OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 26, 2003 00:00
Dünyanın önde gelen gıda üreticilerinden Unilever'in Dünya BaÅŸkanı Niall FitzGerald, ‘‘Türkiye'nin genç nüfusu ve potansiyeli ile geleceÄŸi parlak. Bu yüzden Türkiye'ye yatırımlarımıza kesintisiz devam edeceÄŸiz’’ dedi.UNÄ°LEVER'in Dünya BaÅŸkanı Niall FitzGerald, Türkiye'ye geleceÄŸine güvendiklerini belirterek, ‘‘AB'ye girme sürecindeki Türkiye'nin genç nüfusu ve potansiyeli ile geleceÄŸi parlak. Bu yüzden Türkiye'ye yatırımlarımıza kesintisiz devam edeceÄŸiz’’ dedi.Büyümeye giden yol stratejisi çerçevesinde Ä°stanbul'a gelen Unilever Dünya BaÅŸkanı Niall FitzGerald, Kuzey Afrika, OrtadoÄŸu ve Türkiye'yi kapsayan bölgenin 2002 yılı mali sonuçlarını deÄŸerlendirmek için, Türkiye'yi seçtiklerini belirtti. Unilever Türkiye'de de incelemelerde bulunan FitzGerald, ekonominin genel durumuna ve Unilever'in faaliyet gösterdiÄŸi pazarlara iliÅŸkin bilgi aldı.Ekonomik krize raÄŸmen Unilever'in Türkiye'deki baÅŸarısını takdir ettiÄŸini kaydeden FitzGerald, ‘‘2003'te bütün olumsuz koÅŸullara raÄŸmen daha da iyi bir sonuç alacağımıza inanıyorum. Unilever olarak biz Türkiye'ye güveniyoruz ve AB'ye girme sürecindeki Türkiye'nin genç nüfusu ve potansiyeli ile geleceÄŸinin çok parlak olduÄŸuna inanıyoruz. Bu inançla Türkiye'deki yatırımlarımıza kesintisiz olarak devam edeceÄŸiz’’ diye konuÅŸtu.TÃœRKÄ°YE YÃœZDE 9 BÃœYÃœDÃœUnilever Türkiye Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Ä°zzet Karaca ise ziyaretin, Unilever'in 2002 yılına iliÅŸkin finansal sonuç raporunu açıklamasının hemen ardından gerçekleÅŸmesinin anlamlı olduÄŸunu kaydetti. 2002'de dünya genelinde yüzde 5-6 aralığında bir büyüme yaÅŸayan Unilever'in Türkiye ve OrtadoÄŸu bölgesinde yüzde 9 oranında büyüdüğünü hatırlatan Karaca, ‘‘Türkiye'nin bu baÅŸarısının Genel Merkez tarafından takdir edilmesi sevindirici. Türkiye'nin ekonomik, siyasi ve sosyal konjonktüründe bu baÅŸarıyı tekrarlamak için daha çok çalışacağız’’dedi. Karaca, bir yandan ürünlerini geliÅŸtirirken diÄŸer yandan pazara her zamankinden daha çok yenilik sunacaklarını söyledi. 2002 cirosu 48.8 milyar Euro Unilever, 2002 yılını 48.8 milyar Euro ciroyla kapattı. Unilever’in 2002 yılı finansal raporuna göre grup kárını ise bir önceki yıla göre yüzde 16 oranında artışla 2.1 milyar Euro olarak açıkladı. Unilever’den yapılan açıklamada, grubun 2003 yılında da cirosunun yüzde 90'ını oluÅŸturan lider markaların da yüzde 5-6 oranında büyüme beklediÄŸi bildirildi.Â
button