon hizmeti sağlayan telekom şirketleri teknolojideki bu gelişmeleri kendi abonelerine sunarken karlılıklarını aynı oranda devam ettirmek ve kurulu olan ağlardan en üst düzeyde verim almak için katma değerli hizmet seçeneklerini artırmaya başladı. Sabit telefonlarda çalışan kısa mesajlardan e-posta-internet’e, sesli mesajı birleştiren universal mesajlaşma’dan önceden ödemeli telefon kartları’na kadar farklı hizmet seçeneklerini sisteme dahil etmek mümkün.

Örnek Servis: Sesli Mesaj

Unisys, CAP sayesinde milyonlarca sabit hat kullanıcısına sesli mesaj servis hizmeti sunuyor. BT (British Telecom, İngiltere) ve Telefonica (İspanya) gibi telekom dünyasının devleri Unisys CAP ile bu hizmeti abonelerine ücretsiz sunuyorlar. Sistemin işleyişi de çok basit. Size bir telefon geldiğini düşünün...Hattınız meşgul veya evde değilsiniz. Aramanız direkt olarak Voice Messaging’e düşüyor ve sistem, arayana mesajı kaydetme alternatifi sunuyor. Mesaj kaydedilirse mail box sahibi kendisini bekleyen dinlenmeye hazır bir mesaj olduğunu gösteren değişik bir ton alıyor.

Haberin Devamı

Unisys tüm bu katma değerli hizmetleri tek bir platform üzerinden müşteri odaklı sağlıyor. Amaç projelendirme esnasında ileride verilecek hizmetlere hazır bir platform oluşturmak. Sesli mesaj servis hizmeti alan bir müşterinin, istediği an yine aynı platformdan sabit telefonlu SMS hizmeti ve diğer servisleri de alması mümkün. Bu da şirketlere organizasyonel esneklik ve yüksek düzeyde kazanç getiriyor.

2001 Yılından itibaren Unisys CAP platformunda 1571 adı ile sesli mesaj servisini sunan British Telecom’da Unisys sadece milyonlarca kullanıcıya sesli mesaj hizmeti sağladı. Bu süre içerisinde müşteri şikayetlerinde %75, mesajlaşma hizmetleri maliyetinde de önemli derecede bir azalma görüldü. 1571 hizmeti CAP sayesinde şu anda kesintisiz olarak çalışmaya devam etmekte. BT’nin Mesajlaşma Hizmetlerinden Sorumlu Müdürü         Phil Gullefer konu ile ilgili şu açıklamalarda bulundu: “Platformun hayata geçişiyle birlikte müşteri memnuniyeti %90’ı aştı; platformun güvenilirliği, müşteri memnuniyeti ve sunulabilecek hizmetlerdeki seçenekler bakımından hizmet kalitesi şu ana kadar olan en yüksek seviyesine çıktı”

Haberin Devamı

Unisys CAP kullanıcıları incelendiğinde belki de Türkiye’nin ölçek ve tarzına en yakın olanı Telefonica (İspanya).  1996 yılından beri bu hizmeti sunan Telefonica, sekiz dilde hizmet, sesli mesajlara uzaktan da erişebilme, kişisel karşılama mesajı gibi seçeneklerle on milyonun üzerinde abonesiyle başarılı bir profil çiziyor.

CAP Özellikleri:

• Unisys’in Voice Messaging hizmetini sunan ürünü İletişim Uygulama Platformu’nu (CAP) bugün dünya üzerinde yüzden fazla telekom operatörü kullanıyor. 
• Yüksek ölçeklenebilirlik (büyük çaplı telekom operatörlerinin %50si Unisys CAP kullanıcısı)
• Platform hataya meydan vermeyecek güvenli bir yapıya sahip (no single point of failure)
• “Voice Messaging” uygulamasının yanı sıra, faxmail, ses tanıma (speech recognition), bilgi ve eğlence servisleri, kişisel telefon numaraları, internet çağrı bekletme,  telefon kartları gibi çok sayıda uygulamayı da aynı anda yürütecek kapasite ve esneklikte.
• Sabit veya mobil ağlar ile entegre olarak her iki noktaya da aynı hizmeti verebilme (mesela cep telefonu ve sabit telefon mesajlarının sabit telefon mesaj kutusunda toplanması).
• Unisys CAP’in birçok kullanıcısı 10 milyonun üzerinde mesaj kutusu barındırıyor.

Unisys CAP kullanıcıları

Haberin Devamı

 British Telecom, İngiltere
 France Telecom ve yan kuruluşları, Fransa
 Telefonica de Espana (İspanya ve Latin Amerika)
 KPN, Hollanda
 SBC, Amerika
 Verizon, Amerika

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!