ANKA
Oluşturulma Tarihi: Ekim 11, 2007 10:48
UN Ro-Ro CEO'su Cüneyt Solakoğlu, UN Ro-Ro'nun yüzde 97.6'sının Amerikan KKR şirketine satışına ilişkin sürecin "bir peri masalı gibi" başlayıp bittiğini ifade ederek, "Türk nakliyecilerinin başına gökten elma düştü.
910 milyon euro'yu aldılar. Şimdi artık nakliyeci nakliyeciliğini yapacak, denizcilik de kendi kurallarına göre devam edecek" dedi.
UN Ro-Ro'nun yılan hikayesine dönen satış süreci, geçtiğimiz günlerde Kohlberg Kravis Roberts & Co. (KKR) şirketi ile UN Ro-Ro hissedarları arasında imzalanan nihai anlaşmayla tamamlandı. Buna göre KKR, UN Ro-Ro'nun yüzde 97.6'sına sahip olurken, şirketin nakit ve borcu da dahil toplam değeri 910 milyon euro olarak belirlendi.
Kamuoyunda çokça tartışılan satış sürecinin ardından basın mensuplarının karşısına çıkan KKR ve UN Ro-Ro yetkilileri, satış öncesi ve sonrasında yaşananlara ve gelecek planlarına ilişkin bilgi verdi. Düzenlenen basınla sohbet toplantısında konuşan UN Ro-Ro CEO'su Cüneyt Solakoğlu, 14 yıl önce 48 Türk nakliyecisi tarafından kurulan UN Ro-Ro'nun geçen zaman içinde dünya liginde Türkiye'nin gurur kaynağı haline geldiğini söyledi.
Satış kararının ortakların birlikte aldıkları bir karar olduğunun altını çizen Solakoğlu, tartışmalı satış sürecine ilişkin şu bilgileri verdi:
"6 Kasım 2006'da tüm ortakları toplayıp, özel fon yatırımlarının ilgisi ve muhtemel fiyat konusunda bilgilendirme yaptık. Ortakların yüzde 87'si beni ve Erol Soylu'yu satıcı temsilcisi olarak görevlendirdi. Çünkü ortakların süreci her dakika takip etmesi mümkün değildi. 3 Eylül 2007 tarihinde hisselerin yüzde 87'sine sahip olan ortaklara Citigroup tarafından 45 dakikalık bir sunum yapıldı. Gelen bütün teklifler, ne görüşüldüğü, tüm şartlar birer birer anlatıldı ve daha sonra satış kararı verildi. Bunun üzerine en yüksek teklifi veren KKR'ye durumu bildirdik ve münhasırlık anlaşması devreye girdi."
"PAZARLIKLARI BİZ DEĞİL CITIGROUP YÜRÜTTÜ"
Solakoğlu, kendileri hakkında "Satıştan komisyon aldılar" şeklindeki iddiaların da asılsız ve çirkin olduğunu vurgulayarak, "Temsilciler olarak pazarlığı biz yürütmedik. Bu sürece dair herşeyi Citigroup yaptı. Biz sadece görücüye çıkan kızlar misali kime kahve pişireceğimizi öğrendik ve kahveyi pişirdik" dedi. UN Ro-Ro'nun satış işleminin son derece şeffaf ve başarılı bir şekilde tamamlandığını kaydeden Solakoğlu, "Türkiye’de değeri 1 milyar doları geçen ilk özel sermaye fonu satın alma işlemini gerçekleştirdiğimiz için mutluyuz. UN Ro-Ro, KKR'nin patronajında, çok profesyonel ve uluslararası standartlara uygun koşacak, yürümeyecek. Sadece kar değil hizmet tarafı da Türk ihracatçısına ve nakliyecisine yeni kazançlar getirecek" diye konuştu.
Önümüzdeki dönemde Kuzey İtalya Geçişi için gerekli çalışmaların tamamlanacağını dile getiren Solakoğlu, "Bir yıldır İtalya'nın devlet demiryolları ile görüşüyoruz. Türk nakliyecisinin İtalya'dan transit geçiş belgesi sıkıntısı büyük ölçüde çözülecek" dedi.
"NAKLİYECİ NAKLİYECİLİĞİNİ YAPACAK"
Ro-Ro taşımacılığının nakliyeciliğin çok önemli bir iş olduğunu ancak nakliyeciler tarafından yapılmasının şart olmadığını vurgulayan Solakoğlu, "Hatta işin uzun vadede daha başarılı olması için nakliyeci olmayanlar tarafından yapılması daha iyi olabilir. 910 milyon euro'yu aldılar. Şimdi nakliyeci nakliyeciliğini yapacak, denizcilik de kendi kurallarına göre devam edecek" dedi. Satış sürecinin bir peri masalı gibi başlayıp bittiğini ifade eden Solakoğlu, "Bundan daha güzel bir peri masalı olamaz. Herkesin başına ve tabi Türk nakliyecilerinin de başına gökten elma düştü" değerlendirmesinde bulundu.
Solakloğlu, özellikle ihracatçıların hizmetlerin fiyatlanması konusunda endişeli olduklarının hatırlatılması üzerine ise, şöyle konuştu:
"Kuruluşumuzda kurulduğu günden beri hiç vahşi bir fiyat artışı olmadı. Bu iş ancak karayolları ile rekabet ederken kar getirir. Şu ana kadar fiyat nasıl dengelendiyse, bundan sonra da öyle olacak. Bu ticaretin gereği. Aksi takdirde kar değil zarar ederiz. Kaçıracağımız her müşteri için biz 5 dakika, KKR 15 dakika gözyaşı döker. Bugün itibariyle komple ünite fiyatımız 1958 euro, yarı römork fiyatımız 1515 euro."