Güncelleme Tarihi:
Yıldırım, CHP İzmir Milletvekili Rahmi Aşkın Türeli'nin, “Bornova-Karşıyaka-Çiğli bölümlerinde ücretsiz çevre yolu olarak hizmet veren otoyolun, neden yarımada yönünde ücretli olduğuna” yönelik soru önergesine, yazılı yanıt verdi.
Otoyolların, maliyeti çok yüksek olan yapılar olduğuna işaret eden Yıldırım, “Maliyeti yüksek olan bu gibi yatırımların, vergilere dayalı normal bütçe kaynaklarından karşılanması mümkün olmadığından yeni finansman kaynaklarının yaratılması kaçınılmaz hale gelmektedir. Bir yerden bir yere yüksek hız ve emniyetli ulaşımı sağlayan bu gibi özel ve pahalı tesisleri kullananların, bu hizmetlerin karşılığını ödemeleri, artık global bir anlayış haline gelmiştir” dedi.
Yıldırım, kural olarak ücretli olan otoyolların, ilgili belediyenin görüşü alınmak üzere, belediye sınırları içinden de geçirilebildiğini ifade ederek, şunları kaydetti:
“Yerleşim bölgelerinin dışından geçmesi ve şehir merkezi trafik yoğunluğuna göre daha az trafik yoğunluğu taşıması nedeniyle İzmir-Çeşme Otoyolu'ndan ücret alınmaktadır. Bu yola, alternatif ücretsiz devlet yolu bulunduğundan bu uygulama genellik ve eşitlik ilkesine aykırı değildir. Türkiye'nin başka illerinde de benzer uygulamalar vardır. Örneğin İstanbul'da Boğaz köprüleri ücretliyken, Boğaziçi Köprüleri ile Mahmutbey gişe istasyonu arasındaki çevre yolu ücretsizdir.”