ANKA
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 17, 2007 16:28
Ülker Grubu, 2007 yılında yeni halka arzlar gerçekleştirmek üzere harekete geçti. Çikolata üretimi gerçekleştiren Üstün Gıda’nın adını Ülker Çikolata olarak değiştiren Ülker, bisküvi ve kraker üreticisi İdeal Gıda’yı ise Fresh Kek ve AGS Gıda ile birleştirmeye hazırlanıyor. Halka arzlardan elde edilecek gelirle, özellikle yurtdışı yatırımlarına hız kazandırılması hedefleniyor.
Ülker Grubu’nun 2006 yılı performansı ve 2007 hedefleri Çırağan Sarayı’nda düzenlenen basın toplantısıyla açıklandı. Toplantıya Ülker Grubu Başkanı Ali Ülker, Ülker Gıda Genel Müdürü Cafer Fındıkoğlu ve Ülker İstişare Konseyi Üyesi Metin Yurdagül katıldı.
“İKİ HAFTALIK ÜRETİM İLE TÜM DÜNYAYA BİSKÜVİ YEDİREBİLİRİZ”
Ülker İstişare Konseyi Üyesi ve Grup Sözcüsü Metin Yurdagül, toplantının açılışında yaptığı konuşmada, 1944 yılında genç girişimci Sabri Ülker ve üç arkadaşının temellerini attığı Ülker Grubu’nun, bugün iki haftalık üretimi ile dünyadaki tüm insanlara bir bisküvi tattıracak büyüklüğe ulaştığını söyledi.
“YILDA 623 BİN TON BİSKÜVİ ÜRETİYORUZ”
Ülker Grubu Başkanı Ali Ülker de 63 yıl önce yılda 75 ton bisküvi üretimi ile yola çıkan grubun, bugün 623 bin tonluk kapasiteye ulaştığını kaydetti. Ali Ülker, 132 marka ve 714 çeşit ile topluluğun en büyük grubu olduklarını belirterek, ürün çeşitliliğinin her geçen gün arttığına dikkat çeken Ali Ülker, “Bu da daha fazla un, daha fazla şeker, daha fazla fındık demek. Ülker Grubu, hammadde alımı açısından da kuşkusuz alanının lideri” dedi.
“HAMMADDE ALIMLARIMIZ 100 BİN ÇİFTÇİYE İŞ SAĞLADI”
Grubun, geçen yıl 480 bin ton hammadde alımı gerçekleştirdiğini hatırlatan Ülker, kakao dışındaki bütün hammaddelerin yerli üreticiden temin edildiğini vurguladı. Ülker, geçen yıl Türkiye fındık üretiminin yüzde 6’sını sadece Ülker Grubu’nun kullandığını dile getirirken, “Hammadde alımlarımızla 100 bin çiftçimize iş imkanı yaratırken 500 bin kişinin de geçimine katkıda bulunduk. Bir başka ifadeyle Ülker Grubu, orta çaplı bir şehrin geçimi sağlayacak büyüklüğe ulaştı. Bu da Ülker’in ülkesine sağladığı katma değerin bir başka yansımasıdır” diye konuştu.
“GIDADA YABANCI UZMAN ÇALIŞTIRAN İLK GRUBUZ”
Ülker Topluluğu’nun kuruluşundan bu yana Ar-Ge’ye ve inovasyona büyük önem verdiğine dikkat çeken Ali Ülker, grubun vizyonunun, kendisi ile birlikte var olduğu alanlara da katkı sağlamak üzerine kurulduğunu ifade etti. Bu amaçla Türkiye’de gıda alanında yabancı uzman çalıştıran ilk grubun Ülker olduğuna işaret eden Ali Ülker, “Çünkü biz, ‘kapalı ekonomide ne üretirsem satarım’ yerine ‘dünya ile nasıl rekabet ederim?’ sorusuna cevap aradık” değerlendirmesinde bulundu.
“GEÇEN YIL 62 YENİ ÜRÜNÜ PİYASAYA SUNDUK”
Ülker Grubu’nda yıllık cironun yüzde 1.5’inin her yıl Ar-Ge faaliyetlerine ayrıldığına vurgu yapan Ali Ülker, geçen yıl 225 yeni ürün projesi üzerinde çalışıldığını ve 62 yeni ürün piyasaya sunulduğunu belirtti. Ürün çeşitliliğinin Pazar payı üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu söyleyen Ali Ülker, “Ürün konusunda tüketicinin tercihi belirleyici. Piyasaya sunup da geri çektiğimiz çok az ürün oldu. Eski markalarımızı da yenileyip yeniden tüketicilerimize sunuyoruz. Markalarımızın ölmesine izin vermiyoruz” dedi.
“ORTADOĞU’DAKİ PAZAR PAYIMIZ 100 MİLYOR DOLARI AŞTI”
Grubun yurtdışı yatırımlarına da değinen Ali Ülker, şu anda 7 ülkede 10 fabrikada üretim yapan Ülker Grubu’nun yılsonunda devreye alınacak yeni fabrikalarla, Cezayir’den Pakistan’a, Romanya’dan Mısır’a kadar geniş bir alana yayılacağını kaydetti. Grubun Ortadoğu’daki pazar payının 100 milyon doları aştığına dikkat çeken Ülker, Mısır ve Pakistan’da kurulan fabrikalarda üretimin başlamasıyla bu rakamın hızla artacağını ifade etti.
“2007 HEDEFİ YÜZDE 15 BÜYÜME”
Ülker Gıda Genel Müdürü Cafer Fındıkoğlu ise, şirketin iştirakleri ile birlikte 2006 yılı net satışının 1.7 milyar YTL, net karının ise 88.8 milyon YTL’ye ulaştığını söyledi. Şirketin cirosunda 2005 yılına göre yüzde 32, karında ise yüzde 34 gibi önemli bir artış yaşandığına işaret eden Fındıkoğlu, “Ana faaliyet alanımıza odaklanarak; verimlilik göstergelerinde iyileşmeler sağladık ve sektördeki liderliğimizi devam ettirdik” dedi. İlk defa 2006 yılında uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Moody’s tarafından değerlendirilerek B1 notu ile derecelendirildiklerini hatırlatan Fındıkoğlu, 2007 yılında hedeflerinin yüzde 15’lik büyüme yakalamak olduğunu dile getirdi.
“YATIRIMCILARIMIZA 31.2 MİLYON YTL TEMETTÜ DAĞITACAĞIZ”
Fındıkoğlu, Ülker Gıda’nın 2006 faaliyetlerinden elde ettiği kardan yatırımcılarına, 1 YTL nominal değerli her bir hisse senedi için brüt 10 YKr (yüzde 10) olmak üzere toplam 31.2 milyon YTL temettü dağıtılacağını da sözlerine ekledi.