Ufo mu, halüsinasyon mu

Güncelleme Tarihi:

Ufo mu, halüsinasyon mu
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 09, 2001 00:00

Çandarlı'da öğrencisiyle eÄŸitim uçuÅŸu yapan bir pilotun, 3 gün önce UFO gördüğünü, cismin uçakla bir tür ‘‘hava muharebesi’’ yaptığını rapor etmesi, tartışmaya neden oldu. Havacılık uzmanları, uçuÅŸ sırasında pilotların halüsinasyon görebildiÄŸini ya da ışık yansımalarını UFO sandıklarını söylüyorlar. Psikiyatristler ise, halüsinasyonun psikolojik bir rahatsızlık olduÄŸu, hem pilotun hem öğrencisinin aynı anda aynı halüsinasyonu görmesinin mümkün olmadığı görüşündeler.THY pilotu da uçan daire görmüştüTHY kaptan pilotlarından Selahattin Sivri, 1989 yılının Ekim ayında Zürih-Antalya seferini yaparken ‘uçan daire’ gördüğünü söylemiÅŸti. Hürriyet Gazetesi bu haberi 27 Ekim 1989 tarihli sayısında manÅŸetten duyurdu.Kaptan Pilot Sivri ve ekibi, olayı şöyle anlatmıştı:‘‘Zürih'ten saat 23.00 sıralarında havalandık. Hava çok açıktı. 33 bin feet (yaklaşık 11 bin metre) yükseklikte uçuyorduk. Yugoslavya hava sahasında, Belgrad yakınlarındaki Topola noktasına geldiÄŸimizde, saat gece yarısını geçmiÅŸti ki, sol üstümde, bizden yaklaşık 2 bin metre uzaklıkta bir cisim gördük. ArkadaÅŸlarımla bunu önce normal uçuÅŸ trafiÄŸindeki bir uçak zannettik. Ancak ışık kümesi dikkatimizi çekecek ÅŸekilde keskinleÅŸince, ne olduÄŸunu merak ettik. Sol üstümüzde uçan bu ışık kümesi, 10 dakika sonra önümüze geçti. Belgrad Kulesi'nin kontrol sahasındaydık ve ‘Bu nedir?' diye merak ettik ve telsiz dinlemesine aldık. Cisim bizim önümüzde gittiÄŸi için yolcular göremiyorlardı. Bulgaristan hava sahasına geldiÄŸimizde bu uçan cismin kendini tanıtması gerekiyordu. Böyle bir konuÅŸma alamadık. UçuÅŸ Mühendisi arkadaşım Pertev Arıkan, bizi ikaz ederek ‘Bu normal bir trafik deÄŸil. ÇeÅŸitli renklerde devamlı çakıyor ve konuÅŸma yapmıyor.' dedi. Ä°ÅŸte o anda tanımlayamadığımız bu cisim kırmızı, yeÅŸil ve keskin beyaz olmak üzere, üç ana renge büründü, normal uçaktan birkaç misli büyük bir ÅŸekilde önümüzde uçmaya baÅŸladı. Önümüzde giden ışıklar içindeki dev yumurta, ritmik hareketlerle dönüyor, hızla yol alıyordu. Bulgaristan hava sahasının tam ortasında, Ä°stanbul'la baÄŸlantı kurmayı baÅŸardık. Kulenin hava trafiÄŸinde böyle bir cismi göremediÄŸi anlaşıldı. Işık saçarak önümüzde giden bu cismi, üçümüz de 15 dakika süreyle çok dikkatli izledik. Ufka nazaran 30-35 derecedeyken cisim, o rengarenk ışıklarını saçarak hafif hafif yaklaşık 44 bin feete yani, 14 bin 500 metreye yükseldi ve rengi beyaza dönüşmeye baÅŸladı. Cisim yükseldikçe keskin bir beyaz ışık topu haline dönüşüyordu. Kısa bir süre sonra da keskin bir beyaz ışık topu halinde yükselerek kayboldu.’’Kaptan Pilot Sivri seferini tamamladıktan sonra, baÅŸlarından geçen olayı bir raporla baÅŸpilotluÄŸa bildirdi, daha sonra da Kandilli Rasathanesi'ne baÅŸvurdu.Ä°ki pilot da uçan lokomotif gördü1970'li yıllarda iki F-104 uçağı kolda yani birlikte uçarken, pilotlardan biri havada binlerce metre yükseklikte lokomotif gördüğünü iddia eder. Önce hayal gördüğünü zanneden pilot, bu gördüğünü diÄŸer F-104'te uçan pilota da söyler. Ä°kinci uçaktaki pilotun cevabı çok ilginçtir. O da iki uçaÄŸa doÄŸru uçan bir lokomotif görmektedir.BaÅŸka bir olay ise 1986 yılında gerçekleÅŸir. Ankara'da garip ışıklar görülünce ÅŸimdiki Akıncı Ãœssü'nde hazır bekleyen scramble yani iki alarm uçağı havalanır. Pilotlar tarafından da rapor edilen bu ışıklar Ankara semalarında yarım saat kadar görülür ve kaybolur. Cisimler radar tarafından tespit edilemez ve olay karanlıkta kalır.Kimi zaman binlerce metre yükseklikte bazen güneÅŸ ışıkları, bazen de ölçüm amaçlı atılan meteoroloji balonları pilotların çeÅŸitli halüsinasyonlar görmelerine neden oluyor. Bu olaylardan bazılarına teknik açıklama getirilirken bazıları ise açıklanamıyor.Ä°ki kiÅŸi aynı halüsinasyonu göremezPsikiyatristler, iki kiÅŸinin aynı anda ve aynı halüsinasyonu görmesinin imkansız olduÄŸunu belirtiyor ve konuyla ilgili şöyle diyorlar:Prof. Dr. Sedat Özkan (Ä°stanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı BaÅŸkanı): Halüsinasyon, bireysel psikolojide daha derin bir bozukluÄŸu düşündürür. Ä°ki kiÅŸinin aynı anda ve aynı halüsinasyonu görmesi imkansız. Ancak ‘illüzyon’ görebilirler. Halüsinasyon, olmayan bir objeyi görmek. Ä°llüzyon ise varolan bir objeyi, farklı algılama ve yorumlama durumu. Aynı koÅŸulları yaÅŸayan, aynı koÅŸulları algılayan iki kiÅŸinin aynı illüzyonu görmeleri mümkün. Bilim, bilinmezliÄŸi aydınlatmaktır. Bilimin ortaya koymadığı, akıl dışı yorumu yanlış buluyorum.Doç Dr. Hüsnü Erkmen (Bakırköy Ruh ve Sinir Hastalıkları AraÅŸtırma ve EÄŸitim Hastanesi): Halüsinasyon genellikle ağır ruhsal hastalıklarda görülür. Halüsinasyon gördüklerini sanmıyorum. Pilotlar, birbirlerinden etkilenmiÅŸ olabilirler. Biri gördüm demiÅŸ, diÄŸeri de ‘evet’ diye tastik etmiÅŸ olabilir. ÖrneÄŸin bir ışık görmüş ve deÄŸerlendirme hatası yapmış olabilirler. Bazı toksik maddeleri (halüsinojen ilaçlar gibi) kullanmaya baÄŸlı halüsinasyon ortaya çıkabilir. Ama pilotlar uçuÅŸ öncesi ciddi kontrollerden geçiyorlar. Onların böyle maddeleri aldığını sanmıyorum.Amerikan Hava Kuvvetleri’ne rapor edilmiÅŸ bazı olaylarAmerikan Hava Kuvvetleri, 1947 yılında UFO ile ilgili çeÅŸitli olayların rapor edilmesi üzerine, sözkonusu raporları Proje Mavi Kitap adı altında toplanmaya baÅŸlandı. Ä°ncelemelerde, psikolojik veya fiziki bozukluklar nedeniyle pilotlar tarafından bu tür cisimlerin görüldüğünün zannedildiÄŸi, bazı olaylara ise ışık oyunu ya da atmosferik araÅŸtırmalarda kullanılan meteoroloji balonlarının neden olduÄŸu sonucuna varıldı. Olaylardan bazıları şöyle gerçekleÅŸti:14 Ekim 1947, Arizona: J.L. Clark yaklaşık 3 bin metre yüksekseklikte, saatte 600 kilometre hızla uçarken kırmızı renkte 3 metrelik belirlenemeyen cisim gördüğünü rapor etti. Bu olay, projede yer alan ilk rapor oldu.15 Kasım 1952, Fusuoka: Japonya'da P-61 tipi uçakta uçan iki pilot bir anda radarda belirnemeyen 6 cismin uçtuÄŸunu gördüler. Bu cisimlerden sadece bir tanesinin radarda görüldüğü belirtildi. 4 Mart 1960, Iowa: Iowa'da uçan bir pilot elips ÅŸeklinde 3 cismin hızla yükseldiÄŸini gördü. Pilot yanındaki fotoÄŸraf makinası ile cisimlerin fotoÄŸraflarını çekti. Ä°nceleme sonrasında cisimlere fotoÄŸraf karelerinde rastlanmadı. 29 Ocak 1969, Japonya: T-33 eÄŸitim uçağı ile uçan iki Amerikan pilotu beyaz bir cisim gördüler. Elips biçimindeki bu cisimler uçağı yaklaşık 10 dakika takip etti. Ciddi bir olay, açıklama yapılmalıHaktan AkdoÄŸan (SÄ°RÄ°US UFO Uzay Bilimleri AraÅŸtırma Merkezi BaÅŸkanı) Harekat Daire BaÅŸkanlığı'ndan açıklama yapmıyorlar. Bugün (dün) raporları ve radar çıktılarını inceleyeceklerini söylediler. GeçmiÅŸte de bazı askeri pilotlar bize bu tür olayları bildirdiler. Ama bunlar basına yansımadı. Bu son durumda olayın nasıl ortaya çıktığı, pilotların isimleri belli. Artık bu konuda bir açıklama yapılması gerekiyor. Saatlerce eÄŸitim uçuÅŸu olan bir pilot, yarım saat boyunca havada manevralar yaparak bir cisimle muharebeye giriyor ve bu cisim hızla kayboluyor. Bunu görenler de 2 kiÅŸi. 1 kiÅŸi olsa 'halüsinasyon' deyip kapatılabilir. Ama 2 kiÅŸinin birden aynı halüsinasyonu görme ihtimali yok. Bu çok ciddi bir olay.UçuÅŸta hayal çok oluyorTürk Hava Yolları'nın Ä°stanbul-Tokyo arasındaki ilk uçuÅŸuydu. A310 tipi uçağın Tokyo/Narita Havalimanı için bir saatlik uçuÅŸ kalmıştı. Ä°lk uçuÅŸun Mesul Kaptan Pilotu, ÅŸimdiki Türk Hava Yolları UçuÅŸ Ä°ÅŸletme BaÅŸkanı Mustafa Kolko idi. Beni kokpite çağırdı.Gece uçuÅŸuydu ve gökyüzünde müthiÅŸ bir ışık vardı. Ä°zlediÄŸimizde dönüyor gibiydi. Koskoca bir ateÅŸ topu halindeydi. Kaptan bana, ‘‘İşte çoÄŸu zaman bu tip görüntüler pilotları yanıltır. Bunu uçan daire sanırlar. Bu başıboÅŸ kalmış bir uydunun güneÅŸ enerjisi panellerinden yansıyor. Bir ışık yansıması. Atmosferden böyle görünüyor,’’ dedi.Bu sırada altımızda bir baÅŸka uçak vardı. Sanırım biz 12-13 bin metre yüksekteydik. Altımızda seyreden uçağın pilotu ile irtibat kuruldu. Kaptan Kolko gördüğü ışık kitlesi ile ilgili olarak Tayland Hava Yolları'nın kaptan pilotu ile konuÅŸtu. Ä°kisi de bu görünen ışığın bir uydunun panellerinden meydana gelen bir yansıma olduÄŸu konusunda mutabakata vardılar. Tayland Hava Yolları uçağının pilotu bölgede bunun sıkça görüldüğünü, ışık kırılmalarının sık sık rapor edildiÄŸini ve aÅŸağı ile yapılan görüşmelerin sonucunun hep aynı olduÄŸunu söyledi.Ä°niÅŸten sonra bir araya geldiÄŸimiz pilotlar, gökyüzündeki yanılmaların ne kadar çok olduÄŸundan söz ettiler. Gece uçuÅŸunda Venüs yıldızının peÅŸine komutanın uçağı sanarak takılan genç pilotlardan söz edildi. Bu yüzden yakıtı bitip düşen Amerikalı pilotların hikayeleri anlatıldı. Ama her seferinde gökyüzünde karşılaşılan farklı görüntüler aÅŸağıya rapor ediliyor. Radarda aynı görüntülerin olup olmadığı araÅŸtırılıyor. Bir sürü soru iÅŸaretleri de ortaya çıkıyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!