"Umutsuz Ev Kadınları"na muhafazakar tepkisi

Güncelleme Tarihi:

Umutsuz Ev Kadınlarına muhafazakar tepkisi
Oluşturulma Tarihi: Ekim 20, 2004 00:00

ABD'de pek çok firma, muhafazakar çevrelerden aldıkları yoğun tepki üzerine, Disney grubuna bağlı olarak yayın yapan ABC televizyonunda gösterilen ve reyting rekorları kıran “Desperate Housewives” (Umutsuz Ev Kadınları) adlı film için reklam vermeyi kesti.Aralarında Lowe's dekorasyon mağazaları, Tyson Food, Kellogg, ConAgra Foods ve Pinnacle Foods Group gibi büyük firmaların bulunduğu şirketler, başta Amerikan Aile Derneği olmak üzere aile değerlerini savunan muhafazakar çevrelerden gelen tepkiler üzerine pazar günleri yayınlanan dizi için reklam vermekten vazgeçti. Buna rağmen, yüksek reytingi sayesinde dizinin reklam fiyatlarını iki kat artırdığı bildirildi.Ad Age isimli dergiye açıklama yapan Lowe's'un sözcüsü, cinsellik ve şiddet içeren filmlere karşı şirket olarak katı bir reklam politikası uyguladıklarını ifade ederken, Tysoon Food sözcüsü, bu dizinin şirket değerleriyle bağdaşmadığını ifade etti.Amerikan Aile Birliği'nin OneMillionMoms.com ve OneMillionDads.com internet siteleri aracılığıyla öncülük ettiği tepkilerin şirketlere onbinlerce e-posta şeklinde yansıdığı ve sadece ConAgra şirketinin 36 bin mesaj aldığı kaydediliyor.Söz konusu reklam iptallerine rağmen ABC televizyonunun diziden büyük para kazanmaya devam ettiği belirtilirken, dizinin gösterimi sırasında yayınlanan 30 saniyelik bir reklam için istenen 156 bin dolarlık ücretin son haftalarda 300 bin dolara çıkarıldığı kaydediliyor.Bu yüksek fiyata rağmen dizinin en yüksek reklam fiyatına sahip olmadığı belirtilirken, “Survivor” isimli programın 30 saniyelik reklam fiyatının 413 bin dolar, “American Idol” isimli programın ise 658 bin dolar olduğu kaydediliyor.Arsız ve şehvet düşkünü beş ev kadınını konu alan dizi filmin her bölümü ortalama 20 milyon kişi tarafından izleniyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!