Güncelleme Tarihi:
İspanya uçuş güvenliği denetçilerinin hazırladığı raporda, "piyasa rekabeti"nin havayolu şirketlerini daha az acil durum yakıtı taşımaya yönlendirdiği ifade edildi.
Yetkililer ayrıca kötü hava ya da kapalı pist gibi nedenlerle birden fazla minimum yakıt taşıyan uçak aynı anda iniş yapmak zorunda kaldığında hava trafik kontrolörlerinin durumu idare edemeyebileceği uyarısını yaptı.
Rynair yetkilisi yaptığı açıklamada “300 kg ekstra yakıt taşımak 7.5 kg yakıtı boşuna yakmak anlamına geliyor ve bu basit bir matematikle şirkete 5 milyon dolarlık yıllık maliyet oluşturuyor” dedi.
Beklenenden iyi hava koşulları ve düşük kabin ağırlığıyla uçaklar 477 kg daha az yakıtla uçuşu tamamlayabiliyor. Ancak iniş sırasında pistte şiddetli rüzgarla karşılaşılması halinde uçaklar pas geçip birkaç kez iniş denemesinde bulunabiliyor. Bu durumda ise ekstra yakıt tüketimine ihtiyaç duyuluyor.
İspanyol Sivil Havacılık Kazaları Araştırma Komisyonu raporda, diğer havayolu şirketlerinin de yakıt stratejisi konusunda Rynair’i takip etmesinden duydukları endişeyi dile getiriyor.