Unilever: Türkiye bizim için Kraliyet tacı gibi

Güncelleme Tarihi:

Unilever: Türkiye bizim için Kraliyet tacı gibi
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 08, 2003 00:00

Unilever EÅŸ BaÅŸkanı Anthony Burgmans, ‘‘Türkiye bizim için Kraliyet Ailesi'ndeki taç kadar önemli’’ dedi. Unilever'in Küresel Dondurma Operasyonu BaÅŸkanı Robert Polet de, Türkiye'nin ‘parlayan bir yıldız’ olduÄŸunu söyledi.DÃœNYANIN 115 ülkesinde dondurma üreten Unilever, marka baÅŸarısı açısından Algida Türkiye'yi Avrupa'nın en ileri ÅŸirketi olarak görüyor. Unilever'in dondurma kategorisindeki yeni hedeflerini Rotterdam'da düzenlenen uluslararası bir basın toplantısında açıklayan Unilever EÅŸ BaÅŸkanı Anthony Burgmans, ‘‘Türkiye bizim için Kraliyet Ailesi'ndeki taç kadar önemli’’ dedi. Unilever'in Küresel Dondurma Operasyonu BaÅŸkanı Robert Polet de, ‘‘Türkiye parlayan bir yıldız. Orada herkes kendi ÅŸirketiymiÅŸ gibi çalışıyor’’ diye konuÅŸtu.Rotterdam'da eski bir sigara fabrikasında, 200 gazetecinin katılımıyla düzenlenen toplantıda planlarını açıklayan Unilever EÅŸ BaÅŸkanı Anthony Burgmans, sektörün ve dondurma severlerin çok yakından tanıdığı Algida için, pazarlama ve geliÅŸtirme çalışmalarına gelecek üç yılda 150 milyon dolar yatırım yapılacağını açıkladı.Dünya dondurma pazarının lideri olarak yüzde 17 payı ellerinde tuttuklarını belirten Burgmans, yapılacak yeni yatırımlarla pazarın geri kalan yüzde 83'ünü hedeflediklerini söyledi. Burgmans, ‘‘Dünya dondurma pazarının lideri olarak bu endüstride muazzam bir büyüme potansiyeli saptadık. Kárlı büyüme adına hálá yapılacak çok ÅŸey olduÄŸuna inanıyoruz’’ dedi.TÃœRKÄ°YE'DE % 8 BÃœYÃœDÃœYapılacak yeni yatırımlarla tüketicinin dondurmaya olan bakışını deÄŸiÅŸtirmeyi hedefleyen Algida, dondurmayı eÄŸlence konseptiyle birleÅŸtiriyor. Unilever'in Küresel Dondurma Operasyonu BaÅŸkanı Robert Polet, ‘‘Tüketicilerin hayatlarındaki deÄŸiÅŸimlerden ve trendlerden hareketle yeni bir yolculuÄŸa çıkıyoruz. Yeni dönemde tüketicilere dondurma ile yaÅŸanacak eÄŸlenceli deneyimler vaadediyoruz’’ diye konuÅŸtu.Türkiye Algida Genel Müdürü Hazım Ellialtı, Unilever'in bütün ÅŸirketleri gibi Türkiye Algida'nın da yılda yüzde 5-6 büyümeyi hedeflediÄŸini, ancak 2002 yılında bu hedefin üzerine çıkarak krize raÄŸmen Türkiye'de yüzde 8 büyüdüğünü bildirdi.1991'de Türkiye pazarına giren Algida'nın ilk günden beri dağıtımda el terminalleri kullandığını belirten Hazım Ellialtı, ‘‘Bu teknoloji sayesinde Türkiye'nin her noktasındaki dondurma kabininden haberdar oluyorlar. Türkiye'nin kullandığı bu teknoloji dünya'daki bazı ülkelere örnek oldu. Türk mühendisleri Kanada, Srilanka ve Avusturalya'ya gidip bu dağıtım ağını kurdu’’ dedi.Ellialtı, Türkiye'nin 17 ülkeye ürün ihrac ettiÄŸini hatırlatan Ellialtı, 11 ülkenin de Türkiye Algida tarafından yönetildiÄŸine iÅŸaret etti. Ellialtı, Türkiye'de üretilen Carte d'OR Kurabiye Güzeli dondurmasının Haziran ayında Ä°ngiltere'de de satışa sunulacağını söyledi. Ellialtı, Algida'nın Türkiye'deki fabrikasının 1995'de 100 üzerinde 96 alarak dünyanın en hijyenik fabrikası seçildiÄŸini, bu rekorun henüz baÅŸka bir ülke tarafından geçilemediÄŸini belirtti.Avrupa'nın en büyük dans yarışması Yaz aylarında baÅŸlayacak pazarlama kampanyası çerçevesinde eÄŸlenceye ve dansa sahip çıkan bir marka olmayı hedefleyen Algida bu amaçla geçtiÄŸimiz günlerde ünlü müzik kanalı MTV ile bir anlaÅŸma imzaladı. Dünyaca ünlü müzik kanalı ile ‘‘Shakedown’’ adında bir proje için anlaÅŸan Unilever, Avrupa'da bugüne kadar yapılmış en büyük dans yarışmasını düzenleyecek. MTV'nin üç yıllık DJ'i Ina Geraldine, tepesinde DJ kabini bulunan özel dondurma aracı ile tüm Avrupa'yı dolaÅŸacak.Gençler için dondurma barUnilever tüketici eÄŸilimlerini takip ederek ürün cephesinde de yenilikler yapıyor. Peynirli, körili gibi ilginç dondurma çeÅŸitlerini geniÅŸ kitlelere ulaÅŸtırmayı hedefleyen Algida, bu amaçla bu yıl Avrupa çapında 90'ın üzerinde dondurma ‘‘bar’’ı açacak. Söz konusu barlarda ‘‘taze hazırlanmış’’ ve ‘‘kiÅŸiye özel’’ seçenekleri olacak ve gençler kendi dondurmalarını kendileri yaratarak eÄŸlenecek.Algida logolu bikini ve mayolar geliyorRotterdam'da yapılan bir ilginç açıklama da Unilever'in ‘‘Heart Collection’’ ismiyle giyim ve aksuarlardan oluÅŸan bir koleksiyon hazırlamasıydı. Bu koleksiyonda, bikiniler, spor kıyafetler, erkek mayoları ve çantalar dışında birçok orjinal eÅŸya yer alıyor. Algida, yeni dönemde logosunu da deÄŸiÅŸtirdi. Eskiden sarı, kırmızı ve turuncudan oluÅŸan kalp logo, artık renkli zemin üzerine beyaz olarak kullanılacak.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!